مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

تحلیل ضد انقلاب از رای دادن خاتمی/او می خواهد به قدرت باز گردد - ان شـــــــــــــــــــــــــــــاء الله
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/12/16
12:45 عصر

تحلیل ضد انقلاب از رای دادن خاتمی/او می خواهد به قدرت باز گردد

بدست عبدالله در دسته تحلیل ضد انقلاب از رای دادن خاتمی/او می خواهد به قدرت باز گردد


یکی از سایت های اپوزیسیون در یادداشتی به تحلیل چرائی شرکت سید محمد خاتمی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت.

سایت ضد انقلابی روزآنلاین در یادداشتی خاتمی را نماد اصلاح طلبان دانست و تاکید کرد رای او در حقیقت نه فردی که به نیابت از اصلاح طلبان بوده است.
نویسنده این مطلب همچنین با بیان اینکه اصلاح طلبان بر این باورند که عدم حضور در انتخابات، به معنای دوری همیشه از ساختار قدرت در جمهوری‌اسلامی است، و تصورشان بر این بود - و هست - که این‌گونه تمام منفذهایی که برای اصلاح - حداقلی - حاکمیت وجود دارد، از میان خواهد رفت،نوشت:اگر از این منظر به رای خاتمی بنگریم، احتمالا می‌توانیم چنین صورت‌بندی فرضی‌ای انجام دهیم: "خاتمی دریافته است که اگر در انتخابات شرکت نکند، همان برخوردی که در دهه 60 با مهدی بازرگان و نهضت آزادی انجام شد، با وی و حامیانش نیز انجام خواهد شد. (پروژه ملی - مذهبی کردن اصلاح‌طلبان که آن‌ها بارها از وقوع چنین اتفاقی ابراز نگرانی کرده‌اند)، پس تصمیم می‌گیرد که در انتخابات شرکت کند، اما به هیچ کاندیدایی رای نمی‌دهد، در حوزه‌ای حضار می‌شود که امکان سواستفاده رسانه‌های حکومتی از عکس و تصویر وی نیز وجود نداشته باشد. این رای او البته تاثیری در موقعیت اصلاح‌طلبان در پارلمان نهم نخواهد داشت، بلکه تنها و تنها منفذی را برای آن‌ها در حداقلی‌ترین شکل خود، حفظ خواهد کرد. این منفد باعث خواهد شد که آن‌ها قادر باشند فعالیت‌های خود را در حداقلی‌ترین شکل ممکن ادامه دهند و با روشی کج دار و مریز، برای پیشبرد اهداف اصلاحی خود، بکوشند".
نویسنده این مطلب در ادامه انتخاب خاتمی را شکست خورده دانست و نوشت همه می دانند که خاتمی به دنبال چه اصلاحاتی است.اصلاحاتی که در چندین انتخابات نتوانسته رای مردم را از آن خودکند.
این سایت در ادامه با بیان اینکه خاتمی با رای دادن خود موجب شکاف میان سبزها و اصلاح طلبان شد اقدام وی را غیر اخلاقی ارزیابی کرد.