مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

بعد از سوریه نوبت ترکیه است/ ترکیه فدرالی می شود - ان شـــــــــــــــــــــــــــــاء الله
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

91/6/7
1:7 صبح

بعد از سوریه نوبت ترکیه است/ ترکیه فدرالی می شود

بدست عبدالله در دسته

"سینان اوغان" دیگر نماینده مجلس ترکیه یادآور شد: «ما چه بخواهیم چه نخواهیم کشور سوریه به یک کشور فدرالی تبدیل خواهد شد و بعد از سوریه نوبت ترکیه است که باید وجود یک کشور "کرد" را بپذیرد و تبدیل به یک کشور فدرالی شود.

 

جام سیاسی؛ شبکه "خبر ترک" (habarturk) در برنامه سیاسی "نبض ترکیه" به موضوع تغییرات ساختار سیاسی ترکیه (بهار ترکی) در جهان پرداخت و ضمن بررسی آن به احتمال تشکیل دولت "کرد" و همچنین اشتباهات دولتمردان این کشور در قبال دولت سوریه اشاره نمود.
"لاچینر" کارشناس برنامه در این خصوص گفت: «جرقه تشکیل دولت "کرد" در منطقه با عقب نشینی آمریکا از کشور عراق شکل گرفت و این احتمال وجود دارد با روند رو به توسعه بهار عربی درمنطقه "بهار ترکی" نیز نصیب ترکیه شود و با درگیر شدن این کشور دولت "کرد" نیز مدعی استقلال شده و ساختار سیاسی ترکیه را دچار تغییرات کند.»
در ادامه مباحث "ارکان" (arakan) کارشناس دیگر برنامه خاطر نشان کرد: «راهی که دولت ترکیه در قبال کرد های (پ.ک.ک) و دولت سوریه در پیش گرفته است کاملا اشتباه است. چرا که دزدیده شدن نماینده مجلس (حسین آیگون) و ترور هایی که هر روز شاهد آن هستیم و کشته شدن سربازان ترک توسط این گروه باعث شد امنیت ملی به خطر بیفتد و این همان مطلبی است که سیاستمداران این کشور آن را به وجود آوردند.»

 


همچنین "محرم اینجه" (moharram inje) نماینده مجلس ترکیه در این خصوص افزود: «عربستان و قطر دوستان ما هستند در حالیکه در این کشور ها اصلا دموکراسی وجود ندارد. اما دولت ترکیه به بهانه برقراری دموکراسی با کشور سوریه دشمنی می کند. مگر در قطر و عربستان دموکراسی وجود دارد؟ پس چرا دولت ترکیه با آن ها دوست است و مخالفان دولت سوریه را مسلح می کند و از آن ها حمایت می کند.»
در خاتمه بحث نیز "سینان اوغان" دیگر نماینده مجلس ترکیه یادآور شد: «ما چه بخواهیم چه نخواهیم کشور سوریه به یک کشور فدرالی تبدیل خواهد شد و بعد از سوریه نوبت ترکیه است که باید وجود یک کشور "کرد" را بپذیرد و تبدیل به یک کشور فدرالی شود.»
جام نیوز