مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

اظهارات قابل تامل یک جاسوس انگلیسی درباره مولوی عبدالحمید - ان شـــــــــــــــــــــــــــــاء الله
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/9/12
11:53 عصر

اظهارات قابل تامل یک جاسوس انگلیسی درباره مولوی عبدالحمید

بدست عبدالله در دسته

پس از اظهارات تهدیدآمیز مولوی عبدالحمید نسبت به افشاگری های زاهدن پرس که با استقبال رسانه های ضدانقلاب مواجه شد خبرگزاری دولت آلمان برای رمزگشایی از منظور تهدیدات مولوی عبدالحمید با یک جاسوس سازمان mi6 انگلیس به گفتگو پرداخته است.

 

به گزارش زاهدان پرس، عبدالستار دوشوکی که همواره از مواضع مولوی عبدالحمید  و اتهامات وی به جمهوری اسلامی  در رسانه های ضد انقلاب حمایت می کند طی اظهاراتی قابل تامل در اینباره گفته است:" . تنها صدایی که در میان اهل سنت منعکس می‌شود، صدای مولانا عبدالحمید است!"

 

وی افزود:  در برخی از مناطق سنی‌نشین، علما و امامان جمعه را مجبور کرده‌اند مواضع جمهوری اسلامی را میان پیروان اهل سنت تبلیغ و تکرار کنند ولی استثنایی که هست این است که مولانا عبدالحمید همیشه از حقوق ضایع شده مردم اهل سنت دفاع کرده و تاکنون در مثل امامان جمعه‌ دیگر حرف‌هائی را که از تهران دیکته می‌شود، بیان نکرده است!

 

مجموع اظهارات عوامل ضدانقلاب در رسانه های ضد انقلاب و برخی شبکه های وهابی مانند العربیه درباره عبدالحمید نشان می دهد که جبهه ضد انقلاب در خارج از کشور که عبدالحمید به نقطه امید غرب و وهابیت در جنوب شرق کشور تبدیل شده است و ضد انقلاب برای لحظه به لحظه سخنان وی در خطبه های وی در مسجد مکی زاهدان در حال برنامه ریزی می باشد.

 

همچنانکه بارها این رسانه ها و حتی برخی رسانه های بین المللی با استناد به اظهارات مولوی عبدالحمید جمهوری اسلامی را متهم به ظلم و تبعیض نسبت به اهل سنت و اقلیت ها کرده اند.

 

عبدالستار دوشوکی کیست؟

 

عبدالستار دوشوکی پس از انقلاب و در زمان انقلاب فرهنگی دانشجوی سال دوم رشته پزشکی در تهران بود؛ اما به دلیل فعالیت های سیاسی از دانشگاه اخراج شد. او در اوایل سال 1360 از ایران فرار و به انگلیس مهاجرت کرد . وی در انگلستان مورد توجه دستگاه جاسوسی انگلیس قرار گرفت و سازمان جاسوسی mi6 با قرار دادن تسهیلات فراوان به وی زمینه تحصیل دوشوکی را دانشگاه لیدز انگلیس تا مقطع دکترای پزشکی فراهم کرد.وی  سپس با کمک های دولت انگلیس جبهه متحد بلوچستان را در لندن راه اندازی کرد و طی دو دهه اخیر تلاش کرده است که از درون سیستان و بلوچستان برای ایجاد جریانات تجزیه طلب یارگیری و شبکه سازی اجتماعی کنند.

 

وی همچنین برای پیش برد برنامه های دولت انگلیس در جنوب شرق ایران مرکز مطالعات ملی بلوچستان را راه اندازی کرد و از این طریق تلاش کرد برخی دانشجویان  ایرانی محصل در دانشگاه های انگلیس را جذب کند.

 

عبدالستار دوشوکی یک پای ثابت برنامه های تلوزیونی بی بی سی فارسی و رادیو فردا در حوزه اهل سنت و قومیت ها و افلیت ها فعالین شناخته شده اپوزیسیون می باشد. 

 

 

 

*منظور عبدالحمید زاهدان پرس بوده است!

 

 عبدالستار دوشوکی  در این گفتگو به خبرگزاری دویچه وله همچنین  درباره سایت مورد نظری که عبدالحمید ان را تهدید کرده ،گفته است:  گرچه مولوی عبدالحمید در خطبه های مسجد مکی از سایت خاصی نام نبرده است ولی منظور وی سایت زاهدان پرس می باشد!

 

وی همچنین در این مصاحبه زاهدان پرس را یک سایت خشونت طلب نامیده که به اهل سنت توهین می کند! و مدعی شده :به دلیل اعتراض‌ها و انتقادهای مولانا عبدالحمید سایت‌های وابسته به خشونت‌طلب وی را متهم به همکاری با سلفی‌ها، وهابیون و اصلاح طلبان یعنی با موسوسی و کروبی می‌کنند.

به‌گفته دوشوکی این تبلیغات قبلا هم بوده ولی اکنون شدت یافته است.

 

همچنین خبرگزاری دویچه وله با فردی دیگر به نام سامان رسول‌پور که او را ، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر و آشنا به  مسائل اهل سنت در ایران معرفی می کند در اینباره گفتگو کرده است.

 

رسول پور نیز با حمله به زاهدان پرس گفته است: افراطیون خشونت‌طلب و رسانه‌های آن‌ها به نهاد قدرت وصل هستند. وی در این رابطه چنین توضیح می‌دهد: «هیچ رسانه‌ای در ایران بدون پشتوانه‌ی حکومتی چنان حملاتی را نمی‌تواند علیه اهل سنت انجام دهد. حکومت به این جریان‌ها میدان می‌دهد و این عمل خشم و اعتراض سنی‌ها را برمی‌انگیزد و آن‌ها را نه تنها از حاکمیت ناامید می‌کند، بلکه موجب حساسیت‌های مذهبی می‌شود».