مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

آذر 92 - ان شـــــــــــــــــــــــــــــاء الله
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

92/9/30
11:21 عصر

به لطف اعتدال دولت، نمایش لباس زیر زنانه و بیحجابی و رقص زنان آز

بدست عبدالله در دسته

روه فرهنگی - رجانیوز: سه شنبه‌ شب گذشته، هفتمین دوره‌ی جشنواره‌ی سینماحقیقت بعد از یک هفته نمایش مستندهای داخلی و خارجی در سینما سپیده و فلسطین، در حالی به کار خود پایان داد که قاب‌های مثبت و منفی زیادی از این رویداد مهم حوزه‌ی مستند، در ذهن مخاطبان متنوع آن از هر قشر و سلیقه‌ای به جا ماند. از شلوغی سالن‌های جشنواره، تماشای ایستاده‌ی برخی مستندها توسط مخاطبین و تصاویر ارزشمند مستندهایی همچون «خاطراتی برای تمام فصول»، «لبیک»، «فریادهای روهینگیا»، «ملی بدون کارت»، «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه»، «مسافر طوفان» و ... گرفته تا سیاسی‌کاری دست‌اندرکاران جشنواره در تمسخر دور از اخلاق دولت قبلی با پخش مستند آرشیوی و ضعیف «الفبای سیاست» و اکران تعداد زیادی مستند حاوی متلک‌های سیاسی و مروج ناامیدی در دولت تدبیر و امید، همگی به عنوان بخشی از این قاب‌های مثبت و منفی در اذهان مخاطبان این جشنواره حک خواهند شد.

 

به گزارش رجانیوز، اما قطعاً منفی‌ترین تصویری که از این جشنواره در ذهن مستنددوستان به یادگار خواهد ماند، پرده‌دری‌ها و زیرپا گذاشتن حریم‌های اخلاقی در بخش قابل توجهی از مستندهای این جشنواره است. چنانکه اگر جشنواره‌ی سینماحقیقت مخاطبانش را در سال‌های گذشته به نمایش عکس‌های بی‌حجاب زنان در مستندهای شبه‌روشنفکری عادت داده بود، در جشنواره‌ی امسال علاوه بر وفاداری به این رسم ناپسند پیشین، نمایش خرید لباس زیر زنانه با وضوح بالا، زنان بدون حجاب در حال گفتگو، تصاویر عروس درازکش با لباس دکولته و نیم‌تنه‌ی عریان، نقاشی‌های نیمه عریان زنان، کودکان لخت مادرزاد، زنان با دامن‌های کوتاه و عریان از زانو به پایین، و رقصیدن زنان و ... هم به لطف اعتدال حاکم بر وزارت ارشاد آقای جنتی و مدیران سینمایی‌اش امکان‌پذیر شد.

شدت این حریم‌شکنی‌ها در برخی از مستندهای حاضر در جشنواره به حدی بود که اتفاقات مثبت جشنواره و تلاش قابل ستایش بخش عمده‌ای از جامعه‌ی مستندسازی کشورمان، تحت الشعاع قرار گرفت. از همین رو، رجانیوز برای با احترام به آثار ارزنده‌ی مستندسازان حاضر در هفتمین دوره‌ی جشنواره‌ی سینماحقیقت که در سطور بالا به عناوین برخی از آنان اشاره شد و با عذرخواهی از ساحت مخاطبان گرامی، برای پرهیز از کلی‌گویی، بخشی از این پرده‌دری‌ها و حریم‌شکنی‌های اخلاقی را که البته در گزارش‌های روزانه‌ی ایام جشنواره هم به آن اشاره شده بود، ذکر می‌کند:

1- پسرک چشم آبی (حسن لطفی):

 

«پسرک چشم آبی» مستندی چهار اپیزودی درباره‌ی زندگی نویسنده و نقاش شبه‌روشنفکر «جواد مجابی» است که البته کمترین اطلاعات را درباره‌ی شخصیت و آثار او به تماشاگر منتقل می‌کند؛ تا جایی که بیشتر وقت مستند به پرسه زدن‌ها یا نق‌زنی‌ها از مسائلی چون «قتل‌های زنجیره‌ای» و ... می‌گذرد. اما فارغ از فضای سیاسی مستند، اوج پرده‌دری مستندساز آن‌جاست که در بخشی از فیلم، پرتره‌ی نقاشی یک زن نیمه عریان به نمایش درمی‌آید. 

2-چراغ‌ها (علی زارع قنات نوی):  

یک مستند پرتره‌ی 78 دقیقه‌ای پیرامون زندگی «جمال میرصادقی» -نویسنده‌ی شبه‌روشنفکر ایرانی- که بیشتر به یک بیانیه‌ی سیاسی -  فرهنگی علیه نظام و رزمندگان دفاع مقدس و حضرت امام (ره) می‌ماند تا مستند پرتره. اما این مستند هم خالی از بی‌حجابی نیست. چنانکه در اولین راش انتخاب شده از روزهای انقلاب، مردمی را می‌‌بینیم که درحال کندن کرکره‌ی یک مغازه هستند و سپس چند لحظه بعد، «میرصادقی» عکس‌های بدون حجاب شاگردان و خانواده‌اش را نشان می‌‌دهد. در ادامه‌ی این تصاویر و به بهانه‌ی نمایش تصاویر تاریخی پیش از انقلاب، مستندساز خانم‌هایی چادری را درمیان زنان بی‌حجاب خیابان، تنها و انگشت‌نما به تصویر می‌کشد. 

3-سایه‌های روشن (محمدرضا جهان پناه)

مستند در مورد حسین والامنش هنرمند ایرانی – استرالیایی است که بعد از 38 سال برای برگزاری چند جلسه‌ی سخنرانی و ورک‌شاپ به ایران سفر می‌کند. در طول مستند، علاوه بر اینکه همسر او در استرالیا چندین بار با بدترین پوشش ظاهری و دامن کاملاً کوتاه و بی‌حجاب در کادر دوربین قرار می‌گیرد، در باغی داخل ایران هم، دانشجویان دانشگاه هنر با مانتوهای تا سر زانو و از زانو به پایین عریان، به تصویر کشیده می‌شوند. جالب آنکه دوربین روی عریانی پاهای این دانشجوها زوم می‌کند تا جسارت خود را به رخ مخاطبان بکشد.

4-از ایران یک جدایی (کوروش عطائی و آزاده موسوی)

«از ایران یک جدایی» به ماجرای اسکار گرفتن «جدایی نادر از سیمین» و حواشی آن و بازخوردهای آن در بین مردم ایران می‌پردازد. در اواخر مستند، یکی دو خانواده‌ی ایرانی را می‌بینیم که با لباس‌های خانگی و بعضاً بدون هرگونه‌ حجاب، مشغول تماشای لحظه‌ی اسکار گرفتن «اصغر فرهادی» از ماهواره هستند. تصاویر حضور بدون حجاب دختر فرهادی در این مراسم، هم بخشی دیگر از این مستند است. جالب آنکه این مستند جایزه‌ی ویژه‌ی دبیر جشنواره‌ی سینما حقیقت –محمد مهدی طباطبائی‌نژاد- را در شب اختتامیه به خود اختصاص داد.

5- روزن (بابک خرم‌دین)

خانواده‌ای به سفر می‌روند و کلید آپارتمان خود را به‌ دست سرایدار می‌سپارند تا در نبود آن‌ها از آنجا مراقبت کند. سرایدار که شخصیت محوری مستند است، به محض رفتن خانواده سری به خانه‌ی این خانواده می‌زند. عکس بی‌حجاب اهالی این خانواده در گوشه‌ی کادر روی میزی دیده می‌شود. سرایدار به تمام قسمت‌های خانه حتی دستشویی و حمام و اتاق خواب سر می‌زند. کمی بعد، این سرایدار را در خانه‌ی خودش می‌بینیم که کودکش را به حمام برده و در حالی که این کودک لخت مادرزاد است، او را می‌شوید.

6-پرواز در دایره‌ی حضور (مختار شکری‌پور)

«پرواز در دایره‌ی حضور» مستند پرتره‌ای است از زندگی «احمد شاملو» که بخش قابل‌توجهی از آن، به صحبت‌های «آیدا شاملو» اختصاص دارد. در یکی از بخش‌های مستند، بعد از دیدن عکس‌های بی‌حجاب «آیدا شاملو»، او در چند سکانس، بدون حجاب در برابر دوربین ظاهر می‌شود و صحبت می‌کند.

7-پیرپسر (مهدی باقری):

یک مستند سلف پرتره از زندگی خود کارگردان. حکایت پسری 30 ساله (مهدی باقری) که دوسال است با پدرش قهر کرده و به دنبال دلایل ناکامی‌های زندگی‌اش می‌گردد. به نظر او، پدرش مهم‌ترین مقصر ناکامی‌های اوست که با اشتباهاتش سرمایه‌ی زندگی‌شان را نابود کرده است.

 

اما فارغ از متلک‌های سیاسی مستند نسبت به سال 88 و تمجید مستندساز از محمدرضا پهلوی به دلیل اصلاحات ارضی، «پیر پسر» ملغمه‌ای است از پرده‌دری‌های خانوادگی، دختر بازی، رقص و آواز، حرمت‌شکنی پدر و مادر و ...

ابتدای مستند، با تصاویر عروسی آغاز می‌شود و دوربین طوری کادربندی می‌کند که یکی دو نفر از خانم‌های قسمت زنانه‌ی تالار عروسی بدون حجاب دیده شوند. چند لحظه بعد مادر «مهدی» با موهای پیچیده و آرایش غلیظ و در حالی که پارچه‌ای روی سرش افتاده، جلوی دوربین قرار می‌گیرد و مصاحبه می‌کند. در سکانس‌های بعدی، جایی که عکس‌های خانوادگی نشان داده می‌شود، بیشتر زنان به خصوص مادر کارگردان بدون حجابند.

 

در جایی دیگر و درجمع همه‌ی اعضای خانواده، فیلم عروسی پسر خانواده برای همه نمایش داده می‌شود. در قطعه‌ای از این فیلم، عروس درازکش با لباس دکولته‌ی عروسی و در حال ژست گرفتن برای عکاس دیده می‌شود.

کمی بعد، کارگردان، خانمی ‌را در فروشگاه و در حین خریدن لباس زیر زنانه به تصویر می‌کشد؛ در حالی که این خانم لباس زیر زنانه‌ را بالا گرفته و آن را برانداز می‌کند.

در کنار این، «مهدی» -کارگردان مستند و شخصیت محوری آن- چندین بار در طول کار دوست دختر عوض می‌کند و هر بار، در حین صحبت با یکی از آنها در رستوران، خیابان، بام تهران و ... دیده می‌شود. تم اصلی مستند هم، افشای خصوصی‌ترین مسائل خانوادگی مستندساز برای مخاطبین است. جالب آنکه این مستند با مختصات ذکر شده، هر چند که جایزه نمی‌گیرد، اما هیئت داوران بخش بین‌الملل جشنواره‌ی سینماحقیقت آن را مستحق تقدیر ویژه‌ی خود می‌خوانند.

آنچه خواندید، تنها بخشی از اقدامات غیرقانونی صورت گرفته در زیر پا گذاشتن حریم‌های اخلاقی جامعه در هفتمین دوره‌ی جشنواره‌ی سینما حقیقت بود که حتی در مقایسه با دوره‌های اول و دوم این جشنواره هم که تحت مدیریت «محمد آفریده» برگزار شد، بدعتی در بی‌حجابی و زیرپا گذاشتن حریم‌های خصوصی محسوب می‌شود. حال باید دید با چنین آغازی، حوزه‌ی مستند در سال‌های بعد شاهد  چه اتفاقاتی خواهد بود. فعلاً که به نظر می‌رسد پالس‌های کافی از سوی مسئولان سینمایی به اقلیت حاشیه‌ساز جامعه‌ی مستند کشور داده شده تا در سال‌های بعد، اتفاقات بدتری رخ دهد. حال سوال اینجاست که نهادهای نظارتی مسئول همچون کمیسیون فرهنگی مجلس، آیا قرار نیست حسب وظیفه‌ی خود به این موارد واکنش درخوری نشان دهند؟


92/9/30
11:17 عصر

برخوردی ناشایست با استاد فقه سیاسی در پژوهشکده علوم سیاسی پژوهشگ

بدست عبدالله در دسته

گروه فرهنگی - رجانیوز: خبرهایی عجیب از برخوردی غیر حرفه‌ای با استاد فقه سیاسی و عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم سیاسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی آن هم همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه منتشر شده است.

به گزارش رجانیوز، حجت الاسلام دکتر داوود مهدوی زادگان که یکی از اندیشمندان شاخص در رشته فقه سیاسی و اندیشه سیاسی اسلام است از ادامه فعالیت در پژوهشکده علوم سیاسی این پژوهشگاه  منع شده است.

تالیف ده عنوان کتاب در این حوزه و نگارش مقالات معتبر علمی پژوهشی از جمله فعالیت‌های وی بوده است. تلاش برای تثبیت جایگاه دروسی چون «فقه سیاسی»، «کلام سیاسی»، «تفسیر سیاسی قرآن» و «فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی» در دوره دکترای پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی یکی از اقدامات درخور تقدیر او در سالهای اخیر به شمار می‌آید.

 

مهدوی زادگان یکی از پژوهشگران حاضر در سلسله نشست‌‌های راهبری با حضور رهبر معظم انقلاب بوده است که تا کنون سه مقاله از وی در محموعه مقالات این نشست‌ها منتشر شده است. بعد از تاکید رهبر انقلاب بر ضرورت ایجاد کرسی‌های عدالت پژوهی، وی سلسله درس گفتارهای عدالت پژوهی را از مهرماه 91 در پژوهشگاه دایر کرده بود.

«اسلام و نقد سنت وبری»، «از قبض معنا تا بسط دنیا»، ‌»عادی سازی جنبش های مردمی در ایران معاصر»، «نقد قرائت ایدئولوژیک از اسلام»، «حکومت اسلامی و حکم حجاب» و « کدام حکمت، کدام حکومت» از جمله آثار منتشر شده به قلم این استاد فقه سیاسی است.

گفتنی است دکتر مهدوی زادگان یکی از اساتید فعال در مناظرات حضوری و مکتوب با صاحب‌نظران جریان روشنفکری در سالهای اخیر بوده است و اخراج این اندیشمند از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی موجی از نگرانی را در حلقه‌های علمی متعهد ایجاد کرده است.

دکتر مهدوی‌زادگان در گفتگو با رجانیوز به نوع رفتاری که با وی درپژوهشکده علوم سیاسی شده است اشاره کرد و گفت: تقریبا دو سه سالی می‌شود که روند برخورد غیرحرفه‌ای با جریان انقلابی و متعهد در پژوهشگاه آغاز شده است و در این مدت با بنده هم رفتارهای ناشایستی صورت گرفته است.

وی به یکی از همین رفتارها که ناراحت کننده است اشاره کرده و می‌گوید: در ایام انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و بعد از تغییرات در ریاست پژوهشکده علوم سیاسی، یک روزکه وارد محل کار خود شدم متوجه شدم که وسایل بنده را از اتاقم جمع کرده و به یک اتاق دخمه مانند انتقال داده‌اند. من به نشانه اعتراض دو هفته در نگهبانی ورودی نشستم و گفتم تا وسایلم برگردانده نشود وارد پژوهشکده نخواهم شد. بعد از دو هفته اصرار براین رفتار تحقیر آمیز به دلیل نگرانی از  آبروریزی وسایلم را برگرداندند.

حجت الاسلام مهدوی‌زادگان ممانعت از فعالیت خود در پژوهشکده علوم سیاسی در زمان سرپرستی دکتر جعفر توفیقی بر وزارت علوم را به بهانه تغییر ساختاری پژوهشکده اینگونه شرح می‌دهد: آنها به این بهانه که ساختار پژوهشکده تغییر کرده است من را از پژوهشکده انتقال دادند حال آنکه فقط نام پژوهشکده تغییر یافته و از «علوم سیاسی» به «اندیشه سیاسی، انقلاب و تمدن اسلامی» تبدیل شده است و دیگر هیچ تغییر پیدا نکرده و شرح وظایف آن همان است که بود. همچنین برخی از دروس تخصصی بنده از جمله کلام سیاسی و فقه سیاسی همچنان در آن وجود دارد.

لازم بذکر است که معاون وقت پژوهشی وزارت علوم دکتر مهدی نژاد با این انتقال مخالفت کرده و از ریاست پژوهشگاه خواسته بود که شرایط مساعد برای ادامه فعالیت این استاد حوزه در پژوهشکده علوم سیاسی را فراهم نماید. اما ریاست پژوهشگاه نسبت به این مسئله توجهی نشان نداد.

این پژوهشگر برجسته با اشاره به دایر کردن درس گفتارهای عدالت پژوهی می‌گوید: بنده از معدود کسانی بودم که در هر چهار جلسه نشستهای راهبردی در محضر رهبر انقلاب حضور داشتم و سه مقاله بنده نیز در مجموعه مقالات چاپ شد. وقتی رهبری راه اندازی کرسی های عدالت پژوهی را مطالبه کردند من طرحی در این زمینه ارائه دادم که در پژوهشگاه با سنگ اندازی مواجه شد اما من با همه مسائل آن را اجرایی کردم.

مهدوی زادگان نکته تاسف آوری را اضافه می‌کند: سنگ اندازی به حدی بود که من مجبور شدم چند جلسه از این درس گفتارها را در نمازخانه برگزار کنم، یعنی حتی امکان برگزاری در کلاس هم برای من مهیا نبود. اما جالب آنچاست که همان مسئولینی که این مشکلات را بر سر راه تشکیل این درس گفتارها ایجاد کرده بودند، به این درس گفتارها در رسانه‌ها افتخار کرده و برگزاری آن را به نام خود ثبت کردند!

وی اضافه می‌کند: هم اکنون چند پژوهش بنده از جمله ولایت سیاسی در قرآن کریم و تحقیقی درباره فقه سیاسی اسلام آماده شده و معاونت پژوهشی هم آنها را تایید کرده است اما انتشارات از چاپ آنها ممانعت می‌کند.

مهدوی زادگان انتقال خود به مرکز تحقیقات امام علی(ع) را اقدامی برای حذف نهایی او از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی می‌داند و می‌گوید: این مرکز فعالیت پژوهشی ندارد و صرفا به برگزاری نشست علمی می‌پردازد.

به هر حال برخورد غیرحرفه‌ای و ناراحت کننده‌ای که با حجت الاسلام مهدوی زادگان صورت گرفته است وقتی ناراحت کننده‌تر می‌شود که بدانیم وی تنها روحانی رسمی شاغل در پژوهشگاه است. ای کاش با روحانی فاضلی که یکی از فعالان حوزه اندیشه سیاسی در فضای دانشگاهی است، رفتاری محترمانه‌تر و در شان یک استاد و پژوهشگر انجام می‌شد.


92/9/30
11:17 عصر

برخوردی ناشایست با استاد فقه سیاسی در پژوهشکده علوم سیاسی پژوهشگ

بدست عبدالله در دسته

گروه فرهنگی - رجانیوز: خبرهایی عجیب از برخوردی غیر حرفه‌ای با استاد فقه سیاسی و عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم سیاسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی آن هم همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه منتشر شده است.

به گزارش رجانیوز، حجت الاسلام دکتر داوود مهدوی زادگان که یکی از اندیشمندان شاخص در رشته فقه سیاسی و اندیشه سیاسی اسلام است از ادامه فعالیت در پژوهشکده علوم سیاسی این پژوهشگاه  منع شده است.

تالیف ده عنوان کتاب در این حوزه و نگارش مقالات معتبر علمی پژوهشی از جمله فعالیت‌های وی بوده است. تلاش برای تثبیت جایگاه دروسی چون «فقه سیاسی»، «کلام سیاسی»، «تفسیر سیاسی قرآن» و «فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی» در دوره دکترای پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی یکی از اقدامات درخور تقدیر او در سالهای اخیر به شمار می‌آید.

 

مهدوی زادگان یکی از پژوهشگران حاضر در سلسله نشست‌‌های راهبری با حضور رهبر معظم انقلاب بوده است که تا کنون سه مقاله از وی در محموعه مقالات این نشست‌ها منتشر شده است. بعد از تاکید رهبر انقلاب بر ضرورت ایجاد کرسی‌های عدالت پژوهی، وی سلسله درس گفتارهای عدالت پژوهی را از مهرماه 91 در پژوهشگاه دایر کرده بود.

«اسلام و نقد سنت وبری»، «از قبض معنا تا بسط دنیا»، ‌»عادی سازی جنبش های مردمی در ایران معاصر»، «نقد قرائت ایدئولوژیک از اسلام»، «حکومت اسلامی و حکم حجاب» و « کدام حکمت، کدام حکومت» از جمله آثار منتشر شده به قلم این استاد فقه سیاسی است.

گفتنی است دکتر مهدوی زادگان یکی از اساتید فعال در مناظرات حضوری و مکتوب با صاحب‌نظران جریان روشنفکری در سالهای اخیر بوده است و اخراج این اندیشمند از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی موجی از نگرانی را در حلقه‌های علمی متعهد ایجاد کرده است.

دکتر مهدوی‌زادگان در گفتگو با رجانیوز به نوع رفتاری که با وی درپژوهشکده علوم سیاسی شده است اشاره کرد و گفت: تقریبا دو سه سالی می‌شود که روند برخورد غیرحرفه‌ای با جریان انقلابی و متعهد در پژوهشگاه آغاز شده است و در این مدت با بنده هم رفتارهای ناشایستی صورت گرفته است.

وی به یکی از همین رفتارها که ناراحت کننده است اشاره کرده و می‌گوید: در ایام انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و بعد از تغییرات در ریاست پژوهشکده علوم سیاسی، یک روزکه وارد محل کار خود شدم متوجه شدم که وسایل بنده را از اتاقم جمع کرده و به یک اتاق دخمه مانند انتقال داده‌اند. من به نشانه اعتراض دو هفته در نگهبانی ورودی نشستم و گفتم تا وسایلم برگردانده نشود وارد پژوهشکده نخواهم شد. بعد از دو هفته اصرار براین رفتار تحقیر آمیز به دلیل نگرانی از  آبروریزی وسایلم را برگرداندند.

حجت الاسلام مهدوی‌زادگان ممانعت از فعالیت خود در پژوهشکده علوم سیاسی در زمان سرپرستی دکتر جعفر توفیقی بر وزارت علوم را به بهانه تغییر ساختاری پژوهشکده اینگونه شرح می‌دهد: آنها به این بهانه که ساختار پژوهشکده تغییر کرده است من را از پژوهشکده انتقال دادند حال آنکه فقط نام پژوهشکده تغییر یافته و از «علوم سیاسی» به «اندیشه سیاسی، انقلاب و تمدن اسلامی» تبدیل شده است و دیگر هیچ تغییر پیدا نکرده و شرح وظایف آن همان است که بود. همچنین برخی از دروس تخصصی بنده از جمله کلام سیاسی و فقه سیاسی همچنان در آن وجود دارد.

لازم بذکر است که معاون وقت پژوهشی وزارت علوم دکتر مهدی نژاد با این انتقال مخالفت کرده و از ریاست پژوهشگاه خواسته بود که شرایط مساعد برای ادامه فعالیت این استاد حوزه در پژوهشکده علوم سیاسی را فراهم نماید. اما ریاست پژوهشگاه نسبت به این مسئله توجهی نشان نداد.

این پژوهشگر برجسته با اشاره به دایر کردن درس گفتارهای عدالت پژوهی می‌گوید: بنده از معدود کسانی بودم که در هر چهار جلسه نشستهای راهبردی در محضر رهبر انقلاب حضور داشتم و سه مقاله بنده نیز در مجموعه مقالات چاپ شد. وقتی رهبری راه اندازی کرسی های عدالت پژوهی را مطالبه کردند من طرحی در این زمینه ارائه دادم که در پژوهشگاه با سنگ اندازی مواجه شد اما من با همه مسائل آن را اجرایی کردم.

مهدوی زادگان نکته تاسف آوری را اضافه می‌کند: سنگ اندازی به حدی بود که من مجبور شدم چند جلسه از این درس گفتارها را در نمازخانه برگزار کنم، یعنی حتی امکان برگزاری در کلاس هم برای من مهیا نبود. اما جالب آنچاست که همان مسئولینی که این مشکلات را بر سر راه تشکیل این درس گفتارها ایجاد کرده بودند، به این درس گفتارها در رسانه‌ها افتخار کرده و برگزاری آن را به نام خود ثبت کردند!

وی اضافه می‌کند: هم اکنون چند پژوهش بنده از جمله ولایت سیاسی در قرآن کریم و تحقیقی درباره فقه سیاسی اسلام آماده شده و معاونت پژوهشی هم آنها را تایید کرده است اما انتشارات از چاپ آنها ممانعت می‌کند.

مهدوی زادگان انتقال خود به مرکز تحقیقات امام علی(ع) را اقدامی برای حذف نهایی او از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی می‌داند و می‌گوید: این مرکز فعالیت پژوهشی ندارد و صرفا به برگزاری نشست علمی می‌پردازد.

به هر حال برخورد غیرحرفه‌ای و ناراحت کننده‌ای که با حجت الاسلام مهدوی زادگان صورت گرفته است وقتی ناراحت کننده‌تر می‌شود که بدانیم وی تنها روحانی رسمی شاغل در پژوهشگاه است. ای کاش با روحانی فاضلی که یکی از فعالان حوزه اندیشه سیاسی در فضای دانشگاهی است، رفتاری محترمانه‌تر و در شان یک استاد و پژوهشگر انجام می‌شد.


92/9/27
12:6 عصر

ماندلا به کشور خود خیانت نکرد اما شما چی؟!

بدست عبدالله در دسته

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، روزنامه کیهان در بخش خبر ویژه خود نوشت:روزنامه‌های اجاره‌ای - زنجیره‌ای اعتماد و شرق دیروز در اقدامی مشترک عکس خاتمی را در صفحه اول خود منتشر کردند که درگذشت ماندلا را بهانه کرده و به سفارت آفریقای جنوبی رفته بود تا دفتر یادبود مربوط را امضا کند. اعتماد علاوه بر اقدام مشترک با شرق، نامه برخی افراطیون مدعی اصلاحات (از جمله الیاس حضرتی، نعمت احمدی، سعید لیلاز، جواد حق‌شناس، فیاض‌زاده و...) را خطاب به روحانی منتشر کرد که با وجود سپری شدن مراسم تدفین ماندلا، می‌خواستند مقدمه سفر خاتمی به آفریقای جنوبی را فراهم کند. به بهانه همین موضوع تاریخ گذشته، نویسندگان نامه، فتنه سال 88 را «سوءتفاهم»خوانده و از روحانی خواسته بودند «به سوءتفاهم 88 پایان دهد». اعتماد این عبارت غلط‌انداز را تیتر اول خود کرد.

شایان ذکر است خاتمی با وجود آن که در محافل خودمانی فتنه‌گران و اصلاح‌طلبان تصریح کرد تقلب در انتخابات را باور ندارد اما در عرصه علنی میدانی با سایر فتنه‌گران در 8 ماه پر از آشوب که دشمنان ملت ایران در حال صحنه‌گردانی بودند، همکاری و همراهی کرد و برگی دیگر بر سابقه جفاهای خود به کشور و نظام افزود. سرشکستگی در فتنه 88 موجب آن شد که خاتمی با وجود تظاهر اصلاح‌طلبان به تحریم انتخابات مجلس در سال 90، اقدام به دادن رأی در روستای وادان دماوند کند تا مرگ سیاسی و طرد خود را به تأخیر اندازد. او اکنون نیز با رفتن به سفارت آفریقای جنوبی و امضای دفتر یادبود ماندلا، سعی کرده خودی نشان دهد حال آن که ماندلا چوب رژیم آپارتاید وابسته به استعمار‌گران غربی را خورده بود و خاتمی در طول دهه اخیر تبدیل به مهره و آلت‌دست همان محافل غربی شده است.
 
خاتمی پیش از این در جریان چند سفر خارجی به ملاقات با چهره‌های بدنام و ضداسلام نظیر راسموسن دبیرکل ناتو (نخست وزیر سابق دانمارک که از کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم حمایت کرد) و جرج سوروس و ملک عبدالله در پنهان و آشکار ملاقات کرد. وی از جمله 23 اردیبهشت 88 - یک ماه قبل از آغاز فتنه - با ملک عبدالله در ریاض ملاقات کرد؛ بهانه این سفر شرکت در مجمع تعامل اسلام و مسیحیت بود.

نکته دیگر ادعای نویسندگان نامه کذایی مبنی بر سوءتفاهم خواندن فتنه‌انگیزی سال 88 است؛ به تعبیر رهبر انقلاب فتنه‌گران در این ماجرای خیانت‌بار کشور را تا لبه پرتگاه پیش بردند و ظلم بزرگ و فراموش نکردنی در حق کشور و ملت مرتکب شدند. حالا نیز حداقل توقع از فتنه‌گران - آن بخش که آلودگی به بیگانگان ندارند و دچار سوءتفاهم شدند این است که اعلام کنند مسائل را غلط فهمیده و به مردم دروغ گفته‌اند؛ اگر نه امروز در کشور چه در سطح مردم و چه در سطح حاکمیت کمترین سوءتفاهمی نسبت به آن خیانت بزرگ وجود ندارد.

92/9/27
12:6 عصر

ماندلا به کشور خود خیانت نکرد اما شما چی؟!

بدست عبدالله در دسته

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، روزنامه کیهان در بخش خبر ویژه خود نوشت:روزنامه‌های اجاره‌ای - زنجیره‌ای اعتماد و شرق دیروز در اقدامی مشترک عکس خاتمی را در صفحه اول خود منتشر کردند که درگذشت ماندلا را بهانه کرده و به سفارت آفریقای جنوبی رفته بود تا دفتر یادبود مربوط را امضا کند. اعتماد علاوه بر اقدام مشترک با شرق، نامه برخی افراطیون مدعی اصلاحات (از جمله الیاس حضرتی، نعمت احمدی، سعید لیلاز، جواد حق‌شناس، فیاض‌زاده و...) را خطاب به روحانی منتشر کرد که با وجود سپری شدن مراسم تدفین ماندلا، می‌خواستند مقدمه سفر خاتمی به آفریقای جنوبی را فراهم کند. به بهانه همین موضوع تاریخ گذشته، نویسندگان نامه، فتنه سال 88 را «سوءتفاهم»خوانده و از روحانی خواسته بودند «به سوءتفاهم 88 پایان دهد». اعتماد این عبارت غلط‌انداز را تیتر اول خود کرد.

شایان ذکر است خاتمی با وجود آن که در محافل خودمانی فتنه‌گران و اصلاح‌طلبان تصریح کرد تقلب در انتخابات را باور ندارد اما در عرصه علنی میدانی با سایر فتنه‌گران در 8 ماه پر از آشوب که دشمنان ملت ایران در حال صحنه‌گردانی بودند، همکاری و همراهی کرد و برگی دیگر بر سابقه جفاهای خود به کشور و نظام افزود. سرشکستگی در فتنه 88 موجب آن شد که خاتمی با وجود تظاهر اصلاح‌طلبان به تحریم انتخابات مجلس در سال 90، اقدام به دادن رأی در روستای وادان دماوند کند تا مرگ سیاسی و طرد خود را به تأخیر اندازد. او اکنون نیز با رفتن به سفارت آفریقای جنوبی و امضای دفتر یادبود ماندلا، سعی کرده خودی نشان دهد حال آن که ماندلا چوب رژیم آپارتاید وابسته به استعمار‌گران غربی را خورده بود و خاتمی در طول دهه اخیر تبدیل به مهره و آلت‌دست همان محافل غربی شده است.
 
خاتمی پیش از این در جریان چند سفر خارجی به ملاقات با چهره‌های بدنام و ضداسلام نظیر راسموسن دبیرکل ناتو (نخست وزیر سابق دانمارک که از کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم حمایت کرد) و جرج سوروس و ملک عبدالله در پنهان و آشکار ملاقات کرد. وی از جمله 23 اردیبهشت 88 - یک ماه قبل از آغاز فتنه - با ملک عبدالله در ریاض ملاقات کرد؛ بهانه این سفر شرکت در مجمع تعامل اسلام و مسیحیت بود.

نکته دیگر ادعای نویسندگان نامه کذایی مبنی بر سوءتفاهم خواندن فتنه‌انگیزی سال 88 است؛ به تعبیر رهبر انقلاب فتنه‌گران در این ماجرای خیانت‌بار کشور را تا لبه پرتگاه پیش بردند و ظلم بزرگ و فراموش نکردنی در حق کشور و ملت مرتکب شدند. حالا نیز حداقل توقع از فتنه‌گران - آن بخش که آلودگی به بیگانگان ندارند و دچار سوءتفاهم شدند این است که اعلام کنند مسائل را غلط فهمیده و به مردم دروغ گفته‌اند؛ اگر نه امروز در کشور چه در سطح مردم و چه در سطح حاکمیت کمترین سوءتفاهمی نسبت به آن خیانت بزرگ وجود ندارد.

   1   2   3   4   5   >>   >