مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

مرداد 92 - ان شـــــــــــــــــــــــــــــاء الله
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

92/5/11
4:27 عصر

لسطین تا فلسطین / خانه طراحان انقلاب اسلامی

بدست عبدالله در دسته

گاهی تقابل و تضاد بهترین بیان برای نشان‌دادن عمق یک واقعه است. بیش از نیم‌قرن است در گوشه‌ای از عالم و اتفاقا(!) در قلب جغرافیایی و یکی از کانون‌های روحانی جهان اسلام واقعه‌ای بزرگ در حال رخ‌داد است و ما حتی در ایران که همیشه مخاطب اخبار ریز و درشت این واقعه هستیم، با گذشت این زمان بلند کم‌کم حساسیت خود را نسبت به این ظلم بزرگ از دست می‌دهیم؛ اگر خودمان را به دست رسانه‌های دنیا بسپاریم.

رسانه‌ها عموما یک روی هر واقعه -همان رویی که مناسب اهداف و آرمان و نگاه‌شان باشد- را منعکس می‌کنند. و این طبعا کمی از قدرت تصمیم‌گیری و فهم ما کم می‌کند. ما کلاه باران شادی و شعف قومی را می‌بینیم اما بارش گلوله‌ها و خمپاره‌های آن‌ها بر سر مظلومین و مردم پابرهنه را هم می بینیم؟

فردا روز قدس است. روز فریاد آزادگان عالم بر سر رژیمی که ماهیتی غصبی دارد و این یکی از هزاران جرم این سال‌های اوست. رژیمی که تا در برابر ملتی دست خالی و مظلوم تا بن دندان مسلح شده است  و با این وجود هم هنوز ایمان مردم دست خالی قوی‌تر از سلاح‌های پیش‌رفته‌ی این قوم ترسوست.

فردا روز قدس است. این دو نیمه را با هم ببینید.... 

خانه طراحان انقلاب اسلامی(خط) -که پیش از این نیز مجموعه جنگ کار تا پیروزی به سفارش آن‌ها طراحی و در یانون‌دیزاین عرضه شده بود- در اقدامی مناسب به انتشار چند بسته گرافیکی ویژه روز قدس مناسب با زبان بین‌المللی و برای استفاده در بیش از پنجاه کشور جهان، با موضوع مقاومت مردم فلسطین و ظلم رژیم صهیونیستی دست زده است. یکی از این مجموعه‌ها، 26 قطعه تقابل تصویری تامل برانگیز است که شاید دقایقی به فکر وابداردمان.

ما در قبال مستضعفین عالم و به خصوص مردم مسلمان مظلوم فلسطین به شدت مسئولیم....

 


92/5/8
3:46 صبح

مردان نسیت به زنان تعهد بیشتری به انجام کار دارند/ تمایل بیشتر ز

بدست عبدالله در دسته

افزایش تعداد کارکنان زن باعث شده است رابطه جنسیت و ابعاد گوناگون کار مانند رضایت شغلی، دستمزد، مدیریت سازمانی، ارتقای شغلی و فرهنگ کار به یکی از مسائل اساسی مورد توجه پژوهشگران در حوزه کار تبدیل شود.
زن شاغل


در پژوهشی سعی شد فرهنگ کار میان زنان و مردان سنجیده شود.

به گزارش مهرخانه، هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه میان جنسیت و فرهنگ کار است. با توجه به افزایش تعداد کارکنان زن در ایران، این پژوهش به روش پیمایش انجام شده و جامعه آماری آن کلیه کارمندان دانشگاه‌های آزاد منطقه یک کشور که در سال 89-88 مشغول به کار شدند، هستند. در مجموع، 481 نفر از 26 دانشگاه به عنوان نمونه تعیین و با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه‌ای محقق ساخته است.

گسترش تعداد کارکنان زن در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از یک سو و اهمیت بسیار زیاد فرهنگ کار در این دانشگاه که به دلیل غیرانتفاعی بودن بایستی از بهره‌وری بالایی برخوردار باشد، از سوی دیگر باعث شده است که این پژوهش به بررسی رابطه جنسیت و فرهنگ کار بپردازد و در پی پاسخ به این پرسش باشد که آیا زنان و مردان در فرهنگ کار همانند هم هستند یا با یکدیگر متفاوتند؟

فرهنگ کار
فرهنگ کار عبارت است از: مجموعه ارزش‌ها، باورها و دانش مشترک و پذیرفته شده یک کار گروهی در انجام فعالیت‌های معطوف به تولید یا ایجاد ارزش افزوده. به سخن دیگر اینکه در وجود کارکنان یک سازمان چه ارزش‌ها و نگرش‌هایی درونی شده و مورد پذیرش جمعی قرار گرفته است.

براین اساس، هنگامی که فرهنگ کار در یک سازمان یا جامعه ضعیف ارزیابی می‌شود، بدان معناست که کارکنان به انجام کار مفید و مولد تمایل نداشته و در نتیجه، فعالیت آنها از راندمان و اثربخشی کمتری برخوردار است و منابع به کار رفته حداکثر بازده ممکن را نخواهد داشت.

بهره‌وری ملی به عنوان یک شاخص عمده عملکرد سازمانی در ایران نزدیک به صفر است.(خانی،1384) و ساعات کار مفید نیز براساس برخی مستندات در حدود یک ساعت در روز (سرافراز،1382) و براساس برخی مستندات حداکثر 4 ساعت در روز است.(خانی،384)

میزان فعالیت زنان در امور اقتصادی از یک طرف به سن، وضعیت تأهل، درجه تحصیلات و از سوی دیگر به امکانات اشتغال کشور بستگی دارد. طی چند دهه اخیر، تعداد زنان شاغل به گونه‌ای گسترده افزایش یافته است و از 8.2 درصد در سال 1365 به 16.7 درصد در سال1385 رسیده است. افزایش تعداد کارکنان زن باعث شده است رابطه جنسیت و ابعاد گوناگون کار مانند رضایت شغلی، دستمزد، مدیریت سازمانی، ارتقای شغلی و فرهنگ کار به یکی از مسائل اساسی مورد توجه پژوهشگران در حوزه کار تبدیل شود.

مقیاس سنجش فرهنگ کار
فرهنگ کار با گویه‌های زیر سنجیده شده است: در محیط کار معمولاً خوش‌برخورد نیستم. از کار کردن با دیگران لذت می‌برم. به همکاری که کارش سنگین است کمک می‌کنم. با همکاران در مورد انجام کار بهتر مشورت می‌کنم. موفقیت سازمان با کارگروهی امکان‌پذیر است. از این که به گروه تعلق دارم لذت می‌برم. بعضی اوقات به همکارانم حسادت می‌کنم. پشت سر همکارانم حرف نمی‌زنم. اندکی کسالت داشته باشم حوصله کار کردن ندارم. صبح شنبه کسالت‌آور است. ای کاش میزان مرخضی سالانه افزایش می‌یافت. آوردن موبایل به محیط کار مانعی ندارد. در کنار کارم، کارهای شخصی‌ام را نیز انجام می‌دهم. با اتمام ساعت کاری باید کار را تعطیل کرد.

وضعیت تأهل و سواد مصاحبه‌شوندگان
اولین یافته تحقیق نشان می‌دهد از مجموع 481 نفر پاسخگو، 357 نفر(74.2 درصد) مرد و 124 نفر (25.8 درصد)زن بوده‌اند. میانگین سنی پاسخگویان،34.9 سال است که این میانگین برای مردان 35.6 سال و برای زنان 32.8 سال است.

به لحاظ وضعیت سواد که برحسب تعداد سال‌های تحصیل سنجش شده است، میانگین سواد 15.8 سال بوده است که این میانگین برای مردان 15.8 سال و برای زنان 15.7 سال است.

به لحاظ وضعیت تأهل، 374 نفر (77.8 درصد) متأهل و 107 نفر (22.2درصد) مجرد بوده‌اند. که در گروه مردان 285نفر (79.8 درصد) متأهل و 72 نفر(20.2 درصد)مجرد هستند. در گروه زنان 89 نفر(71.8 درصد) متأهل و 35 نفر (28.2 درصد) مجرد هستند. نیز میانگین سابقه خدمت 9.5 سال است که این میانگین برای مردان 9.8 سال و برای زنان 8.4 سال است.

آیا میان جنسیت و فرهنگ کار رابطه‌ای وجود دارد؟
دومین نتیجه تحقیق حکایت از آن دارد بین جنسیت و فرهنگ کار رابطه معنادار وجود ندارد.

آیا جنسیت در همکاری گروهی مؤثر است؟
سومین یافته تأکید می‌کند بین جنسیت و همکاری گروهی رابطه‌ای معنادار وجود دارد و طی آن همکاری گروهی زنان در کار بیشتر از مردان است. زنان تمایل بیشتری دارند که در محیط کار به همکارانشان کمک کنند. البته در این تحقیق مشخص نشده است که تمایل زنان به مشارکت و کار گروهی با همکاران مردشان بیشتر است یا همکاران زن؟

مردان تعهد بیشتری به انجام کار دارند یا زنان؟
چهارمین یافته تحقیق نشان می‌دهد بین جنسیت و تهعد کاری رابطه معنادار وجود دارد و طی آن تعهد کاری مردان بیشتر از زنان است.

بررسی علل تفاوت‌ها و بازنگری در فرهنگ کار
این تحقیق نشان داد زنان همکاری بیشتری با یکدیگر داشته و مردان تعهد بیشتری به کار داشته‌اند. محققین پیشنهاد می‌کنند در راستای بهبود فرهنگ کار عوامل این تفاوت‌ها شناسایی شود. همچنین آنها پیشنهاد می‌دهند بحث فرهنگ کار مورد بازنگری جدی مسئولان قرار گیرد.

لازم به ذکر است این پژوهش با عنوان کلی « بررسی مقایسه ای فرهنگ کار زنان و مردان»، تابستان 1390 در فصلنامه علمی- پژوهشی جامعه‌شناسی زنان به چاپ رسیده است.

 

 

 


92/5/3
2:30 عصر

مضحکترین فتواهای دنیا را بخوانید

بدست عبدالله در دسته

 

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، تبلیغات دین خود ساخته وهابیت در سراسر جهان در حال گسترش می‌باشد و این موضوع دلایل مختلف دارد و سرمایه گذاری هنگفت مسئولین سعودی از جمله این دلایل است و در این راه صهیونیست‌ها و آمریکاییان نیز تلاش مجدانه‌ای برای کمرنگ کردن اسلام واقعی می‌کنند و همین امر باعث شده است که بیشتر افرادی که از ادیان و مذاهب مختلف به اسلام روی می‌آورند اهل تسنن شده و متاسفانه بیشتر آن‌ها وهابی می‌شوند.

محمد العریفی از علمای وهابیت در عربستان که دارای طرفدارانی در کشور عربستان و کشورهای عربی است جدیدا صفحه‌ای فارسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است که در آن به ترویج مذهب دویست ساله وهابیت می‌پردازد. او همچنین از تروریست‌های سوریه حمایت می‌کند و دستش به خون مردم سوریه آلوده است.

در این صفحه فیلم‌های العریفی نیز قرار داده شده است و در آن به بیان احادیث وهابیت می‌پردازد. هر چند عدم اقبال به این پیج نشان از آگاهی فارسی زبانان به این دین خود ساخته می‌باشد ولی برای آگاهی جوانان به گوشه‌ای از عقاید و فتاوای مضحک وهابیت می‌پردازیم.

1. بچه دار شدن از راه دور: برخی علمای وهابیت به ارائه فتواهای عجیب شهره هستند اما اخیرا فتوایی منتشر شده که در نوع خود قابل تامل است؛ اگر مردى دخترش را که در شرق جهان با وى زندگى مى کند به همسرى پسرى در آورد که او در غرب جهان با پدرش زندگى مى کند و هیچگاه آن دو یکدیگر را نبینند و از محل زندگى بیرون نروند، سپس شش ماه از ازدواج آنان بگذرد و آن دختر صاحب فرزند شود پدر او‌‌ همان کسى خواهد بود که در غرب دنیا زندگى مى کند، اگر چه هیچگاه همسرش را ملاقات نکرده و حتى ندیده باشد!

همچنین اگر کسى را از لحظه عقد ازدواج به مدّت پنج سال زیر نظر نگهبانان زندانى کنند، سپس آزاد شود و به منزلش برود و تعدادى فرزند در کنار همسرش ببیند همه آنان فرزندان وى خواهند بود! اگر چه فرصت یک لحظه دیدار و ملاقات با همسرش را پس از عقد نداشته است. این امر امکانش دور از واقعیّت نیست، زیرا ممکن است بر اثر کرامت یکى از اولیاء با آنکه مسافت بین زن و شوهر زیاد است آن دو به دیدار یکدیگر رسیده باشند و از این راه فرزندى به وجود آمده باشد!

2. استفاده از کمربند ایمنی: پوشیدن کمربند ایمنی حرام است! زیرا مانع قضا و قدر می‌شود!

3. بهداشت گوشت: شستن گوشت قبل از پختن بدعت است؛ ابن تیمیه: شستن گوشت بدعت است، چنانکه اصحاب پیامبر رضوان الله علیهم در عهد پیامبر (ص) گوشت را بدون شستن می‌پختند و می‌خوردند!

4. همبستر شدن با همسر مرده حلال است: فتوای جنجال برانگیز دیگری که شیخ عبد الباری الزمزمی، رئیس انجمن مطالعات و تحقیقات در مغرب صادر کرد، این است که هم بستری مرد با همسرش که تازه فوت کرده است، مجاز است!

5. حرام بودن خوردن سمبوسه؛ جنبش الشباب المجاهدین (جوانان مبارز) در سومالی با صدور فتوایی در ماه رمضان اعلام کرد خوردن سمبوسه به علت شکل سه ضلعی آنکه مشابه ثالوث مقدس مسیحیان است، حرام است.

6. خوردن گوشت جن جایز است؛ محمد الزغبی مبلغ مصری با صدور فتوایی، خوردن گوشت جن را درصورت دسترسی به آن مجاز دانست. ?

7. شنیدن قرآن کریم در زمان رانندگی و در محل کار است؛ شیخ جمال قطب رئیس سابق کمیته فتوای دانشگاه الأزهر مصر در فتوای جنجالی خود، شنیدن قرآن کریم در زمان رانندگی و در محل کار را حرام اعلام کرده است.

8. روزه برای افراد مناطقی که قطعی مکرر برق دارند، واجب نیست؛ شیخ عبدالمحسن عبیکان از مفتیان وهابی و مقامات بلندپایه وزارت دادگستری عربستان چندی پیش در فتوایی که در روزنامه الخلیج چاپ عربستان منتشر شد، فتوای عدم وجوب روزه برای مناطقی که قطعی مکرر برق دارند را صادر کرد.

9. کسی که به علت بیماری ایدز بمیرد، شهید است؛ شیخ احمد ابویوسف، رییس مرکز ارشاد مذهبی در وزارت دیانت مصر، در پاسخ به استفتای مردی که پرسیده بود، نظر اسلام در مورد مرد مسلمانی که بر اثر ایدز بمیرد چیست؟ پاسخ داد: هرکسی که به علت بیماری ایدز بمیرد، از نظر اسلام شهید به حساب می‌آید!

10. حلیت همجنسبازی!: دعی عبدالله؛ امام جماعت مسجد نور الاصلاح در واشنگتن، ضمن سخنانی ادعا کرد: هم جنس بازی حلال است. وی اعتراف کرد که خود او از نوجوانی آن را تجربه کرده و در زندگی‌اش با چهار مرد رابطه داشته است! زیرا اسلام آن را مجاز شمرده است! وی در پاسخ به این سوال که، شما امام جماعت یک مسجد هستید پس چگونه هم جنس بازی را مجاز می‌دانید؟! پاسخ داد: تمام سعی من این است که اسلام را به صورت امروزی عرضه کنم و با مظاهر تجدد آن را هماهنگ کنم. شکی نیست که حلال شمردن این رابطه یکی از مظاهر پیشرفت اسلام است!

11. خوردن گوجه فرنگی برای مسلمانان حرام است؛ یک گروه در مصر که به گروه اتحادیه اسلامی مردم مصر مشهور است، ادعا نمود که خوردن گوجه فرنگی برای مسلمانان حرام است چرا که وقتی گوجه فرنگی را بطور عمودی برش می‌دهیم، در وسط آن یک صلیب می‌بینیم. بنابراین گوجه فرنگی بجای پرستش خداوند، صلیب را می‌پرستد. صلیبی که بجای خداوند واحد به وجود 3 خدا معتقد است. بنابراین گوجه فرنگی مسیحی است و خوردن آن حرام است.

12. حلال بودن فیلم‌های مستهجن؛ «عیسی بن صالح» مفتی سر‌شناس وهابی در جدید‌ترین فتوای خود اعلام کرد: جایز است افرادی که از ناتوانی جنسی رنج می‌برند، فیلم‌های غیراخلاقی مشاهده کنند، به شرط اینکه بازیگران آن مسلمان باشند!

13. فروش مشروبات الکلی و تجارت جنسی جایز است؛ شیخ «جاسم السعیدی» مفتی سر‌شناس وهابیون بحرین در فتوایی عجیب گفت:‌‌ همان طور که قبلا هم اعلام کرده بودم، اگر هدف بر طرف کردن کمبود بودجه و ناتوانی اقتصادی بحرین باشد، فروش مشروبات الکلی و تجارت جنسی به اندازه مورد نیاز، البته با اجازه ولی أمر، جایز است!

14. خوردن زعفران جایز نیست؛ یکی از اعضای هیئت افتاء کویت در یک فتوای عجیب اظهار داشت: زعفران مواد مخدر است و خوردنش جایز نیست و همچنین مخلوط کردن آن با غذا نزد أکثر فقهاء دارای اشکال می‌باشد و بعضی از آن‌ها کمی از زعفران را که مخدر کننده نباشد جایز می‌دانند و خدای بزرگ دانا‌تر است.

15. پوشیدن شلوار برای زنان جایز نیست؛ از شیخ ابن جبرین سوال شد: حکم پوشیدن شلوار لی برای زنان چیست؟

جواب: پوشیدن شلوار برای زنان جایز نیست حتى اگر در مقابل زنان یا شوهر خود باشد، به دلیل اینکه تفاصیل بدن را نشان می‌دهد و بعد بر آن عادت می‌کند.

16. حضور هر دختری با پدرش در یک مکان خلوت حرام است؛ شیخ محمد العریفی چهره سر‌شناس وهابیت عربستان سعودی فتوا داده است: حضور هر دختری با پدرش در یک مکان خلوت حرام است زیرا ممکن است این پدر دارای انحرافات اخلاقی باشد و به دختر خود تجاوز کند! نکته جالب اینجا است که العریفی این فتوای خود را در گفتگو با روزنامه الأنباء کویت اعلام کرد، گفت: در آیه قرآن کریم آمده که دختران می‌توانند با پدر، برادران، عمو‌ها و دایی‌های خود در جایی خلوت باشند زیرا به آنان محرم هستند اما بنده معتقدم در صورت انحراف اخلاقی حضور دختران حتی با این افراد حرام است.

17. تارکان نماز: شیخ صالح الفوزان یکی از مفتی‌های وهابی سعودی در پاسخ سوالی درباره افراد تارک‌الصلاة و وظیفه افراد در مقابل آنان مدعی شد که این افراد را باید دور کرد و اگر توبه نکردند کشتن آنان نیز واجب است!

18. همکاری زن و مرد نامحرم: دکتر عزت عطیه، رئیس بخش حدیث الازهر، فتوا داده است اگر دو همکار (یک زن و یک مرد) در یک اتاق که درب آن توسط فردی جز آن‌ها باز نمی‌شود، کار می‌کنند، بخواهند بین آن‌ها محرمیت ایجاد شود، زن می‌تواند پنج بار از شیر خود به همکار مرد خود بدهد و بدین ترتیب آن‌ها با هم محرم و حضورشان در یک اتاق، شرعی می‌شود. براساس این فتوای عجیب، در صورتی که این عمل انجام شود، زن می‌تواند چهره و موهای خود را به مردی که شیرش را خورده است، بنمایاند. وی البته این را هم گفته است که چنین محرمیتی باید به صورت رسمی و کتبی ثبت شود. بر اساس این فتوا، کسانی که با این روش محرم می‌شوند، می‌توانند با یکدیگر ازدواج کنند ولی تا قبل از عقد متعارف شرعی، حق داشتن روابط زناشویی را نخواهند داشت.

و برخی دیگر از فتاوای عجیب شامل: استفاده از دوچرخه و سوار شدن بر آن را حرام است زیرا وسیله شیطان هست/ روشن کردن کولر در غیاب شوهر برای زن حرام است/ خوردن گوشت ذبح شده بدست شیعیان حرام است. / حلال بودن ازدواج پدر با دخترش که از طریق غیر مشروع یعنى زنا به دنیا آمده باشد. / دیدن چهره‌ نامزد ازطریق اینترنت حرام است/ اگر چند نفر از شیر یک گوسفند استفاده کنند خواهر و برادر رضایى مى شوند و داستان محرمیّت و حرمت ازدواج دامنگیرشان خواهد شد.

البته بعد از شنیدن این تعداد از فتاوای عجیب و غریب چگونه این افراد می‌توانند از چنین مذهبی دفاع کنند و چگونه تبلیغ کنند؟ افرادی که گوجه فرنگی را مسیحی می‌دانند و خرید خیار را حرام اعلام می‌کند چه گونه می‌توانند از همچین مذهبی سخنی بگویند و اعلام کنند که وهابی هستیم؟ به امید روزی که سراسر جهان از مذاهب ساختگی چون وهابیت، بهائیت و... پاک شود و تمام مردم جهان پیرو ادیان الهی باشند و جهان در آرامشی همراه با تعقل زندگی کند و افراط در دنیا نابود شود.

<      1   2