مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

پیروزی معارضین بحرینی در ژنو: جلاد بحرینی در شورای حقوق بشر! - ان شـــــــــــــــــــــــــــــاء الله
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

91/1/1
2:14 عصر

پیروزی معارضین بحرینی در ژنو: جلاد بحرینی در شورای حقوق بشر!

بدست عبدالله در دسته پیروزی معارضین بحرینی در ژنو: جلاد بحرینی در شورای حقوق بشر!

پیروزی معارضین بحرینی در ژنو: جلاد بحرینی در شورای حقوق بشر!

در حاشیه برگزاری 19 دوره شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو هیئتی از طرف دولت بحرین شامل سمیره رجب عضو مجلس شورا و انور عبدالرحمن سردبیر روزنامه اخبار الخلیج نیز حاضر شدند تا از دولت بحرین دفاع کنند.

به گزارش رجانیوز به نقل از سایت مرآة البحرین، در کنار این دو عامل رژیم آل خلیفه که در طول یک سال گذشته بارها تلاش کرده‌اند علیه انقلبیون بحرین در رسانه‌ها و مجامع دروغ‌پردازی کنند، سرگرد عیسی سلطان السلیطی نیز حضور داشت و ساکت و آرام به ارزیابی و شناخت معارضین بحرینی حاضر در جلسه می پرداخت.

با این حال، در خلال جلسه، یکی از انقلابیون حاضر در نشست، السلیطی را شناسایی و به عبدالحمید دشتی دبیرکل کنفرانس کمک به مردم بحرین معرفی کرد و یادآور شد که وی یکی از جلادان درجه یک رژیم بحرین به‌شمار می‌رود و قبلا خود وی را شکنجه کرده و رهبران سیاسی بحرین را نیز در زندان شکنجه و آنها را به دادگاه برده است.

دشتی دبیرکل کنفرانس کمک به مردم بحرین نیز در این لحظه فرصت را مغتنم شمرد و در نوشته‌ی کوتاهی، السلیطی را به سعید شهابی رهبر جنبش احرار بحرین که در حال سخنرانی بود، معرفی کرد.

شهابی هم با دریافت این خبر در مقابل همه حاضران، السلیطی را که از ابتدای جلسه کاملاً ساکت بود، افشا کرد و گفت: «ما در حالی مساله حقوق بشر در بحرین را مورد بحث قرار می دهیم که هم اکنون در بین ما یکی از شکنجه گران بزرگ وجود دارد که خود جای تعجب دارد». وی با انگشت اشاره‌اش، سرگرد سلیطی را نشان داد و در حالی که شکنجه‌گر رژیم آل خلیفه به‌شدت غافل‌گیر شده بود، شهابی افزود: «حضور چنین افرادی در این نشست، بی توجهی و اهانت به سازمان ملل به‌شمار می رود، چنین افرادی نباید در این نشست‌ها حضور داشته باشند، چراکه جای واقعی این افراد در جایگاه متهمان است».

سخنان شهابی سلیطی و تیم اعزامی از رژیم بحرین را آشفته کرد، به طوری که انور عبدالرحمن  سردبیر روزنامه اخبار الخلیج وابسته به آل خلیفه سعی کرد از سنگینی این شوک که فضای نشست را فرا گرفته بود، بکاهد. وی گفت: «حتی اگر وی جلاد باشد، اینجا در محل سازمان ملل تو را شلاق نخواهد زد!». وقاحت هیئت بحرینی از حد معمول گذشته بود که تریبون در اختیار دشتی وکیل معروف و دبیرکل کنفرانس کمک به مردم بحرین قرار گرفت و او نیز مانند سعید شهابی، سلیطی را مخاطب قرار داد و گفت: «اگر به حقوق بشر اعتقاد داری، بلند شو و به همه اعلام کن؟!». وقتی که وی پاسخی نداد، دشتی افزود: «این کسی که در برابر شما نشسته، متهم به جنایات ضد بشری است».

در این لحظه، هیئت دولت بحرین چاره ای نداشت جز اینکه با عقب نشینی و با حالت سرشکسته سالن را ترک کند.  در حالیکه انور عبد الرحمن با خود سخن می گفت، بی توجه به سخنان دشتی با اعضای هیئت گفت‌وگو می کرد. اما قبل از اینکه هیئت اعزامی رژیم بحرین به‌طور کامل از سالن خارج شود، دشتی به اعضای این هیئت گفت: «تمام شد، شما آخرین پیام خود را دادید و ماموریت خود را انجام دادید، اکنون وقت گرفتن دستمزد نقدی شماست. مطمئن باشید که جلاد سلیطی پس از اطمینان از حضور شما در این جلسه، دستمزد شما را از خون ملت بحرین پرداخت خواهد کرد». هیئت دولت بحرین بدون اظهارنظر از سالن خارج شدند.