مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

شب نشینی مامور ضدایرانی با ضدانقلاب فراری - ان شـــــــــــــــــــــــــــــاء الله
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/9/17
12:39 صبح

شب نشینی مامور ضدایرانی با ضدانقلاب فراری

بدست عبدالله در دسته شب نشینی مامور ضدایرانی با ضدانقلاب فراری

گزارشگر ویژ? سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، در سفر به اروپا مأموریت یافته تا با به اصطلاح شاهدان نقض حقوق بشر در ایران که اکثریت آنها به سبب معاندت با نظام جمهوری اسلامی ایران از کشور گریخته اند، دیدار کند.
به گزارش جهان، احمد شهید دیدارهای خود را از روز نهم آذر در پاریس آغاز کرده و تا روز هفدهم آذر در سایر کشورهای اروپا ادامه خواهد داد.

پس از آنکه مقامات کشورمان با صدور روادید برای سفر احمد شهید، گزارش‌گر ویژ? سازمان ملل در امور مربوط به حقوق بشر ایران به تهران موافقت نکردند احمد شهید در 22 مهرماه 1390، نخستین گزارش خود درباره وضع حقوق بشر در ایران را منتشر و ادعا کرد که در ایران 34 روزنامه نگار در زندان هستند. همچنین وی از وضعیت موسوی و کروبی ابراز نگرانی کرد.

مقامات کشورمان در پاسخ به گزارش احمد شهید آن را غیر عادلانه، غیر معتبر و غیر قابل قبول دانستند و تاکید کرده اند که گزارش گزارشگر ویژه در مورد بسیاری از دستاوردها و تحولات مثبت حقوق بشر در کشورمان غفلت کرده است و به علاوه گزارش از بخشی نگری و فقدان تعادل رنج می برد.

بر این اساس احمد شهید در سفر به اروپا مأموریت یافته تا با به اصطلاح شاهدان نقض حقوق بشر در ایران که اکثریت آنها به سبب معاندت با نظام جمهوری اسلامی ایران از کشور گریخته اند، دیدار کند.

وی تلاش دارد با استناد به اظهارات آنها بتواند گزارش دیگری علیه کشورمان در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران تهیه کند.

به نظر می رسد دوره گردی تازه احمد شهید در اروپا به درخواست عبدالکریم لاهیجی، از وکلای نزدیک به سازمان مجاهدین خلق و وکیل سابق شاپور بختیار آغاز شده است. وی در گفت و گو با بخش فارسی رادیو فرانسه دربار? سفر احمد شهید گفت:پس از آن که جمهوری اسلامی با سفر احمد شهید به ایران موافقت نکرد ما گزارش کاملی از وضعیت حقوق بشر به ایشان دادیم و پیشنهاد کردیم اگر امکانات مالی شورای حقوق بشر به ایشان اجازه می دهد به کشورهای اروپایی سفر کند و در دیدار با پناهندگان ایرانی و به خصوص کسانی که در دوسال گذشته از ایران خارج شده اند تا آن ها تجربه های خود را درمورد بدرفتاری، خشونت و نقض حقوق بشر از سوی جمهوری اسلامی را در اختیار ایشان بگذارند.

به گفت? لاهیجی احمد شهید در کشورهای آلمان و بلژیک نیز این دیدارها را ادامه خواهد داد و از اوایل ماه ژانویه نوشتن گزارش خود را آغاز خواهد کرد و اوایل ماه مارس که آغاز کار شورای حقوق بشر است باید این گزارش را به آن ها تسلیم کند.

کارشناسان مأموریت احمد ‌شهید را پازلی دیگر از سناریویی فشار سیاسی غرب بر ایران می‌دانند که در این روزها تشدید شده است و معتقدند احمد شهید نه تنها در پی جستجوی حقیقت نیست بلکه ماموریت یافته برای ایجاد فشار بر ایران گزارشهایی علیه کشورمان تهیه کند.

وی از همان ابتدا با حمایت از جریان فتنه و پیوست ادعاهای آنان به نامه های خود، ایران را نسبت به یک گزارش منصفانه ناامید کرد و منجر به مخالفت رسمی با حضور وی در ایران شده اند.

مقامات ایرانی در عین حال عنوان کرده اند که اگر موضوع حقوق بشر برای سازمان ملل آنقدر اهمیت دارد چرا با وجود ده ها زندان مخوف با اعمال غیرانسانی در آمریکا و اروپا و نقض آشکار حقوق مردم غیر بومی در این مناطق و نیز جنایات آنان و صهیونیست ها در دیگر نقاط دنیا اقدامی همچون فرستادن نماینده صورت نمی دهد.