مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

فروردین 92 - ان شـــــــــــــــــــــــــــــاء الله
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

92/1/16
12:47 عصر

اصولگرایان خطای کلیدی خود در انتخابات 88 را تکرار می کنند!

بدست عبدالله در دسته اصولگرایان خطای کلیدی خود در انتخابات 88 را تکرار می کنند!

اصولگرایان پس از سرمستی پیروزی در انتخابات 88 به فاصله کمی دریافتند که رویکردشان [پیروزی بر رقیب با هر وسیله ای و با بسیج همه امکانات]در انتخابات سال 88 اشتباه بوده است و پشیمان شدند! شاید انتخاب و پشیمانی جزئی از سرشت اصوگرایان شده است!
کد خبر: 311605
تاریخ انتشار: 15 فروردین 1392 - 15:49
روزها و ماه های اخیر اصولگرایان در بین خود مسابقه اعلام برائت از احمدی نژاد به راه انداخته اند و هر کدام می کوشند در دوری کردن از وی و خصوصیات سیاسی و اخلاقی وی سرآمدتر از دیگران باشند. اما سئوال این است که چه اشتباهی اصولگرایان را به اینجا کشانده است که نه یارای اقرار به اشتباه دارند و نه توانایی اصلاح رویکرد اشتباه خود را.
به گزارش تابناک، اصولگرایان نادم امروز قربانی یک اشتباه کلیدی شدند و آن هم اینکه پبروزی بر رقیب اصولگرایان را بر هر مساله دیگری مقدم شمردند. این بدان معنا نیست که اصولگرایان نباید برای پیروزی بر رقیب تلاش می کردند، بلکه پیروزی بر رقیب با هر وسیله ای آنقدر برای آنان مهم شده بود که هیچگاه فکر نکردند که کاندیدایی که آنان اجماعا از آن حمایت می کنند آیا توانایی اداره کشور را دارد یا نه اینگونه نیست. 
با چنین اشتباهی اصولگرایان، همه نیروی خود از همه نهادهای موجود را برای پیروزی کاندیدای خود بسیج کردند و اما پس از سر مستی های پس از پیروزی اولیه دریافتند که پیروزی کاندیدای مورد حمایت آنان بر رقیب به هر قیمتی و با هر ابزاری برای کشور مفید نیست.
ممکن است کسی ادعا کند، که اصولگرایان به عنوان یک نیروی سیاسی به دنبال پیروزی بر رقیب بوده اند و آن را به دست آورده اند. اما اینکه آیا سرنوشت اداره کشور برای آنان مهم نبوده ، مساله دیگری است . 
در همین ارتباط هم باید گفت که اتفاقا این مساله ناشی از جایگزینی احزاب شناسنامه دار فعال با ائتلاف های سیاسی است .  یک حزب سیاسی چارچوب دار در کنار پیروزی در انتخابات، هدفی هم چون ارائه برنامه بهتر برای کارآمدتر کردن کشور را هم دارد. اصولا مردم یک حزب را به دلیل برنامه اش انتحاب می کنند. اما یک ائتلاف سیاسی فقط به قصد برنده شدن در انتخابات شکل می گیرد و ممکن است به فاصله کوتاهی پس از انتخابات از هم پاشیده شود و کشور بماند و رئیس جمهوری که فقط برای برنده شدن مورد حمایت قرار گرفته است، نه برای اداره بهتر کشور و تمشیت امور.
این اشتباه کلیدی در سال 88 صورت گرفت و هیچ چشم انداز روشنی برای عدم تکرار آن در سال 92 وجود ندارد؛ دست کم اینکه بازی های سیاسی انتخاباتی تا کنون بر همان منهج سا 88 صورت می گیردو پیروزی در انتخابات به هر وسیله ای فارغ از اینکه کاندیداهای مورد نظر توانایی اداره کشور در مقطع حساس چهار سال آینده را دارد، فارغ از اینکه توانایی اجماع سازی نخبگان و مردم را برای ارتقاء کارآمدی نظام سیاسی را دارد و فارغ از اینکه می تواند منافع ملی را در منظومه کلان ملی ببیند و دعواهای کوتاه مدت جناحی را بر منافع ملی ترجیح دهد، ادامه دارد. 
تکرار اشتباه سال 88 و پشیمانی و حتی عدم معذرت خواهی های بعدی، هیچ دردی را از کشور دوا نخواهد کرد. اینکه اصولگرایان ماه هاست که از انتخاب سال 88 خود پشیمان شده اند برای کشور چه داشته است جز آشفتگی و نابسمانی .
بگذریم از اینکه برخی از این اصولگرایان این قدر شهامت ندارند که برخی به اشتباه خود اعتراف کنند و از مردم هم به دلیل رویکرد اشتباه شان عذر خواهی کنند.منظور از اشتباه، انتخاب احمدی نژاد نیست. منظور از اشتباه رویکرد غلط و جایگزین کردن رویکرد پیروزی در انتخابات به هر وسیله ای، به جای رویکرد معرفی و حمایت از فرد یا افرادی است که توانایی اداره موثر کشور را داشته باشند. 
این اتفاق باز هم در حال تکرار است. کمتر از دو ماه باقی مانده است!

92/1/16
12:46 عصر

سال نو مبارک

بدست عبدالله در دسته

سال نو مبارک


92/1/16
12:45 عصر

اتحادیه اروپا برای مرحله پس از تحریمهای ایران آماده شود

بدست عبدالله در دسته اتحادیه اروپا برای مرحله پس از تحریم‌های ایران آماده شود

رویکرد اتحادیه اروپا و به طور کلی غرب درباه برنامه هسته ای ایران، تاکنون بر دو محور اساسی تحریم ها و مذاکره استوار بوده و به زعم غربی ها، استفاده از تحریم های توانسته به عنوان محرکی ایران را به پای میز مذاکره بکشاند. با این حال، یکی از منابع نزدیک به اتحادیه اروپا این رویکرد را مورد نقد قرار داده و از ضرورت بازنگری در آن سخن به میان آورده است.
کد خبر: 311606
تاریخ انتشار: 15 فروردین 1392 - 18:22
رویکرد اتحادیه اروپا و به طور کلی غرب درباه برنامه هسته ای ایران، تاکنون بر دو محور اساسی تحریم ها و مذاکره استوار بوده و به زعم غربی ها، استفاده از تحریم های توانسته به عنوان محرکی ایران را به پای میز مذاکره بکشاند. با این حال، یکی از منابع نزدیک به اتحادیه اروپا این رویکرد را مورد نقد قرار داده و از ضرورت بازنگری در آن سخن به میان آورده است. 
به گزارش «تابناک»، سایت خبری- تحلیلی «EU Observer»، از منابع وابسته به اتحادیه اروپا، در تحلیلی که به تازگی منتشر کرده به نقد آنچه معمولاً از آن با عنوان رویکرد «دوجهتی» (پیگیری همزمان مذاکره و تحریم ها) یاد می شود پرداخته و نوشته چنین رویکردی برای رسیدن به نتیجه در مقابل ایران کافی نیست. 
به عقیده نویسنده این مطلب که خود از اعضای پارلمان اروپاست، برای اینکه اتحادیه اروپا بتواند نقش خود را به عنوان یک بازیگر بین المللی مهم در این زمینه نشان دهد، باید تلاش های دیپلماتیک خود در قبال ایران را افزایش دهد. بر این اساس، فارغ از جایگاه اتحادیه اروپا در گروه 1+5 (به عنوان هماهنگ کننده این گروه)، این اتحادیه نیازمند دیدگاه راهبردی خاص و ویژه ای در قبال ایران است. دیدگاهی که بر رابطه بلندمدت با ایران مبتنی باشد. 
اما چرا اتحادیه اروپا نیازمند چنین دیدگاهی است؟
به عقیده تحلیلگر این سایت، دلیل نخست این است که تحریم ها، بنا به ماهیتشان، یک ابزار موقتی و گذرا به شمار می روند. در حقیقت، تحریم ها بدین منظور طراحی شده اند که در صورت موفقیت مذاکرات، کنار گذاشته شوند. اکنون و در شرایطی که به دور جدید مذاکرات نزدیک تر می شویم، چشم انداز رسیدن به توافق با ایران روشن تر از گذشته شده است. 
در حال حاضر، ایران بنا به عوامل مختلف از خود انعطاف بیشتری نشان می دهد و دولت آمریکا نیز بیش از همیشه نسبت به تنش زدایی با ایران ابراز تمایل می کند. به این ترتیب، اتحادیه اروپا اکنون باید خود را برای مرحله پس از تحریم ها آماده کند. اگر و زمانی که تحریم ها کنار برود، خلائی در روابط ایران و اتحادیه اروپا ایجاد خواهد شد. 
از سوی دیگر، در صورتی هم که تحریم ها برداشته نشود، با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه ژوئن و پس از آن، چالش های جدیدی در روابط ایران و اتحادیه اروپا ایجاد خواهد شد. به هر حال، چیزی با عنوان «وضع ثابت تحریم ها» وجود ندارد. تأثیرات پویا هستند. 
با افزایش بیش از پیش تحریم ها، قشرهای بیشتری از جامعه ایران تحت تأثیر آن قرار می گیرند؛ افراد بیشتری از طبقه متوسط ایران ضربه می خورند؛ و همچنین میانه روهای سیاسی و اقلیت های آسیب پذیر این کشور بیشتر آسیب می بینند. 
به این ترتیب، اتحادیه اروپا به شدت تحت فشار قرار خواهد گرفت تا به هزینه های انسانی اقدامات خود توجه کند. این اتحادیه با انتقاداتی روبرو خواهد شد مبنی بر اینکه تحریم ها، نه آن طور که گفته می شود «هوشمند» هستند و نه «هدفمند». 
اما دلیل دوم که ضرورت تدوین یک راهبرد جدید در مقابل ایران را مطرح می کند، این است که منافع اتحادیه اروپا در ایران، بسیار فراتر از موضوع پرونده هسته ای است. ایران همسایه جغرافیایی اتحادیه اروپاست. پیوندهای فرهنگی، اقتصادی و مردمی هر یک از اعضای اتحادیه اروپا با ایران، بیش از پیوندهای ایالات متحده با این کشور است. 
اگر اتحادیه اروپا می خواهد نقشی معنادار را در خاورمیانه بازی کند (در موضوع سوریه، منازعه اعراب و رژیم اسرائیل و تنش های موجود میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با ایران)، باید با همه بازیگران مهم، از جمله ایران رابطه برقرار کند. 
اخیراً دولت باراک اوباما در آمریکا نسبت به برگزاری مذاکرات دوجانبه با ایران ابراز تمایل کرده است. هرچند هنوز نامشخص است که آیا چنین اتفاقی خواهد افتاد و یا در صورت وقوع، نتیجه بخش خواهد بود یا خیر، اما این موضوع فصل جدیدی را در ژئوپلیتیک ایران ایجاد خواهد کرد. 
البته برای اتحادیه اروپا مسئله ای نیست که اجازه دهد آمریکا هدایت جریان را به عهده بگیرد؛ زیرا هر دوی آن ها در موضوعات مختلف دارای دیدگاه های یکسان هستند. اما به همین نسبت، اینکه اتحادیه اروپا هم سیاست دوجانبه خاص خود را در قبال ایران توسعه دهد، به فرایند مذاکراتی 1+5 و نیز روابط اروپا- آمریکا آسیب نمی رساند. 
روابط عمیق تر میان اتحادیه اروپا و ایران، از جمله تأسیس سفارت اتحادیه اروپا در تهران، می تواند اهمیت این اتحادیه را به عنوان شریکی راهبردی برای آمریکا و همچنین به عنوان رهبر گروه 1+5 افزایش دهد. بدون تردید، قانع کردن ایران به شراکت کار آسانی نیست؛ اما اگر اتحادیه اروپا می خواهد نقشی واقعی بازی کند، باید بداند که راهبرد تحریم ها بدین منظور کافی نیست.