مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

آذر 92 - ان شـــــــــــــــــــــــــــــاء الله
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

92/9/27
12:1 عصر

توصیه دوستانه روزنامه های اصلاح طلب به اوباما:آب در آسیاب دلسوزا

بدست عبدالله در دسته

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، بعد از اینکه تحریم های جدید علیه ایران از سوی کنگره آمریکا وضع شد روزنامه های تندرو اصلاح طلب به جای محکوم کردن این عمل  که صریحا نقص توافق نامه ژنو است آن را به گردن داخلی ها انداخته اند، روزنامه قانون تیتر یک خود را آب در آسیاب تند رو ها انتخاب کرد و نوشت" این اقدام نسنجیده آمریکا که ناقض توافقنامه ژنو است، باعث شادی و پایکوبی بدخواهان نظام اسلامی‌وخوراک دادن به افراطیون در داخل ایران خواهد شد" منظور این روزنامه از بد خواهان نظام همان هایی هستند که این تحریم ها را محکوم کرده و آن را نقص توافق نامه می دانند از جمله محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه، مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه و دیگر دلسوزان نظام هستند به نظر این روزنامه های تند رو توقع داشتند که بعد از این تحریم ها دلسوزان نظام سکوت کرده و یا از آن حمایت کنند!
 
همچنین روزنامه صنعت جهان "توافق ژنو در تیررس تند رو ها" را تیتر زده که یکی از کارشناسان در گفتگو با این روزنامه عنوان کرد"خرم ادامه داد‌: رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه و تیم دیپلماسی ما باید نیروی خود را صرف مقابله با اسراییلی‌ها‌، کشورهای عربی و تندروهای آمریکایی کنند و امیدواریم گروه‌های داخلی خیلی از مجموعه سیاست خارجی انرژی نگیرد‌‌." همچنین باوند دیگر کارشناس گفتگو کننده با این روزنامه عنوان کرد" این مساله تنها بهانه خوبی برای مخالفان تندرو است تا در ادامه کار تیم دیپلماسی دولت کارشکنی کنند‌‌." 
 
در برخورد اول با تیتر این روزنامه فرد احساس می کند که در این میان و در خصوص تحریم ها آمریکا مقصر نیست و این نیروهای داخلی هستند که اگر سکوت نکنند مقصر به نتیجه نرسیدن توافق نامه ها هستند که این نشان از ماهیت اصلی و وابستگی های این رسانه ها دارد.
 
همچنین روزنامه اصلاح طلب آفتاب در گفتگو با کارشناسان سعی کرده این موضوع را القاء نماید که این تحریم ها مربوط به پیش از توافق نامه بوده است در صورتی که تمامی مسئولان وزارت خارجه در این موضوع که این تحریم ها بعد از توافق نامه ژنو طرح شده اتفاق نظر دارند.
 
 همچنین یکی دیگر از کارشناسان در گفتگو با این روزنامه مظلومیت اوباما را پیش کشیده که وی از سوی کنگره تحت فشار است او مجبور است تحریم های گذشته را ادامه دهد تا تحریم های جدید وضع نشود.

92/9/27
12:0 عصر

ماندلا سودای ریاست نداشت اما فتنه گران تشنه ریاست بودند

بدست عبدالله در دسته

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، مرگ ماندلا بازخوردهای زیادی در جهان داشت و باعث شد خیلی از مردم به سرگذشت و خاطرات این مبارز رجوع کنند و دوباره خاطرات وی بر سر زبان ها بیافتد. یکی از این خاطرات خاطره بخشیدن زندان بان ماندلا توسط خود ماندلا بود. وی در یک اقدام انسانی زندان بان خود را بخشید.بخشیدن مسئله ای انسانی است، که حقیقتا از انسان های بزرگ می توان انتظار چنین کارهای بزرگ و انسانی داشت.

اما آنچه در این میان مهم است یک خلط بزرگ است که برخی افراد عمدا و یا سهوا دچار آن شدند و قصد دارند، با این خلط اذهان را مشوش کنند. یک نمونه از آن خلط ها، این تیتر بود برخی رسانه های حامی فتنه گران بودکه نوشت: ماندلا گذشت کرد و ماندگارشد. و تیترهای دیگر و سخنان دیگر در همین مضامین، اما سوال اصلی این است که ماندلا که را و چرا بخشید؟ در پاسخ می توان گفت ماندلا کسی را بخشید که به شخص خودش ظلم کرده بود. یعنی وی ظلم شخصی را بخشید. هر چند آن فرد فقط مامور بود و این نظام آپارتاید بود که ظلم حقیقی را بر ماندلا تحمیل کرد، اما ماندلا این ظلم شخصی را با بزرگی روحش بخشید.

به دیگر سخن ماندلا هرگز نمی توانست شخص یا اشخاصی را که در حق مردمش و ملتش ظلم کردند را ببخشد چون دیگر ظلم به مردم، از بحث شخصی خارج می شود و حالت اجتماعی به خود می گیرد و افرادی که به ملت ظلم می کنند، بایستی تاوان ظلم خویش را بدهند.

از همین روی بایستی به یاد داشته باشیم که بخشش و بخشیدن از گناه دیگران امری پسندیده و در خور احترام است و سیره نیز بر همین بوده است، اما این بخشش در حیطه فردی است و در حیطه ملت و اجتماع گناه و ظلم بر مردم است و شخص یا اشخاصی نمی توانند این ظلم به ملت را ببخشند.
 
همچنین برخی از این هم فراتر رفته و سران فتنه را افرادی مانند ماندلا دانسته اند، غافل از اینکه ماندلا سودای ریاست جمهوری و قدرت را در سر نداشت و تنها به دنبال مبارزه با ظلم بزرگی به نام آپارتاید که حقوق انسانی سیاهپوستان را نادیده می گرفت بود، اما سران فتنه به دنبال رسیدن به قدرت حاضر شدند به مقدسات اسلامی توهین شود و نظم و آرامش کشور برای مدت ها برهم بریزد و حتی حاضر به عذرخواهی از مردم نشدند.

92/9/27
11:44 صبح

اآقای جنتی، شما وزیر «فرهنگ» هستید

بدست عبدالله در دسته

آقای جنتی، شما وزیر «فرهنگ» هستید
رضا مدنی، 27 آذر 92
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 آذر 1392 ساعت 08:49

در خبرها آمده بود که علی جنتی وزیر ارشاد، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره وضعیت اداره کتاب و اینکه آیا مسئولیت آن به محمد سْلگی سپرده خواهد شد یا نه، گفته است: « به شما چه ربطی دارد؟!

وی در ادامه، چندین بار از عبارت «اصلاً چه ربطی دارد»، «اصلاً این که قابل مطرح کردن نیست» استفاده کرده و در نهایت گفته است هرکسی که باشد، به شما چه ربطی دارد؟

فارغ از اینکه سوال خبرنگار از چه نیت و علتی بوده باشد، نکته قابل تامل نحوه زننده برخورد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یک همکار فرهنگی خود می باشد.

مطمئنا، به کسی که وظیفه اش سوال کردن است برای پاسخ به او باید از وزیر فرهنگ الگو گرفت.

اگر به فرض این نوع برخورد با خبرنگاران، از سوی یک مقام مسئول دیگر اتفاق می افتاد، گرچه که در بازهم جای توجیه نداشت -چرا که آنان زبان گویای جامعه هستند و سوالات انان سوال بیسیاری از مردم می باشد – اما این نوع از پاسخگویی از که از فردی متولی امور فرهنگی کشور است نه تنها انتظار نمی رود بلکه قابل انتقاد هم می باشد. چرا که اتفاقا حوزه معاونت مطبوعاتی در زیر مجموعه متولی وی قرار دارد.

ممکن است، استدلال منتقدین به عمل خبرنگار در قبال اصرار به طرح چنین پرسشی، این باشد که وی با غرض و با نیتی جدا از رسالت خود سوال را مطرح کرده باشد، که بازهم وزیر حداقل می توانست، جواب به این سوال را به زمان دیگری موکول کند و یا پاسخ وی را منوط به گذشت زمان می گذاشت.

اطلاع رسانی درست، از طریق پاسخگویی به افکار عمومی شکل می گیرد. وزیری که جریان آزاد اطلاعات را باور دارد و به عدم فیلترینگ شبکه های اجتماعی و دادن آزادی بیشتر در زمینه نشر اعتقاد دارد، باید بداند که این اضلاع، مکمل یکدیگر هستند و با اینگونه پاسخگویی، بقیه نظرات شعاری بیشتر محسوب نخواهند شد.


92/9/27
11:28 صبح

واکنش جالب دانشجویان به توصیه های اخلاقی خانم ابتکار + فیلم

بدست عبدالله در دسته

معصومه ابتکار به مناسبت روز دانشجو، روز 18 آذر در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به ایراد سخنرانی پرداخت.
واکنش جالب دانشجویان به توصیه های اخلاقی خانم ابتکار + فیلم

به گزارش جهان، سخنان کنایه آمیزابتکار مورد تائید بخشی از دانشجویان حاضر در سالن و نیز با اعتراض تعداد دیگری از دانشجویان همراه شد.

اما نکته جالب در این مراسم مربوط می شد به شعار فی البداهه دانشجویان در واکنش به توصیه های اخلاقی خانم ابتکار.

هنگامی که وی در مورد گزارش 100 روزه رئیس جمهور و نقد دولت قبل سخن می گفت، در مواجهه با دانشجویانی که شعار "مناظره مناظره" سر دادند گفت: مناظره اساس دارد باید خدا را گواه بگیریم. اگر دو طرف به راستگویی پایبند نباشند مناظره چه معنایی دارد که دانشجویان در پاسخ به این حرف او بلافاصله نام الهه راستگو را فریازد زدند.

 در حالیکه ابتکار قصد داشت از پاسخگویی به اقدامات اصلاح‌طلبان درباره الهه راستگو طفره برود، تنها به اینکه در اینجا کاری با شخصیت‌ها نباید داشته باشیم بسنده کرد.


توصیه های اخلاقی خانم ابتکار و دعوت ایشان به راستگویی و گواه و ناظر گرفتن پروردگار، در حالی صورت گرفت که وی ظاهرا فراموش کرده چند سال پیش در زمانی که در کابینه دولت اصلاحات حضور داشت، در پی سرقت علمی از یک مقاله خارجی و بازتاب وسیع آن در رسانه های خارجی، در مورد مقاله ای که به ادعای نشریه علمی نیچر، حتی غلطهای نگارشی آن نیز عیناً کپی برداری شده بود، به عنوان یک مسئول دولت جمهوری اسلامی، صادقانه! اعلام کرد فراموش کرده برحی منابع را در انتهای تحقیق خود ذکر کند!


92/9/27
11:25 صبح

صانعی: ایران میتواند با اسرائیل کنار بیاید!

بدست عبدالله در دسته

یوسف صانعی در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌تایمز از امکان‌پذیر بودن کنار آمدن ایران و رژیم صهیونیستی سخن گفته است.
صانعی: ایران می‌تواند با اسرائیل کنار بیاید!

به گزارش جهان به نقل از فارس، شیخ یوسف صانعی، از روحانیون بسیار تندروی دهه اول انقلاب که به سخنان و مواضع آتشین شهرت داشت و پس از سال 1376 به یک روحانی ممتاز برای مصاحبه با رسانه‌های غربی تبدیل شده، در مصاحبه با روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز مدعی شده که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با اسرائیل کنار بیاید.

بنابراین گزارش، صانعی که نیویورک تایمز از او به عنوان «آیت‌الله العظمی» نام برده، در این مصاحبه که اولین مصاحبه او پس از چهار سال نامیده شده اظهار داشت: «من باور دارم که اکنون امید وجود دارد و آنچه برای مردم و برای ملت خوب است اتفاق خواهد افتاد.»

وی در این مصاحبه از توافق هسته‌ای ایران با ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو 1+5 استقبال کرده و مدعی شده است: «امروز باید مردم حاکم در ایران و مردم حاکم در آمریکا یکدیگر را بخشوده، گذشته را فراموش کرده و دوستی با یکدیگر را آغاز کنند.»

صانعی که خواهان آزادی زندانیان سیاسی است احتمال کنار آمدن ایران و رژیم صهیونیستی را رد نکرده، به شرط اینکه اسرائیلی‌ها اهداف و باورهای خطرناک خود را کنار بگذارند.

صانعی که در دهه 60 شمسی به تندروی مشهور بود، در اواخر دهه هفتاد به یک‌باره در لباس یک شخصیت اصلاح‌طلب درآمد. وی مدعی مرجعیت شیعه نیز هست اما شهرت وی بیش از مرجعیت به صدور فتاوای عجیب و ساختارشکنانه است.


<      1   2   3   4   5   >>   >