مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

ربع پهلوی: شرایط اقتضا می کرد که پدرم سرسپرده باشد! - ان شـــــــــــــــــــــــــــــاء الله
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/7/26
9:50 عصر

ربع پهلوی: شرایط اقتضا می کرد که پدرم سرسپرده باشد!

بدست عبدالله در دسته ربع پهلوی: شرایط اقتضا می کرد که پدرم سرسپرده باشد!

شاهزاده ناکام پهلوی با ابراز نگرانی نسبت به انقلاب اسلامی ملت مصر گفت اگر قرار است اسلامگرایان روی کار بیایند، سرمایه گذاری برای دموکراتیزاسیون چنین کشوری خطرناک است.
رضا ربع پهلوی پسر محمدرضا پهلوی- دیکتاتوری که پس از فرار و دربه دری، به انورسادات خائن پناه برد و در مصر با وضع فلاکت باری مرد، اخیراً با دویچه وله مصاحبه کرده است. خبرنگار در این مصاحبه می پرسد «آیا می شود سرنوشت مبارک را با سرنوشت محمدرضا شاه مقایسه کرد یا اصولاً شما چه پیامی در تغییر و تحولاتی که هم اکنون درکشورهای عربی در جریان است می بینید و چه تشابه و تفاوتی بین سرنوشت آقای مبارک و محمدرضا شاه 32 سال پیش قائلید؟ آیا خطر اسلام گرایی کشورهای عربی را نیز تهدید می کند»؟
او در پاسخ، وجود مشابهت را انکار می کند. اما با اعتراف ضمنی به سرسپردگی و نوکری پدرش می گوید: اصل قضیه این است که در آن زمان جنگ سرد حاکم بود و جهان چهره ای دو قطبی داشت. برخی حکومت ها در آن زمان از دید جهان غرب می بایست در مقابله با امپراتوری شوروی سرکار می بودند. بسیاری از این حکومت ها ذات دموکراتیک هم نداشتند. اما پس از فروپاشی شوروی، غرب می بایست حکومت های غیردموکراتیک را تحت فشار قرار می داد. یا بایستی آن ها هم تغییر ماهوی در رفتار با شهروندان خودشان می دادند. در آن صورت امروز کار به جائی نمی رسید که 30 سال پس از آن تاریخ، در بحرانی که مثلاً در مصر پیش آمده، بگویند فردی مثل مبارک کنار رفته، حالا خلائی را که به وجود آمده چگونه جبران کنیم؟ اگر قرار است اخوان المسلمین جایش را پر کند، سرمایه گذاری برای دموکراتیزه کردن چنین کشوری خطرناک خواهد بود.
این جوجه سلطنت طلب همچنین از غرب انتقاد کرده که در این 32 سال اپوزیسیون را جدی نگرفته و دیالوگش تنها با جمهوری اسلامی بوده است.
با همه این حرف ها او می گوید: من مخالف هر نوع مداخله خارجه هستم(!)

منبع :کیهان