مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

مرداد 91 - ان شـــــــــــــــــــــــــــــاء الله
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

91/5/31
12:20 صبح

نمونه یک خبر از یک رسانه پر اوازه (بی بی سی)

بدست عبدالله در دسته نمونه یک خبر از یک رسانه پر اوازه (بی بی سی)

اختلاف نظر چند مرجع تقلید با آیت الله خامنه ای بر سر عید فطر!!!!!!!

 

این یک تیتر بی بی سی است . جالب اینجاست که لحظه ای که تیتر را میبینید فکر میکنید بین علمای شیعه و روحانیون اختلاف افتاد ولی بعد از  خواندن این مطلب میبینیم که مطلب سیاه نمایی و اختلاف افکنی و کینه ورزی چیزی به خورد ما نمیدهد .

متن خبر :

هرسال اول ماه شوال عید فطر می آید و ماه روزه داری به آخر می رسد، ولی همین شده محل اختلاف علمای اسلام. مثلا در ایران، آیت الله خامنه ای که خود را ولی امر مسلمین جهان می داند، دیروز را عید فطر اعلام کرد، همانطور که بسیاری دیگر از مسلمانان در نقاط مختلف جهان دیروز را جشن گرفتند اما، چند مرجع تقلید شیعه نظری متفاوت دارند، آنها می گویند امروز دوشنبه عید فطر است. چرا با اینکه می شود تغییرات نجومی را به صدم ثانیه محاسبه کرد، چرخش قمر زمین شده مایه دردسر؟ آیا این اختلافات فقهی است یا سیاست هم نقشی درآن دارد؟

مسعود آذر گزارش می دهد.

http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2012/08/120820_l72_iran_eid_vid.shtml


91/5/3
12:45 صبح

خواهرزن خاتمی: به چادر علاقهای ندارم/ در خانواده ما چادر مسئلهای

بدست عبدالله در دسته خواهرزن خاتمی: به چادر علاقه‌ای ندارم/ در خانواده‌ ما چادر مسئله

به گزارش جهان، خانم نعیمه اشراقی خواهرزن محمد رضا خاتمی در گفت‌وگویی اعلام کرده است که حجاب فقط برای گران‌بها شدن زن در برابر مردان است.
 
خانم اشراقی در ادامه گفت‌وگوی خود با سایت خبری جماران وابسته به موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) مسائل گوناگونی و البته متفاوتی را درباره معقوله حجاب و عفاف مطرح کرده است .
 
سایت جماران، در این بررسی‌ها به مصاحبه با شخصیت‌های گوناگونی از جمله نعیمه اشراقی خواهر زن محمدرضا خاتمی پرداخته است.
 
به گزارش آنا خانم اشراقی در این مصاحبه که با عنوان "خطا و صواب در عفاف و حجاب" است، خود به بیان خاطره‌ای که منبع آن را امام خمینی (ره) می‌نامد، پرداخته و می‌گوید،"به خاطر دارم که در پاریس، در خانه، من بلوز و دامنی تنم بود و روسری بر سر داشتم. از امام پرسیدم که آیا این حجاب، حجاب کاملی است. ایشان هم فرمودند بله. البته تذکر دادند که حجاب برای محیطی هم که استفاده می‌شود، مهم است. در پاریس این حجاب اشکالی ندارد، اما شاید این حجاب برای شهری مانند قم حجاب کاملی نباشد. "
 
این نقل قول نعیمه اشراقی در حالی بیان شده که امام راحل درباره حجاب فرموده‌اند که "حجاب ایران، حجاب اسلام، همین مقدارهاست. اسلام اینجا و آنجا ندارد." (صحیفه نور؛ج‏3 -499)
 
اشراقی در بخش دیگری از مصاحبه خود می‌گوید که "اما این مسئله که حکومت بیاید و حجاب را اجباری کند، از نظر شرعی برای من جای شک است."
 
در سخنان امام راحل و آنجایی که ایشان به قلدری‌های رضاخان در مبارزه ‌با حجاب و ترویج بی‌بند و باری می‌کنند، می‌فرمایند:آن شقىّ جنایتکار( رضا قُلدر) دست به یک جنایت زد و آن جنایت کشف حجاب بود و به جاى اینکه نیمى از جمعیت ایران را فعال کند آن نیم دیگرى هم که نیمه مردان بود، به‏طور بسیار زیادى از فعالیت انداختند و این عروسک‌هایى که درست کردند و در همه ادارات جا دادند و در همه خیابان‌ها راه انداختند، آنهایى که در ادارات بودند، سایر افرادى که در ادارات بودند را هم از کارهاى خودشان بازداشتند و آنهایى که در خیابانها رها بودند، جوانهاى ما را به فساد کشاندند و فعالیت جوان‌هاى ما را از دست آنها گرفتند.(صحیفه نور؛ ج‏17- 59)
 
نعیمه اشراقی البته می‌گوید که "به نظر من بسیار بهتر بود که ما حجاب را اجباری نمی‌کردیم."؛ احتمالا نظر خانم اشراقی این نیست که در جامعه اسلامی و جمهوری اسلامی زنانی بتوانند بدون حجاب و بدون روسری در جامعه حضور داشته باشند.
 
پیش از این زهرا اشراقی خواهر نعیمه اشراقی که همسر محمدرضا خاتمی دبیرکل حزب منحله مشارکت نیز هست، بارها طی مصاحبه‌هایی با رسانه‌های خارجی در سخنان مشابهی بااعلام "انزجار از چادر و حجاب"، گفته بود که «بخاطر شرایط خانوادگی مجبور به استفاده از چادر هستم وگر نه به آن اعتقادی ندارم.»
 
اینگونه سخنان در این خانواده مسبوق به سابقه است؛ آنجا که محمد خاتمی رئیس دولت موسوم اصلاحات طی سخنانی در مخالفت با حجاب و عفاف زن، گفته بود که "اگر حجاب مانع آزادی زن در جامعه شود قطعاً مضر است."
 
نعیمه اشراقی در بخش دیگری از مصاحبه با سایت جماران گفته است که "زن، حیا و حجاب و ستر و پوشش را به عنوان تدبیری برای گران‌بها شدن در برابر مرد اندیشیده و آن را پذیرفته است."
 
در مفاهیم اسلامی از حجاب به عنوان یک پوشش الهی نام برده می‌شود و آیت‌الله جوادی آملی در بیان اهمیت حجاب، حجاب را "حق‌الهی" دانسته و آن را امری معرفی می‌کنند که زنان نمی‌توانند بنا بر میل خود آن را کنار بگذارند.
 
در همین زمینه و در خطبه معتبر و شریفه "فدکیه"، آنجایی که حضرت صدیقه طاهره خروج از منزل به منظور تذکر دادن به غاصبان فدک را قصد می‌کنند، حجاب حضرت "جلباب" معرفی می‌شود.
 
جلباب نوعی پوشش اسلامی است که در آن زن چندین پوشش از جمله چادر به سر می‌کنند.
 
خواهرزن خاتمی در پایان گفت‌وگوی خود با بیان اینکه استفاده از چادر برای کسی که فعالیت اجتماعی می‌کند، پوشش سخت و نامناسبی است زیرا عملا یک دست را از او گرفته است، اعلام می‌کند که به چادر علاقه ندارد و چادر در خانواده‌اش، "مسئله‌ای سمبلیک است."
 
شبکه‌های اجتماعی وابسته به محافل غربی و سایت معلوم‌الحال بالاترین با حمله به حجاب زن در جامعه ایرانی، خواستار کشف حجاب زنان شده و کمپینی موسوم به " نه به حجاب" راه انداخت‌اند.
 
برخی کارشناسان بر این باورند که همزمانی این اظهارات با آن اقدامات در سایت‌های وابسته به غرب، نشان از اقدامی هماهنگ برای ضربه‌زدن به حجاب دارد، اقدامی که بستر ان این بار از سایتی آغاز می‌شود که خود را وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار امام راحل معرفی می‌کند.

91/5/3
12:37 صبح

با موسسین هالیوود به قلم یک آمریکایی آشنا شوید: «این گروه خشن!»

بدست عبدالله در دسته با موسسین هالیوود به قلم یک آمریکایی آشنا شوید: «این گروه خشن!»

با موسسین هالیوود به قلم یک آمریکایی آشنا شوید: «این گروه خشن!»
گروه فرهنگی: «مهاجران یهودی – روس از اشتتل‌ها (روستاها یا شهرک‌های یهودی‌نشین اروپای شرقی و مرکزی) و گتوها به هالیوود آمدند و تصمیم گرفتند در این مکان جادویی اشرافیتی شرقی بیافرینند؛ مکانی بی هیچ‌ربطی به واقعیت‌هایی که آن‌ها یا هر کس دیگری قبلاً در زندگی‌شان دیده بودند. رویای آمریکایی اختراعی یهودی است.» (جیل رابینسن) یهودیان هالیوود به رویای آمریکایی ایمان داشتند نه به شکست آن. آن‌ها سخت و پیروزمندانه کوشیدند شاهدی بر بقا و وجود رویا بیافرینند.» (های کرفت، فیلمنامه نویس)
 
کتاب «امپراتوری هالیوود» که با جملات فوق آغاز می‌شود، روایتی است از ماجرای زندگی خالقان یهودی هالیوود به روایت یک مورخ و منتقد یهودی آمریکایی به نام «نیل گابلر». قطعاً تأیید می‌کنید که اگر یک محقق ایرانی کتابی با موضوع هالیوود و بنیان‌گذران آن بنویسد و در کتابش به نکات غیراخلاقی زندگی خالقان یهودی هالیوود اشاره کند، عده‌ای او را متهم به داشتن توهم توطئه، نگاه حکومتی و سفارشی و انگیزه‌های سیاسی خواهند کرد. اما اگر یک مورخ-منتقد آمریکایی در کتابش حقایقی از زندگی کثیف این خالقان یهودی هالیوود را افشا نماید و آن‌ها را به دلیل روحیات لمپنی‌شان «مغول» بنامد، و از سویی کتابش به عنوان یکی از صد کتاب برجسته درباره‌ی صنعت فیلم امریکا معرفی شود، چه بهانه‌ای برای رد حقایق کتاب می‌توان یافت؟
 
«گابلر» در این کتاب، به سراغ زندگی تک‌تک صاحبان کمپانی‌های معروف هالیوودی از جمله –پارامونت، مترو گلدوین مه‌یر، برادران وارنر، یونیورسال و کلمبیا می‌رود و از کودکی آنها در اروپای شرقی تا مهاجرت به آمریکا و تسخیر هالیوود توسط آنها را روایت می‌کند. به نحوی که بخش اول این کتاب شامل پنج فصل و هر فصل مختص یکی موسسان این پنج کمپانی بزرگ است. فصل‌های دیگر این کتاب هم عبارت‌اند از: محتوای فیلم‌های استودیوها، زندگی اجتماعی و خانوادگی یهودیان هالیوود، یهودیت و ارزش‌های آمریکایی، یهودیان هالیوود و سیاست و در نهایت، افول امپراتوری و مرگ بنیان‌گذاران.
 
گابلر در فصل اول، از «آدولف زوکر» موسس کمپانی عظیم «پارامونت» شروع می‌کند و در مورد او چنین می‌نویسد: «آدولف زوکر از دو چیز متنفر بود؛ اولیش باختن (در قمار) که میزانش هم مهم نبود... دومین چیزی که زوکر از آن تنفر داشت دروغ شنیدن بود. یک بار کارمند جدبد بخش فروش شرکت را به یکی از بازی‌های معروف بریجش (نوعی قمار) دعوت کرد. کارمند قبلاً گفته بود که در ورق‌بازی ماهر است، اما تا بازی شروع شد زوکر فهمید او بلوف زده است تا محبوب شود... دست سوم که تمام شد، پدرم دسته‌ی کارت‌ها را برداشت، انداخت زمین و گفت کسی رو که اعتراف می‌کنه که نمی‌دونه، می‌تونم تحمل کنم. تو گفتی بریج‌باز هستی، ولی هیچی ازش نمی‌دونی. شبمون رو خراب کردی. اینو نمی‌تونم تحمل کنم. تا جایی که به من مربوط میشه، می‌تونی همین حالا بری. مرد وسایلش را برداشت و رفت.»
 
بی‌اعتقادی «زوکر» به مذهب و خدای یهود، علاقه‌ی شدید او به قمار، روحیه‌ی به شدت خشن و ترسناکش در کار و امثال آن از دیگر توصیفاتی است که گابلر در مورد «آدولف زوکر» به کار می‌برد. در کنار این‌ها، حقایق جالبی در مورد چگونگی رونق گرفتن سینما در آمریکا و حربه‌هایی که این یهودیان در سالن‌های نمایش فیلم برای جذب مخاطب می‌اندیشیدند (از جمله ایجاد بارهایی برای عیاشی)، در این کتاب به چشم می‌خورد. مثلاً به نقل از خود «زوکر» چنین آمده است: «من دخترهایی را پیدا می‌کنم که خوب برقصند و نویسنده‌هایی که برای هنرپیشه‌های من و دیگران لطیفه‌های خوب بنویسند.»
 
«کارل لیملی» (موسس کمپانی یونیورسال)، «لویس.بی.میر» (موسس مترو گلدوین مه‌یر) «برادران وارنر» (جک، سم، هری و آلبرت وارنر موسسان کمپانی عظیم برادران وارنر) و «هری کان» (موسس کمپانی کلمبیا) از دیگر غول‌های هالیوودی هستند که در این کتاب مفصل به زندگی آنها پرداخته شده است. مثلاً در مورد برادران وارنر چنین آمده است: «جک و هری وارنر، پایه‌های استودیوی برادران وارنر، از هم متنفر بودند. یک بار هری، لوله‌ی سربی به دست، توی محوطه‌ی استودیو دوید دنبال جک. فریاد می‌زد می‌خواهد او را بکشد. کار به جایی رسید که دیگران با زور جلوی او را گرفتند و لوله را از دستش درآوردند تا تهدیدش را عملی نکند.»
 
«نیل گابلر» در مورد «هری کان» موسس کمپانی کلمبیا هم چنین نقل می‌کند: «هری کان «کلمبیا» را مثل دولت پلیسی خصوصی اداره می‌کرد؛ سخت‌گیر، ترسناک، بی‌رحم، و پردل و جرأت. به شکلی تحمل‌ناپذیر خشن، بدزبان و دم‌دمی. ماشین خشک مغزی که کنترل مالی و فیزیکی همه‌ی امپراتوری خود ساخته‌اش را در دست داشت. می‌گفتند اگر در غذاخوری خصوصیش در استودیو درباره‌ی موضوع ممنوعه‌ای مثل مرگ یا بیماری حرف بزنی، اخراجت می‌کند و می‌روی توی فهرست سیاه. می‌گفتند در همه‌ی لوکیشن‌ها دستگاه شنود کار گذاشته و می‌تواند حرف‌های سر صحنه را بنشود و اگر چیزی به گوشش برسد که ناراحتش کند، توی بلندگو فریاد می‌زند.»
 
رابطه‌ی ارباب و برده‌وار بازیگران و حتی کارگردانان با مالکان استودیوها، رقابت عجیب و غریب این غول‌های یهودی با هم و مرگ مشکوک بعضی از آنها، ماجرای اعتراض برخی از اخلاق‌مدارها به محتوای غیراخلاقی فیلم‌های این یهودیان و چگونگی دور زدن قانون سانسور توسط این سرمایه‌داران هالیوودی از دیگر بخش‌های جذاب این کتاب است. 
 
جالب آنکه این کتاب جوایز زیادی را هم در خود امریکا دریافت کرده است. از جمله جایزه‌ی کتاب لس‌آنجلس تایمز در زمینه‌ی تاریخ و جایزه‌ی انجمن تئاتر کتابخانه به عنوان بهترین کتاب. «امپراتوری هالیوود» همچنین در نمایشگاه عمومی سینما در امریکا  -یکی از بخش‌های ویژه‌ی آکادمی اسکار- به عنوان یکی از صد کتاب برجسته درباره‌ی صنعت فیلم آمریکا انتخاب شده است.
  
«امپراتوری هالیوود» به قلم «نیل گابلر»با مقدمه‌ای از دکتر «مجید شاه حسینی» و ترجمه شده توسط «الهام شوشتری زاده» با قیمت 10000 تومان از سوی نشر «عابد» روانه‌‌ی بازار شده است.  علاقه‌مندان به مباحث سینمایی می‌توانند برای تهیه‌ی این کتاب با شماره‌های 66567627-66567626 (نشر عابد) تماس بگیرند. 

 


91/5/3
12:27 صبح

تجلیل گاردین از اخبارشرق، اعتماد و خبرآنلاین در قبال سوریه

بدست عبدالله در دسته تجلیل گاردین از اخبارشرق، اعتماد و خبرآنلاین در قبال سوریه

 

 پیگیری سوژه‌های خبری ضدایرانی تحت پوشش نام رسانه‌های مجوزدار داخل کشور، در سال‌های پس از فتنه به یکی از اصلی‌ترین فعالیت خبرنگاران برخی رسانه‌های داخلی تبدیل شده است. خبرنگارانی که بنا بر اعلام رسمی مصادر امنیتی، برخی از آنها در ماه‌های گذشته و در قالب برخی از شبکه‌های تامین خوراک برای رسانه‌های ضد ایرانی دستگیر شده‌اند. 

به گزارش رجانیوز، از‌‌ همان ابتدای آغاز به فعالیت شبکه‌های خبر فارسی‌زبان در خارج از کشور نظیر صدای آمریکا، بی‌بی‌سی فارسی، من و تو و غیره، برخی کار‌شناسان و مسئولان امنیتی کشور اعلام کردند که با توجه به ممنوعیت فعالیت خبرنگاران این رسانه‌ها در ایران، برخی خبرنگاران رسانه‌های اصلاح‌طلب داخلی به عنوان رابط اصلی این شبکه‌های ماهواره‌ای با تحولات داخلی کشور فعالیت می‌کنند.

با این حال چند روز پیش نیز روزنامه انگلیسی «گاردین» صراحتا به این مساله اشاره و از اینکه خبرنگاران برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب در داخل ایران، به پیگیری مطالبات کشورهای غربی در زمینه‌های مختلف می‌پردازند، اعلام رضایت کرد. گاردین در مطلبی، با اشاره به شرایط خاص کشور سوریه، درباره رویکرد جمهوری اسلامی ایران در این زمینه نوشت

«در صحنه بین‌المللی، مسئولان ایران نشان داده‌اند که اراده تزلزل ناپذیری در حمایت از حکومت بشار اسد در سوریه دارند اما دقت در فضای رسانه‌ای ایران نشان می‌دهد که این رویکرد قاطع در برخی از رسانه‌های پیگیری نمی‌شود. در حالی که روزنامه‌ای مانند کیهان و خبرگزاری فارس، خط دولت را در این مساله پیگیری می‌کنند اما برخی رسانه‌ها مانند روزنامه شرق و اعتماد دست به انتشار گزارش‌هایی در حمایت معترضین در سوریه بزنند و برخلاف چیزی که جمهوری اسلامی دنبال می‌کند، این سوال را از مخاطبان خود می‌پرسند که آیا واقعا ایران طرف درستی را در این میان گرفته است؟»

 

 

این روزنامه انگلیسی در بخش دیگری از مقاله خود، به سایت «خبرآنلاین» هم اشاره کرده و با انتشار بخشی از مصاحبه با محمدعلی سبحانی، سفیر پیشین ایران در لبنان، این سایت خبری، ضمن تمجید از رویکرد خبرآنلاین، به نقل از این سایت نوشته است: «کل جهان در برابر سوریه ایستاده و ما اینجا ایستاده‌ایم در دفاع از سوریه؛ کشوری که متهم به جنایت علیه بشریت است. ما در این زمینه خوب بازی نمی‌کنیم.»

گفتنی است ایجاد شبکه جذب و آموزش محرمانه و سری در کشور با هدف جذب نخبگان رسانه‌ای و سیاسی، برقراری ارتباط تنگاتنگ با شبکه‌های معاند و ضدانقلاب خارجی به ویژه گروهک تروریستی منافقین و برخی گروهک‌های دیگر و فعالیت‌های گسترده جاسوسی هوشمند از طریق تولید و نیز ارائه محتوا از نقاط استراتژیکی مانند اطلاعات وزارتخانه‌های حساس، سفارتخانه‌ها و حتی مناطق خاص مانند سکوهای نفتی از مهم‌ترین محورهای عملیاتی این شبکه‌های کوچک خبرنگاران با پوشش فعالان و همکاران بی‌بی‌سی فارسی در ایران است


91/5/3
12:25 صبح

نامه محرمانه وزیر اطلاعات به حضرت امام(ره) یک ماه پس از پذیرش قط

بدست عبدالله در دسته نامه محرمانه وزیر اطلاعات به حضرت امام(ره) یک ماه پس از پذیرش قط

اختصاصی رجانیوز/
نامه محرمانه وزیر اطلاعات به حضرت امام(ره) یک ماه پس از پذیرش قطعنامه/ آیا به امام جام زهر نوشاندند؟

 گروه تاریخ: پس از گذشت بیست و چهار سال از پذیرش قطع نامه 598 و پایان جنگ هنوز گفتگو‌ها درباره نحوه تصمیم گیری درباره این مسئله از رازهای تاریخ انقلاب به حساب می‌‌آید. در سال‌های اخیر اکبر هاشمی رفسنجانی و محسن رضایی با انتشار برخی اسناد و گفتگوهای متعدد به تبیین این مسئله پرداخته‌اند اما هنوز نقطه اصلی این ماجرا که شبهه تحمیل پذیرش قطع نامه 598 به امام خمینی(ره) است، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش رجانیوز، آنچه مسلم است اینکه این باور که عده‌ای جام زهر پذیرش قطع‌نامه را به حضرت امام (ره) نوشاندند، مسئله‌ای بود که از همان دقایق ابتدایی پذیرش قطعنامه به صورت یک باور عمومی درآمد. و این در حالی است که هنوز دست اندرکاران وقت نتوانسته‌اند، پاسخ دقیقی به آن دهند.

اخیرا گروه تاریخ رجانیوز  به سندی محرمانه دست پیدا کرد که در آن حجت الاسلام و المسلمین محمدی ری شهری، ‌وزیر وقت اطلاعات یک ماه پس از پذیرش قطع نامه در نامه‌ای به حضرت امام خمینی(ره) شیوع شایعاتی درباره نوشاندن جام زهر به حضرت امام (ره) در ماجرای پذیرش قطعنامه، به ایشان گزارش کرده است که این نامه علی رغم اهمیت فوق العاده آن هیچگونه پاسخی را از جانب امام (ره) دریافت نمی‌کند.

 در بخشی از این نامه آمده است: در تحلیل حوادث اخیر  و مشخصا موضوع آتش بس، این شایعه در سطح وسیع مطرح است که دیدگاه حضرت امام در مسائل اصولی نظام و از جمله جنگ با دیدگاه مسئولین کشور متفاوت است. اختلاف این دو دیدگاه موجب اصلی تحمیل صلح است و در حقیقت مسئولین کشور این زهر را به کام امام ریختند.این را بعضی آقایان حتی در بعضی از جلسات مطرح می‌کردند، حتی در آن جلسه‌ای که برای خواندن این مساله صلح در آن جلسه هم این مساله به نحوی مطرح شد.

 در ادامه این نامه مهم وزیر اطلاعات آمده است: متاسفانه این شایعه خطرناک که ابتدا توسط تعدادی از افراد تندرو مطرح گردید،طبق گزارشات اکنون به صورت یک اعتقاد در قشر وسیعی از سپاه، بسیج و وزارت اطلاعات و عموما ارگان‌ها و افراد انقلابی در حال گسترش است.

محمدی ری شهری در این نامه هدف اصلی رواج این شایعات را حذف هاشمی رفسنجانی عنوان می‌کند.

اما شاید مهمتر از متن و محتوای این نامه تاریخی، سکوت حضرت امام (ره) در پاسخ به این نامه باشد. پاسخی که شاید نقض کننده بسیاری از مدعیاتی باشد که در سال‌های اخیر در قبال موضوع پذیرش قطعنامه مطرح شده است.