مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

شهریور 91 - ان شـــــــــــــــــــــــــــــاء الله
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

91/6/30
10:55 عصر

شهید فرانسوی دفاع مقدس که بود؟

بدست عبدالله در دسته شهید فرانسوی دفاع مقدس که بود؟

«ژوان کورسل» از شهدای فرانسوی جنگ است.

به گزارش رجانیوز، وی پس از این‎که در فرانسه به تشیع گروید، نامش را به کمال تغییر داد و برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم رفت. وی سپس به سپاه بدر پیوست و در عملیات مرصاد و در سن 24سالگی در شهر اسلام‎آباد شهید شد.

او هم‎چنین دو کتاب «چهل حدیث» و «مسأله حجاب» را به زبان فرانسه ترجمه کرد. از او نقل شده  است که: «دعای کمیل باعث شیعه شدن من شد.»

 http://www.rajanews.com/detail.asp?id=138286


91/6/26
2:14 صبح

پخش سریال ضد ایرانی از شبکه GEM

بدست عبدالله در دسته

محتوای این شبکه، برنامه‌ های به ظاهر سرگرم‌ کننده ای است که علاوه بر تاثیر سوء بر نهاد خانواده، به تحریف واقعیت های تاریخی می پردازد.

 

جام فرهنگی؛ وبگردی 20:30 نوشت:

در آخرین سری از اقدامات خزنده ضدفرهنگی، تلویزیون جم اقدام به پخش سریالی اهانت آمیز  نموده است، پخش این سریال با عنوان حریم سلطان در حالی صورت می گیرد که عده زیادی از کاربران ایرانی در صفحه اجتماعی تلویزیون جم در مخالفت با پخش این سریال، آن را ضد ایرانی نامیده اند.


در این سریال داستانی، شخصیت هایی تبلیغ می شوند که دارای پیشینه خیانت و جنایت در قبال مردم ایران هستند. سلطان سلیمان پادشاه عثمانی فرزند سلطان سلیم از سلاطین عثمانی چهره محبوب این سریال است. پادشاهی که در جنگ چالداران، ایرانیان بیشماری را بی رحمانه به قتل می رساند .


همسو با اعتراض کاربران ایرانی، ضد انقلاب های فراری هم برای آنکه از قافله عقب نمانند با ژستی میهن پرستانه به پخش این سریال اعتراض کرده اند.  به طوری که فریبا داوودی مهاجر، پخش این برنامه را مثل این دانست که مثلا تلویزیون فرانسه فیلمی در ستایش از هیتلر در یک شبکه پرمخاطب فرانسوی پخش نماید.

http://www.jamnews.ir/Fa/Forms/Details/CultureNewsDetail.aspx?NewsId=112513


91/6/22
12:6 صبح

دانشجویان این استانها را به دانشگاه ما نفرستید

بدست عبدالله در دسته

 

این بار ماجرا شبیه جوک‌هایی نیست که در پوشش خنداندن به سراغ قومیت های مختلف رفته و یکی را شاد و دیگری را ناشاد می‌کند؛ صحبت از نامه‌ای رسمی است که احتمالا پتانسیل زیادی در خود نهفته دارد؛ پتانسیلی که می‌تواند در کیلومترها دورتر از محل صدور، بر سرنوشت وزیر هم تاثیر گذاشته و حتی وی را خانه نشین کند!

به گزارش «تابناک»، صبح امروز تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، خواستار رسیدگی سریع وی به مسائل مطرح شده درباره یک نامه رسمی شدند که از دید ایشان توهینی آشکار به قوم لر است؛ نامه‌ای که سرپرست یک دانشگاه خطاب به رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نوشته و در آن خواستار تعدیل پذیرش دانشجو از سه استان همجوار شده است.

دکتر عبدالعظیم آجیلی، سرپرست دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان ضمن رد هرگونه توهین قومیتی در نامه مورد اشاره می‌گوید: پیرو چندین جلسه بحث و بررسی در شورای آموزش عالی استان و کمیته راهبردی آموزش استان -که به ریاست استاندار محترم انجام می‌شود،- برای تعدیل میزان دانشجوهای غیربومی دانشگاه و افزایش دانشجویان بومی، در خرداد ماه امسال نامه ای برای سازمان سنجش ارسال کردیم که در آن خواستار تعدیل در نحوه پذیرش دانشجویان این دانشگاه شدیم که البته با پاسخ منفی این سازمان مواجه شدیم.

وی می‌افزاید: یکی دیگر از دلایل ما برای طرح این موضوع، فارغ از رسیدگی به انتقاداتی که در زمینه پذیرش بسیار زیاد دانشجوهای غیر بومی مطرح می شد، مشکلاتی مانند کمبود خوابگاه برای دانشجویان غیر بومی و در نهایت کمک به خانواده های دانشجویان بود و من هرگونه توهین قومیتی و طرح موضوعاتی مانند مشکلات فرهنگی ناشی از دانشجویان استان های دیگر را تکذیب می‌کنم.

وی در پاسخ به درخواست های خبرنگار ما درباره در اختیار قرار دادن یک نسخه از نامه مورد مناقشه می‌گوید: این نامه خطاب به سازمان سنجش صادر شده و سازمان سنجش هم در پاسخ به آن بیان کرده که رسیدگی به درخواست مقدور نیست.

از او می پرسیم که اگر موضوع نامه تعدیل در پذیرش دانشجویان غیر بومی و بومی است، چرا از سه استان در آن نام برده اید، می گوید: به این دلیل که بیشترین دانشجویان غیر بومی این دانشگاه از این استانها در دانشگاه رامین پذیرش می شوند وگرنه قصد دیگری نداشته ایم.


این هم متن جوابیه روابط عمومی دانشگاه رامین به خبر تابناک

بدین ترتیب وی در حالی ماجرا را از رویکرد کارشناسی مطرح می‌کند که ساعاتی پیشتر، ابراهیم آقامحمدی، نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با یک خبرگزاری به شدت به محتوای توهین آمیز این نامه واکنش نشان داده و با اشاره به طرح مباحثی مانند "مشکلات فرهنگی دانشجویان اهل لرستان، ایلام و چهار محال بختیاری" می‌گوید: «مگر فرهنگ این فرد چیست که با فرهنگ یکی‌ از اصیل‌ترین اقوام ایرانی سازگاری ندارد؟»

وی درباره نامه مذکور به خبرنگار تابناک می گوید: تعجب می کنم از اینکه چگونه می شود رئیس یک دانشگاه در یک نامه رسمی چنین اظهار نظر عجیبی را مطرح کند؛ چگونه است که دانشجویان این استانها در دانشگاه های سراسر کشور بسیار موفق نشان می دهند اما از دید ایشان دارای مشکلات فرهنگی هستند و می بایست از پذیرششان در دانشگاه خودداری کرد!

از او می‌پرسیم که مگر در نامه موضوع تعدیل پذیرش دانشجو مطرح نشده است، پس چرا آن را توهین به قومیت دانسته‌اید؟

آقامحمدی می‌گوید: در این نامه از سه استان نام برده شده که همگی لر نشین هستند و در بخشی از نامه به مشکلات فرهنگی دانشجویان برآمده از این استان‌ها اشاره شده و حتی مشکلات طایفه‌ای و قومیتی آنها مثال آورده شده است که نه تنها توهین آمیز به شمار می رود و غیر قانونی است، بلکه بر خلاف نص شریعت و کرامت انسانی هم هست و این موضوع برای ما اصلا قابل قبول نیست.

وی در ادامه با اشاره به تهیه نامه ای اعتراضی نسبت به این موضوع خطاب به ریاست جمهوری می گوید: جمع زیادی از نمایندگان مناطق لر نشین طی نامه ای از رئیس جمهور محترم خواسته ایم که هر چه سریعتر به این موضوع رسیدگی کند و اکنون منتظر اقدام ایشان هستیم و تا روز یکشنبه هفته آتی صبر خواهیم کرد؛ اگر تا آن روز جوابی نگیریم، شک نکنید که استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را تقدیم هیات رئیسه مجلس خواهیم کرد.

این نماینده مجلس در پایان می گوید: موضوع توهین به قومیت ها به هیچ وجه قابل قبول نیست تا جایی که در این ماجرا نمایندگان غیر لر هم صدای اعتراضشان بلند شده و قصدمان از پیگیری قاطع این ماجرا، جلوگیری از اقدامات نابخردانه بعدی است تا دیگر کسی هوس نکند که به اقوام مختلف توهین کند.


این هم نسخه‌ای از نامه مورد بحث: قضاوت در این باره به عهده شما!

بدین ترتیب ظاهرا ماجرایی که مدتی پیش در برزیل رخ داد و وزارت خارجه با بهره‌گیری از ترکیب نو ساخته "تفاوت فرهنگی" به توجیه آن پرداخت، این بار با "سوءتفاهم" رخ نمون پیدا کرده است؛ با این تفاوت که این بار کسانی پیگیر ماجرا هستند که نه در برزیل، بلکه در بهارستان به فعالیت مشغول هستند و از قضا از طریق ابزار سئوال و استیضاح وزیر، قدرت تنبیه مدیران زیر دستی وی را هم دارند؛ مگر اینکه کار به قول شرف و مسائلی از این دست بکشد!


91/6/14
11:28 عصر

چند قانون

بدست عبدالله در دسته مجازات کروات و دوچرخه‏‌ سوارى دختران


 در نظریه 957/ 7- 23/ 12/ 1377 دراین باره آمده است: در قانون مجازات اسلامى براى خریدوفروش و آموزش و به کارگیرى آلات موسیقى مجازاتى تعیین نشده است و لذا داشتن آنها جرم به حساب نمی‌آید. با جرم شناخته نشدن آلات و ادوات موسیقى تعیین مجازات از طرف حاکم شرع براى فروشنده یا خریدار یا آموزش‏ دهنده خلاف قانون خواهد بود.


هم‌چنین در نظریه 6087/ 7- 4/ 10/ 1374 آمده است: طبق فتواى حضرت امام خمینى قدس سره، قضات مأذون حقّ تعیین کیفر و تعزیر اشخاص را براى اعمالى که قانونا کیفرى از براى آنها مقرر نشده است ندارند.

در نظریه 5152/ 7- 5/ 6/ 1379 نیر آمده است: با توجه به اصل قانونى بودن جرم و مجازات‏‌ها، چون جهت استفاده از کراوات، دوچرخه‏‌سوارى دختران در خیابان‏‌هاى اصلى و نحوه اصلاح موى سر پسران در قوانین موضوعه و مدونه مجازاتى در نظر گرفته نشده است لذا اعمال مذکور قانونا جرم تلقى نمی‌شوند.
 
هم‌چنین نظریه 5669/ 7- 17/ 7/ 1382 بیان می‌دارد: قاضى مأذون با وجود قانون مصوب مجاز نیست به منابع معتبر فقهى مراجعه کند.
 
نظریه 559/ 7- 31/ 1/ 1384 نیز می‌گوید: قانون ثبت احوال مصوب 1355 و اصلاحى مورخ 18/ 10/ 1363 آن ارتباطى با اشخاصى که در مراحل تحقیقات مقدماتى از اعلام هویت واقعى خود امتناع و خود را با مشخصات خلاف واقع معرفى می‌نمایند ندارد و مجازات مقرر در ماده 49 آن قانون ناظر به اشخاصى است که در اعلام ولادت یا وفات یا هویت، براى اخذ شناسنامه یا گواهى رسمى اظهارى بر خلاف واقع می‌نمایند و چون در قوانین جارى براى اشخاصى که در مرحله تحقیقات مقدماتى براى فرار از مجازات از عنوان هویت واقعى خوددارى می‌کنند مجازاتى تعیین نشده است بنابراین، موضوع فاقد وصف جزایى است و قابل تعقیب نیست مضافا به این‏که اتهام متوجه شخص دستگیر شده و مرتکب جرم است چه خود را «الف» معرفى نماید و چه «ب». حکم صادره نیز به همین نحو در مورد شخص دستگیر شده قابل اجراء است.    


91/6/14
11:10 عصر

تصویر امام خمینی و مقام معظم رهبری در اتاق خواننده آمریکایی

بدست عبدالله در دسته تصویر امام خمینی و مقام معظم رهبری در اتاق خواننده آمریکایی

جاناتان یوسف علی یک پدیده است. زندگی وی اگر عجیبتر از زندگی شان علی استون نباشد، کمتر نیست. تنها مورد تعجب آور در زندگی علی، آهنگ‌سازی دلنشین او و یا برچسب "یا حسین" بر روی گیتارش نیست بلکه از آن عجیبتر، مسیر زندگی اوست که در پیچ و خم مکاتب، راه درازی را طی کرده است. این خواننده آمریکایی می گوید: بهترین نکته سفر من به ایران این بود که فهمیدم که به کشوری سفر کرده‌ام که "در سایه ولایت رهبر بزرگ و فهیمی مانند امام خامنه‌ای بوده است."





   1   2   3   4      >