مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

مرتضوی رئیس دفتر سابق احمدینژاد را به پایین میکشد؟ - ان شـــــــــــــــــــــــــــــاء الله
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/12/28
2:20 صبح

مرتضوی رئیس دفتر سابق احمدینژاد را به پایین میکشد؟

بدست عبدالله در دسته مرتضوی رئیس دفتر سابق احمدی‌نژاد را به پایین می‌کشد؟

گویا توفان بعدی در سازمان تامین اجتماعی فرا رسیده است؛ توفانی که با انتصاب متهم ردیف اول کهریزک آغاز شده اما معلوم نیست به کجا ختم بشود!

به گزارش «تابناک»، هنگامی که از توفان‌های تغییرات مدیریتی در سازمان بزرگ تامین اجتماعی گفتیم و پیش بینی کردیم که انتصاب سعید مرتضوی به ریاست این سازمان، پتانسیل درگیر کردن این سازمان با چالش‌های بزرگ را در خود نهفته دارد، انتظار نداشتیم که به فاصله چند روز، دادستان سابق تهران جای سرپرست سازمان تامین اجتماعی را بگیرد و صدور این حکم مدیر عاملی، به فاصله چند ساعت بتواند طرح استیضاح وزیر «تکاور» (مخفف تعاون، کار و رفاه اجتماعی!) را کلید بزند!

ماجرا این گونه شروع شد که عصر امروز، پایگاه اطلاع رسانی دولت خبر داد: در مراسمی که با حضور وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعی از مسئولان این وزارتخانه و نمایندگان جامعه کارگری برگزار شد، سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل جدید صندوق تأمین اجتماعی کشور معرفی شد.

و بدین شکل، سکان هدایت تامین اجتماعی که در دو ماه گذشته و بعد از رفتن حافظی، مدیر عامل قبلی این سازمان، با سرپرستی موسویان اداره می‌شد، به کسی سپرده شد که سابقه خوشی ندارد و به تازگی بابت تخلفاتی که در پرونده کهریزک داشته - و منجر به تعلیق و برکناری وی از سمت قبلی‌اش شده، - تفهیم اتهام شده است و محاکمه‌اش در دستور کار قرار دارد.

این انتصاب در حالی صورت گرفت که پیش‌تر و در آخرین روزهای فعالیت مجلس شورای اسلامی در سال 1390، الیاس نادران، نماینده مردم تهران، در تذکری در صحن علنی مجلس اظهار داشته بود: «امضاهای استیضاح وزیر کار آماده است و اگر مرتضوی منصوب شود استیضاح را تقدیم هیات رئیسه می‌کنیم.»

این نماینده مجلس افزوده بود: با توجه به اینکه خبر رسیده که قرار است مرتضوی منصوب شود و از آنجایی‌که مجلس تا 15 فروردین سال آینده جلسه ندارد، امروز امضاهای استیضاح وزیر را گرفتیم.

این در حالی است که با اعلام رسمی خبری که البته دور از انتظار نبود، پرویز سروری، دیگر نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با مهر، به قطعی شدن انتصاب مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی واکنش نشان داد و گفت: توقع ما این بود که این کار صورت نمی‌گرفت زیرا آقای مرتضوی و سوابق او هیچ تناسبی با این مسئولیت ندارد.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی یک مرکز حساس، مهم و تاثیرگذار است که یکی از قطب‌های بزرگ اقتصادی کشور در آن قرار دارد. شریف‌ترین افراد زحمت کش کشور عضو این سازمان یا صندوق آن هستند و ارائه خدمات مناسب به آن‌ها از ضروریات جامعه ماست ولی متاسفانه با تغییرات پی در پی مدیریتی در چند سال اخیر، شاهد کاهش بهره وری و استفاده بهینه از این سازمان هستیم و افرادی که تجربه لازم را ندارند برای تصدی این سازمان معرفی می‌شوند.

سروری افزود: احساس می‌شود که سازمان تامین اجتماعی به مانند کارگاه آموزش شده است که افراد با حضور در آن آموزش لازم را فرا می‌گیرند و در دستگاههای دیگری اعمال مدیریت می‌کنند؛ انتصاب مرتضوی به این سمت هم مناسب نیست. با توجه به اینکه موارد و موضوعات دیگری درباره آقای مرتضوی مطرح شده است، این موضوع می‌تواند صندوق و سازمان را به نهادی سیاسی تبدیل کند و حاشیه سازی‌ها را افزایش دهد.

این نماینده مجلس، راهکار را در پس گرفتن انتصاب از جانب وزیر یا کنار رفتن داوطلبانه مرتضوی از سمت جدید دانست و افزود: این کار هزینه کمتری خواهد داشت، چون در صورت کنار گذاشته نشدن مرتضوی، با همراهی جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طرح استیضاح وزیر کار را که متن آن تهیه شده و به امضای نمایندگان هم رسیده است، قطعا پیگیری خواهیم کرد.

این در حالی است که محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در واکنش به طرح استیضاح وزیر، در مصاحبه‌ای گفت: استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت غیر رسمی تحویل هیئت رئیسه مجلس شد و در اولین فرصت زمانی که مجلس باز شود، این استیضاح اعلام وصول می‌شود.

بدین ترتیب، شواهد و قرائن نشان می‌دهند که طبق پیش بینی، انتصاب مرتضوی شروع کننده طوفانی است که اگر به لغو این حکم نیانجامد، ممکن است برکناری عبدالرضا شیخ‌الاسلامی که از حقله یاران نزدیک و مورد وثوق رئیس جمهور و حتی زمانی، رئیس دفتر وی نیز بوده را در پی داشته باشد؛ آن هم به روش استیضاح و با طرح در جلسه مجلسی که چند روز پیش، رئیس جمهور در آن حضور یافت و به سوالات برخی از نمایندگان آن پاسخ گفت.

چه بسا تا حضور بعدی رئیس جمهور در مجلس، زمان زیادی باقی نمانده باشد!