مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

خرداد 92 - ان شـــــــــــــــــــــــــــــاء الله
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

92/3/27
10:15 عصر

احمدی نژاد به دادگاه کیفری احضار شد

بدست عبدالله در دسته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


پایگاه اطلاع رسانی دولت، از احضار محمود احمدی نژاد به دادگاه خبر داد و نوشت: شعبه 76دادگاه کیفری استان تهران برخلاف اصول مصرح قانون اساسی دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران را به دادگاه احضار کرد.
 
به گزارش سرویس سیاسی انتخاب ؛ این احضاریه به دنبال شکایت آقای علی لاریجانی، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و یعقوب خلیل نژاد علیه رئیس جمهور ارسال شده است.
 
پایگاه دولت افزوده است: ارسال این احضاریه در حالی انجام شده است که بر اساس اصل 140 قانون اساسی: "رسیدگی‏ به‏ اتهام‏ رئیس‏ جمهور و معاونان‏ او و وزیران‏ در مورد جرایم‏ عادی‏ با اطلاع‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ در دادگاه‏های‏ عمومی‏ دادگستری‏ انجام‏ می‏شود." سوال اینجاست که چه در زمان و با چه کیفیتی این شکایت به اطلاع نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است و آیا تشریفات قانونی بر اساس قانون اساسی انجام شده است یا خیر؟
 
 تاریخ رسیدگی به شکایت از احمدی نژاد 5 آذر 1392 حدود 6 ماه بعد از ابلاغ آن و چهارماه پس از پایان مسئولیت هشت ساله دکتر احمدی نژاد تعیین شده است.
 
گفتنی است پیش از این نیز احضاریه هایی برای رئیس جمهور ارسال شده بود.

کمیسیون اصل 90 : موارد شکایت مجلس از احمدی نژاد زیاد است، نمی دانم برای کدام شکایت احضار شده است

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس درباره احضار رئیس جمهور به دادگاه به دلیل شکایت وی و دو شکایت دیگر گفت: موارد شکایت از رئیس جمهور در کمیسیون اصل 90 زیاد بوده است و نمی دانم این احضار به خاطر کدام موضوع است.

محمدعلی پورمختار، در گفتگو با مهر، در پاسخ به این سئوال که شکایت وی به عنوان رئیس کمیسیون اصل 90 از محمود احمدی نژاد که موجب احضار وی به دادگاه شده است ، درباره چه موضوعی بوده است گفت: موارد زیادی بوده و من یادم نیست که این احضار به خاطر کدام موضوع است.

وی همچنین درباره اینکه پس وجود شکایت را تایید می کنید، افزود: وقتی دولت گزارش داده که چنین مسئله ای وجود دارد پس حتما هست اما من چون خاطرم نیست فعلا آن را تکذیب یا تایید نمی کنم.

کمیسیون اصل 90 پیش ازاین بارها در پی بررسی شکایات نمایندگان از رئیس جمهور و رای مجلس ، این شکایات را طبق ماده 233 آیین نامه داخلی مجلس به قوه قضاییه فرستاده است.

شکایت از رئیس جمهور برای عدم تشکیل به موقع وزارت ورزش و جوانان ، تخلف در وزارت نفت،  عدم ارائه گزارش عملکرد سال های برنامه موضوع نامه (157) و نیز (158 ) قانون برنامه چهارم و فاصله گرفتن بیشتر از هدف سند چشم انداز، تخلفات مکرر و عدیده در اجرای قانون بودجه بر اساس گزارش های دیوان محاسبات کشور (از جمله گزارش های تفریغ بودجه، گسترش حوزه عملکرد دولت با عدم پایبندی به قانون سیاست های اصل 44 (گزارش کمیسیون مربوطه) (واگذاری سهام و پرداخت سود سهام عدالت و ...) و  استنکاف از ابلاغ برخی از مصوبات قوانین مجلس شورای اسلامی و عدم ارسال برخی از مصوبات دولت به رئیس مجلس شورای اسلامی، شکایت از شیوه ادغام وزارتخانه ها از موارد بررسی شده در کمیسیون اصل 90 بوده است.

شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران در پی شکایت علی لاریجانی، رئیس مجلس و همچنین رئیس کمیسیون اصل 90 و یعقوب خلیل نژاد علیه احمدی نژاد وی را احضار کرده است.

براساس این گزارش جلسه رسیدگی به این احضاریه 5 آذر سال 1392 یعنی 6 ماه پس از پایان مسئولیت 8 ساله احمدی نژاد است.


92/3/27
10:14 عصر

فقر فرهنگ انقلابی نامزدهای انتخابات

بدست عبدالله در دسته

ه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در همایش طلاب و روحانیان حامی گفتمان انقلاب اسلامی که عصر روز یکشنبه دوازدهم خردادماه در تهران برگزار شد گفت: متاسفانه هنوز به یک بسته جامعه اعتقادی عمیق درباره فرهنگ انقلابی بودن و انقلابی زیستن نرسیده ایم.

حجت الاسلام پناهیان با بیان این‌که انقلابی گری یک مفهومی نیست که فقط در بخشی از ابعاد زندگی ما قرار بگیرد و به بخشی از زندگی ما محدود بشود گفت: در حیطه سیاسی هم اگر بخواهیم انقلابی‌گری را محدود کنیم آثار آن در ابعاد دیگر مورد مطالعه قرار نگرفته است.

وی با بیان این‌که انقلابی بودن مورد تاکید امام (ره) بود و سال گذشته کاربران اینترنتی جمله به یادماندنی رهبر معظم انقلاب را همین جمله «من یک انقلابی هستم» مطرح کردند اظهار داشت: عدالت، ارتقای فرهنگی، نشاط و آرامش در زندگی فردی و اجتماعی ، سبک صحیح زندگی یکی از بخشهای انقلابی بودن است و دفاع مقدس و حرکت و علم ورزی عالمان دین در حوزه علمیه بر اساس اسلام ناب جلوه های انقلابی گری هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: هرکسی در طول این مدت هرچقدر توانسته به این مفهوم ضربه زده است و گاهی ما هم که علاقه مندیم انقلابی باشیم رفتاری داشتیم که معنای دقیقی از انقلابی گری را منتقل نکردیم.

حجت الاسلام پناهیان با طرح این سوال که حوزه های علمیه چقدر در تبیین این مفهوم قدم برداشته اند؟ تصریح کرد: این انقلابی گری باید تبیین شود و باید به تبیین‌های خیلی دقیق برسیم، انقلابی بودن که به شعار دادن و چهارتا موضع انقلابی گرفتن نیست!

 

 

وی با بیان این‌که یکی از مفاهیم کلیدی در انقلابی بودن جهاد است گفت: باید بررسی شود تا ببینیم چقدر به آن پرداخته ایم و به جایگاهش رسیده ایم؟!

این خطیب برجسته با تاکید بر این‌که در سخنان نامزهای انتخابات ریاست جمهوری فقر نسبت به فرهنگ انقلابی را حس می کنیم اظهار داشت: برخی نامزدهای انتخابات فکر می کنند فرهنگ انقلابی را جایگاه مناسبی برای رای آوری و جلب اعتماد ندارد، اگر این فقر را نداشتیم الان باید نامزدها مسابقه می‌گذاشتند تا به مردم بگویند ما انقلابی تریم نه اینکه حتی برخی از نامزدها که مدعی انقلابی گری هستند گفتمان سیاسی شان در روابط بین المللی تحول در روابط بین الملل و ارتباط با برخی کشورها باشد.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: وقتی هنوز در حافظه کوتاه مدت مردم جمله رهبری مبنی بر این که « من انقلابی هستم دیپلمات نیستم» هست این حرف دیپلمات مابانه چه معنایی می دهد در حالی که دشمنان به قیمت جان مسلمانان زیادی هم شده می خواهند فرهنگ انقلابی را از بین ببرند.

وی با طرح سوالاتی آیا فرهنگ انقلابی گری توانسته است به اصلاح سبک زندگی ما بپردازد؟ آیا سرگرمای ها نشاطها و لحظات تف

ریح را با فرهنگ

 انقلاب غنا ببخشیم؟ آیا توانسته ایم سینما را با فرهنگ انقلاب تحول ببخشیم؟ گفت: جهان تشنه دریافت محصولات سینمایی یک جایی مانند ایران است اما باید دید چه فیلمی را از ما خواستار هستند، مزیت ملی ما انقلاب است آیا توانسته ایم یک فیلم دفاع مقدس در سطح بین الملل تولید کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این‌که انقلابی گری محدود به یک بخش سیاسی نیست گفت: تعلیمات نظامات آموزشی ما باید انقلابی پرور باشند و در عرصه اقتصادی هم اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند یک جلوه انقلابی است.

حجت الاسلام پناهیان تاکید کرد: یک پیوستی باید به پیشنهادات خوب نامزدها زد و آن این است که این پیشنهاد خوب جز با حضور یک مدیر انقلابی و جز با تفکر دقیق و انقلابی پیشنهاد خوبی نیست.

وی با تاکید بر این‌که ما بدون انقلابی بودن نمی توانیم زندگی کنیم گفت: نامزدها بر اساس کدام دانش این را پیشنهاد خوبی می دانند دانش برآمده از نظام لیبرالی یا انقلابی؟

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که غریب بودن این گفتمان بخاطر این است که درست کار نشده است اظهار داشت: بسیاری از مسؤولین ما اگرچه ا

نقلابی بودند اما معنا و مفهوم انقلابی گری را به خوبی نشناخته اند و برخی چون فهم دقیقی از انقلاب نداشتند به چپ و راست منحرف شدند.

حجت الاسلام پناهیان افزود: همان طور که برخی برای عقده گشایی به دنبال فرصت انتخابات هستند ما هم باید از این فرصت برای ترویج گفتمان انقلاب استفاده کنیم، اگر گفتمان انقلاب خوب تبیین شود بسیاری از کسانی که با انقلاب قهرند یا دورند یقینا به گفتمان انقلاب می آیند و این وظیفه مبلغان است.

وی با تاکید بر این‌که رای آوردن یا رای نیاوردن در تبلیغ فرهنگ انقلابی مهم نیست گفت: اگر رییس جمهوری داشته باشیم که از بن دندان به گفتمان انقلابی گری اعتقاد داشته باشد تحولی در فرهنگ کشور به وجود خواهد آمد و به واسطه آن این تحول در همه عرصه ها قابل پیش بینی است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بدون بکارگیری گفتمان انقلابی گری نمی‌توان تحولی در وضعیت معیشتی مردم و فرهنگ انان به وجود اورد.

حجت الاسلام پناهیان با بیان این‌که بعد از سی و چند سال از انقلاب که جهان تشنه مفهوم انقلاب شده است اشتباه بزرگی بود که برخی گفتند ما باید به مفهوم انسانیت بپردازند اظهار داشت: الان جهان منتظر است ببیند اسلام انقلابی و اخلاق انقلابی چیست و الا اسلام و اخلاق که در دنیا زیاد است.

این واعظ برجسته تاکید کرد: هر عنصر انقلابی باید در خودش این انگیزه را ببیند که در فرصت انتخابات به تقویت گفتمان انقلابی بپردازد.

وی افزود: یک نامزدی ترجیع بند تمام سخنانش حل تورم است اما ما نامزدی می خواهیم که انقلابی رفتار کند و همه مشکلات را حل کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این‌که عدالت و رسیدگی به محرومین خارج از گفتمان انقلابی اصلا امکان پذیر نیست گفت: اردوهای جهادی دانشجویان و طلاب که بدون انگیزه های انقلابی انجام نمی‌شوند.

این خطیب برجسته افزود: مردم دنبال آرامش و زندگی خوب و خوشند و دنبال فضایی برای تربیت بچه ها و تامین حداقل های معیشت هستند و جز با روحیه انقلابی نمی توان به اینجا رسید.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به این‌که در دوران دفاع مقدس وقت پرداختن به فرهنگ نبوده است گفت: اما در سه دولت بعدی رهبر معظم انقلاب منتقد وضع فرهنگ بودند و خودشان آمدند با نماد چفیه و نوازش اهالی انقلاب و دیدار با هنرمندان انقلابی برای تقویت گفتمان انقلاب تلاش کرده اند و تنها بوده اند.

وی با بیان این‌که گفتمان انقلابی هنوز غریب است و تحت الشعاع مشکلات اقتصادی قرار می گیرد اظهار داشت: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم جز با تفکر انقلابی مرتفع نخواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: باید کسانی قدرت را به دست بگیرند که گفتمان انقلاب را مطرح کنند و از این زاویه به حل امور بپردازند آن وقت خواهید دید که غیر انقلابی ها هم جذب خواهند شد.

حجت الاسلام پناهیان افزود: اخیرا همه دارند مشابه هم حرف میزنند و با روندی که اتفاق افتاد دو قطب مطرح شده برای انتخابات نیامدند اما وقتی نگاه می کنی هر دو در عرصه فرهنگ و سیاست و اقتصاد، دوری از انقلابی گری را مطرح می کردند و این دو قطبی فرمایشی و سوری است مانند اروپا که تازه مردم فهمیده اند شبیه هم هستند و دوقطبی فرمایشی تشکیل داده اند.

این استاد حوزه افزود: شما که هر دو سیاست لیبرالیستی و امانیستی و .. دارید چگونه با هم مخالف هستید؟

وی با تاکید بر این‌که  تفکر انقلابی باید با اخلاق و انصاف و رعایت سعه صدر تقویت شود گفت: این‌گونه نیست که همه نامزدها اهل تفکر انقلابی نباشند بلکه برخی می خواهند به سلیقه خودشان انقلابی عمل کنند ولی برخی واقعا فاصله دارند و آرایشان آرای غیر انقلابی است.

این خطیب برجسته با بیان این‌که سرمایه های گفتمان انقلابی شهدا هستند و قرآن از این سرمایه حمایت می کند گفت: انقلابی گری در همه بخش های زندگی ما رونق ایجاد خواهد کرد و به یک زندگی آسوده در این جهان خطرناک هدایت خواهد کرد تا مقدمه ساز برای ظهور حضرت باشیم.حجت الاسلام پناهیان با بیان این‌که اگر گفتمان انقلاب در انتخابات پیروز شد مسؤولیت سنگینی به دوش عالمان دینی قرار خواهد گرفت و اگر پیروز نشد تازه آغاز راه است اظهار داشت: غیر از گفتمان انقلابی ما هیچ گفتمانی نه فقط در کشور در سطح جهان هم حرفی برای زدن ندارد و همه منتظرند این گفتمان بیاید حرف هایش را مطرح کند.

وی تصریح کرد: انقلابی گری یک روند رشدی دارد که هرکسی از سابقه انقلابی برخوردار باشد باید در این روند رشد انقلابی گری مواضع خودش را چک کند که ایا هنوز انقلابی باقی مانده است یا نه؟!

حجت الاسلام پناهیان افزود: باید دید در این عرصه انقلابی گری معنایش چیست و کسانی که قبلا انقلابی گر بودند هنوز هم انقلابی هستند یا نه؟

این استاد حوزه و دانشگاه خطاب به نامزدهای انتخابات توصیه کرد پیشکسوتان کار را به جوان های تازه نفس بدهند و خود سناتورگری کنند و افزود: نگاه انقلابی این است که آنهایی که زحمت خودشان را کشیده اند و ایده هایشان را مطرح کرده اند باید به عنوان مشاور فعالیت کنند، نقش مشاوره دادن پیشکسوتان و کمک به عقلانیت کم ارزش نیست ودر موقعیت اجرایی قرار گرفتن نیز پاداشی برای پیشکسوتان نیست.

وی با تاکید بر این‌که اتهام ناروایی افراطی گری که به انقلابیون نسبت می دهند باید برطرف شود و افراطی گری های واقعی باید متوقف شوند اظهار داشت: افراط ها نباید ملعبه ای باشد برای خیلی ها که تا کسی سخنی انقلابی زد تهمت افراطی به او بزنند و نگذارند کارش را بکند.

این خطیب برجسته افزود: امام (ره) در چندماه پس از جنگ که همه ترس از حضور لیبرال ها داشتند کلمات لیبرال ها که مخالف افراطی گری بودند و منافقین را که نماد افراطی گری بودند کنار هم می آوردند، هر کسی بخواهد در مسیر افراطی گری بیفتد مواضعش در کوتاه مدتی در عرصه سیاسی و فرهنگی شبیه لیبرالیست ها می شود.


92/3/26
4:4 عصر

حسن روحانی در آخرین روز تبلیغات تلویزیونی کاندیداها در شبکه سوم

بدست عبدالله در دسته

به گزارش جهان، حسن روحانی در آخرین روز تبلیغات تلویزیونی کاندیداها در شبکه سوم سیما روز برگزاری جشن پیروزی‌اش را مشخص کرد.

وی با حضور در برنامه «به انتخاب شما» در شبکه سه سیما گفت: اگر من پیروز انتخابات شدم علاقه‌ای ندارم برای پیروزی در انتخابات جشن بگیرم! من می خواهم روزی که همه جوان‌های ما شاغل بودند و بیکار نبودند آن روز جشن بگیرم؛ آن روزی که زندگی مردم در بهبود و رفاه بود آن روز من جشن می‌گیرم؛ آن روزی که غمی در چهره کارگر ندیدم آن روز جشن بگیرم؛ آن روزی که محیط دانشگاه محیط صفا و نشاط و علم و دانش بود آن روز من جشن می‌گیرم؛ آن روزی که ایران در جایگاه غرور و افتخار در سراسر جهان بود آن روز جشن می‌گیرم؛ آن روزی که تحریم را در هم شکستم و روابط خوب با دنیا برقرار کردیم آن روز من جشن می‌گیریم؛ آن روزی که صادرات غیر نفتی ما بر واردات ترجیح پیدا کرد آن روز جشن می‌گیرم؛ آن روزی که مردم ما احساس رضایت کردند آن روز، روز جشن ما است، روز پایکوبی ما هست؛ روزی که لبخند بر لب پیر و جوان، زن و مرد، روستایی و شهری و سراسری کشور ما شاهد باشیم، روز جشن ملی ما خواهد بود. به امید آن روز.


92/3/26
3:58 عصر

سعدالله زارعی: \سیاه‎نمایی از شرایط موجود\؛ بزرگترین هدیه‎ای که

بدست عبدالله در دسته

سعدالله زارعی: حماسه 24 خرداد همان حماسه‌ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خود از ملت خواستند و این حضور پرشور نشان می‌دهد که زمینه‌ ملی برای خلق حماسه اقتصادی فراهم است.

حماسه 24 خرداد همان حماسه‌ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خود از ملت خواستند و این حضور پرشور نشان می‌دهد که زمینه‌ ملی برای خلق حماسه اقتصادی فراهم است.
در واقع انتخابات و میزان حضور ملت نشان داد که با این مردم می‌توان آینده را آن‌گونه که در خور ملت ایران است ساخت و مسائل مهم کشور را به پیش برد.
 
براساس برآوردها، مردم روز گذشته تمام نصاب‌های انتخاباتی جهان و به‌خصوص جهان غرب را پشت سر گذاشتند.
انتخابات در آمریکا طی 100 سال گذشته حداکثر با مشارکت 54 درصد واجدان شرایط رأی برگزار شده و میانگین مشارکت در این کشور در 100 سال گذشته 42 درصد بوده است و در کشورهای مختلف اروپایی از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه کمتر پیش آمده که مشارکت از 50 درصد واجدان شرایط رأی فراتر رفته باشد. در اکثر این کشورها نیز متوسط مشارکت، 45 درصد می‌باشد. در آن دسته از کشورهای منطقه شامل ترکیه، پاکستان، عراق و ... که انتخابات برگزار می‌شود نیز هیچ‌گاه مشارکت سیاسی به 60 درصد واجدان شرایط رأی نرسیده و در مواردی دولت با حدود 15 درصد آرای شهروندان سر کار آمده است.
 
مشارکت بالای 70 درصدی در ایران و در همان حال پیش‌بینی ناپذیری نتایج انتخاباتی به‌خوبی نشان می‌دهد که انتخابات در ایران واقعا‌ً «ملی» است و می‌تواند بیان‌کننده واقعی نظرات،‌ افکار و تمایلات ملی باشد و حال آن‌که در هیچ کشور دیگری انتخابات و نتایج آن ارتباط قطعی با تمایلات مردم ندارد. کما اینکه در اکثر این کشورها همزمان یا به‌فاصله کمی پس از انتخابات حوادثی روی می‌دهد که بیانگر نارضایتی اکثریت مردم از اوضاع و روند امور است.
 
انتخابات روز گذشته را نمی‌توان در قاب جناح‌ها به نظاره نشست بلکه باید آن را ترجمان تمایلات ملی به حساب آورد چرا که توده‌های مردم به‌معنای حزبی و جناحی نه اصلاح‌طلب و نه اصولگرایند بلکه این توده‌ها مطالباتی دارند که گاهی آن را در همراهی با اصلاح‌طلب‌ها دیده و مثلاً به «خاتمی» رأی داده‌اند و گاهی آن را در همراهی با اصولگرایان دیده و مثلاً به «احمدی‌نژاد» رأی داده‌اند.
 
بر همین اساس هم می‌توان با قاطعیت گفت که میان آن‌چه در حوزه نخبگان جریان پیدا می‌کند و آن‌چه در بخش توده‌ها روی می‌دهد تفاوت محسوسی وجود دارد و البته «حرف آخر» را توده‌ها می‌زنند  و خود این درس‌آموز می‌باشد.چرا که از یک سو در دنیا همواره حرف اول و آخر را احزاب و نخبگان و دولت‌های حاکم می‌زنند در حالی‌که در ایران توده‌ها نخبگان را به‌دنبال خود می‌کشانند.
 
از سوی دیگر تأثیرگذاری مستقیم توده‌ها و حاکم شدن رأی آنان بر نخبگان نشان می‌دهد که جناح‌ها باید راه خود را از میان توده‌ها انتخاب کنند و اصالت را به منافع ملی بدهند.
 
از این رو جناح‌ها آن‌گاه که درگیر اختلافات درون جناحی خود شده و از مسایل اصلی مردم فاصله می‌گیرند با موج‌های مردمی به حاشیه می‌روند و به همین جهت وقتی مردم به فردی یا جناحی رو می‌کنند نباید با تفسیر فردگرایانه یا جناح‌گرایانه، تمایلات مردمی را به حاشیه راند.
 
انتخابات 24 خرداد در شرایطی برگزار شد که یک جناح سیاسی با یک کاندیدا که در مشی سیاسی «میانه‌رو» دیده می‌شد، به میدان آمد و روی حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم تمرکز کرد و جناح دیگر نتوانست به انسجام درونی برسد و با 4 کاندیدا وارد میدان شد.
 
این کاندیداها در حالی که در چشم اجتماعی، نمایندگان جناح حاکم شمرده می‌شدند، بعضاً به نقد تلویزیونی یکدیگر روی آورده و شرایط جاری کشور را مانند رقیب، «سیاه» و پر از مشکلات معرفی کرده و در « گفتمان» با رقیب به وحدت رسیدند!
 
نتیجه این تکثیر در کاندیدا و وحدت با رقیب در گفتمان این شد که اگرچه در جمع‌بندی آرا بر صدر نشستند ولی هرکدام جداگانه در مرحله بعد از رقیب قرار گرفتند.
 
در همین حال مدتی طول کشید تا مردم تفاوت جناحی کاندیداها را دریابند. حجت الاسلام «حسن روحانی» عضو جامعه روحانیت مبارز است که هم اینک به‌عنوان کاندیدای دو گروه کارگزاران و اصلاح‌طلبان به میدان آمده و به رقابت با جامعه روحانیت پرداخته است.
 
با توجه به این که او ده‌ها سال سخنران مجالس وفیات اعضای روحانیت و مدرسین بوده، مدتی طول می‌کشد تا مردم باور کنند که او یک اصلاح‌طلب است. میان اصولگرایان اما برخی به‌عنوان کاندیدای مستقل به میدان آمدند. محسن رضایی که به‌دلیل رابطه قدیمی با طیف اصولگرایان عمدتاً اصولگرا دیده شده و به همین دلیل از سوی جریان دوم خرداد برای حضور در مجلس ششم پذیرفته نشد، سعی کرده تا خود را در عین اصولگرایی، اصلاح‌طلب معرفی نماید!
 
او به‌طور بنیادی روی آرای مردم استان خود ــ خوزستان ــ و استان‌های لرنشین حساب ویژه باز و گمان می‌کرد مردم به‌طور یکسان از اصولگرایان و اصلا‌ح‌طلبان ناراضی‌اند، «میانه» را برگزید که موفقیتی نداشت در عین حال تردیدی نیست که مردم او را بخشی از اصولگرایان دانسته‌اند.
 
دکتر جلیلی نیز به‌عنوان مستقل به میدان آمد اما از همان ابتدا مؤسسه اصولگرای حضرت آیت‌الله مصباح یزدی از وی حمایت کرد و بخش زیادی از بدنه اجتماعی اصولگرایان  به حمایت از وی روی آوردند.
 
جلیلی اگرچه روند موجود کشور را مطلوب نمی‌داند ولی از نقد جدی شرایط اجتناب ورزید و در چشم مردم به‌عنوان مدافع وضع موجود دیده شد. مواضع انتخاباتی روحانی، رضایی، عارف و ولایتی درباره تحریم‌ها و مدیریت پرونده هسته‌ای به‌گونه‌ای بود که در منظر اجتماعی، جلیلی به عامل اصلی گرانی‌ها و تحریم‌ها تبدیل گردید.
 
در این میان محمدباقر قالیباف که به‌عنوان اصولگرا به میدان آمد و به‌طور طبیعی باید حداقل ولایتی و حداد، به‌نفع او کنار می‌رفتند ، در میانه میدان با نقد جدی بخش‌هایی از اصولگرایان مواجه شد و به‌خصوص طرفداران دکتر جلیلی درباره اصولگرا بودن او ابراز تردید می‌کردند. به‌هرروی در این فضا اصولگرایان با وجود اکثریت آرا، « دوم» شدند و این خود یک درس تاریخی به حساب می‌آید.

92/3/25
8:1 عصر

میلیشیا باچرخش180درجه رای داد

بدست عبدالله در دسته میلیشیا باچرخش180درجه‌ رای داد

ه گزارش جهان به نقل از تهران پرس، فخر‌السادات محتشمی‌پور همسر تاج‌زاده و از عناصر فعال حامی فتنه‌گران، بعدازظهر امروز با حضور در این شعبه اخذ رأی،به همراه پگاه آهنگرانی هنرپیشه حامی فتنه سبز در حالیکه لباس‌‌هایی به رنگ سبز پوشیده بود، در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کرد. وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصلاح‌طلبان به خاطر وحدت به میدان آمدند و در انتخابات شرکت کردند و این وحدت تا آخر باقی خواهند ماند و اصلاح‌طلبان پیروز خواهند شد. محتشمی‌پور به این سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات 88 می‌گفتند تقلب شده است، چرا با وجود چنین ادعایی در این انتخابات هم شرکت کردند، پاسخی نداد.


   1   2      >