مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

شهریور 91 - ان شـــــــــــــــــــــــــــــاء الله
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

91/6/9
1:40 صبح

«خنده بازار» باز هم گاف داد!!

بدست عبدالله در دسته «خنده ‌بازار» باز هم گاف داد!!

 

«خنده بازار» علیرغم وجود برخی کاستی‌ها از جمله برنامه‌های پرمخاطب سیماست که توانسته در برخی حوزه‌ها موثر واقع شود ولی اتفاق ناخوشایند اخیر نشان از یک ناآگاهی نگران‌کننده در مورد مسایل مذهبی برنامه‌سازان است.

 شخصی کنار جوی آبی نشسته بود، دید سیبی بر روی آب می‌آید، دست برد و سیب را برداشت و خورد. بعد از خوردن سیب به فکر افتاد که این سیبی که خوردم از کجا بود؟ پس از جستجوی بسیار به باغی رسید که سیب از آن باغ بود. از صاحب باغ سوال کرد: من سیبی از روی آب برداشتم و خوردم و بعد فهمیدم که سیب از باغ شما بوده است. نزد شما آمده‌ام که مرا حلال کنید یا آنکه قیمتش را بپردازم. صاحب باغ در جواب گفت: این باغ فقط از من نیست، ما چهار برادریم و من سهم خود را به شما بخشیدم. گفت: بسیار خوب، آن سه برادر کجا هستند، جواب داد: دو تا دیگر از برادرانم در ایران هستند و یکی در خارج از ایران. نزد آن دو برادر رفت و حلالیت طلبید و سپس بار سفر بست و به خارج از ایران رفت و خود را به در خانه آن برادر رسانید و قصه را بیان کرد. آن برادر چهارم تعجب کرد که این فرد کیست که برای یک چهارم سیب این همه راه را طی کرده و به اینجا آمده تا حلالیت بطلبد. گفت: من سهم خودم را به شما بخشیدم ولی به یک شرط و آن شرط این است که دختری دارم از چشم کور و از زبان لال و از گوش کر. اگر قبول کنی با او ازدواج کنی حلالت می‌کنم و الا نه.

جوان قدری تامل کرد و پذیرفت. وقتی مراسم عقد تمام شد و داخل حجله رفتند، عروس را حوریه‌ای از حوران بهشتی دید. از حجله بیرون آمد و به پدر دختر گفت: شما گفتید دخترتان کور و کر و لال است. گفت: آری، من دروغ نگفتم، گفتم: کور است چون تا به حال چشمش به نامحرم نیفتاده. کر است، گوش او صدای نامحرم و صدای ساز و آواز و غنا نشنیده. لال است، زبانش به دروغ و غیبت و ناسزا و تکلم با نامحرم باز نشده است. مدت‌ها از درگاه حضرت حق درخواست می‌کردم که خدایا داماد خوبی که هم کفو این دختر باشد به من مرحمت کن. خدا دعای مرا مستجاب کرد و دامادی متقی چون تو که این همه مسافت راه را پیمودی، برای این که یک چهارم سیبی را که خوردی حلال باشد نصیبم کرد.

این داستان ازدواج پدر و مادر عالم جلیل القدر احمد بن محمد اردبیلی معروف به «مقدس اردبیلی» است که در بین داستانهای مذهبی شهرت زیادی دارد بطوریکه از این داستان اقتباس های زیادی هم صورت گرفته است.

باعث تاسف است که این داستان دستمایه یکی از آیتم های طنز برنامه «خنده بازار» می شود که البته با اهانتهایی هم همراه بوده است.

این داستان یک داستان مشهور است و باید دید چگونه سرگذشت مفاخری اینچنین مورد چنین اهانت هایی قرار میگیرد.

اگر این اتفاق را عمدی تلقی کنیم بدبینانه به ماجرا نگاه کرده ایم ولی در صورت وجود ناآگاهی، این مورد اوج ناآگاهی برخی دست اندرکاران سیما نسبت به موضوعات مذهبی را نشان می دهد. یعنی هم نویسنده هم کارگردان برخی برنامه ها و برخی ناظران پخش از این مضامین بی بهره اند. 

اگر فرض را هم بر این بگذاریم که نویسندگان، این ماجرا را در جایی بدون ذکر نام خوانده یا شنیده‌اند و نادانسته و ناخواسته چنین اشتباهی را مرتکب شده‌اند، این مساله برای سیستم نظارتی صداوسیما یک اتفاق بدی است که باید برای آن چاره ای اندیشیدjamnews

 


91/6/7
1:7 صبح

بعد از سوریه نوبت ترکیه است/ ترکیه فدرالی می شود

بدست عبدالله در دسته

"سینان اوغان" دیگر نماینده مجلس ترکیه یادآور شد: «ما چه بخواهیم چه نخواهیم کشور سوریه به یک کشور فدرالی تبدیل خواهد شد و بعد از سوریه نوبت ترکیه است که باید وجود یک کشور "کرد" را بپذیرد و تبدیل به یک کشور فدرالی شود.

 

جام سیاسی؛ شبکه "خبر ترک" (habarturk) در برنامه سیاسی "نبض ترکیه" به موضوع تغییرات ساختار سیاسی ترکیه (بهار ترکی) در جهان پرداخت و ضمن بررسی آن به احتمال تشکیل دولت "کرد" و همچنین اشتباهات دولتمردان این کشور در قبال دولت سوریه اشاره نمود.
"لاچینر" کارشناس برنامه در این خصوص گفت: «جرقه تشکیل دولت "کرد" در منطقه با عقب نشینی آمریکا از کشور عراق شکل گرفت و این احتمال وجود دارد با روند رو به توسعه بهار عربی درمنطقه "بهار ترکی" نیز نصیب ترکیه شود و با درگیر شدن این کشور دولت "کرد" نیز مدعی استقلال شده و ساختار سیاسی ترکیه را دچار تغییرات کند.»
در ادامه مباحث "ارکان" (arakan) کارشناس دیگر برنامه خاطر نشان کرد: «راهی که دولت ترکیه در قبال کرد های (پ.ک.ک) و دولت سوریه در پیش گرفته است کاملا اشتباه است. چرا که دزدیده شدن نماینده مجلس (حسین آیگون) و ترور هایی که هر روز شاهد آن هستیم و کشته شدن سربازان ترک توسط این گروه باعث شد امنیت ملی به خطر بیفتد و این همان مطلبی است که سیاستمداران این کشور آن را به وجود آوردند.»

 


همچنین "محرم اینجه" (moharram inje) نماینده مجلس ترکیه در این خصوص افزود: «عربستان و قطر دوستان ما هستند در حالیکه در این کشور ها اصلا دموکراسی وجود ندارد. اما دولت ترکیه به بهانه برقراری دموکراسی با کشور سوریه دشمنی می کند. مگر در قطر و عربستان دموکراسی وجود دارد؟ پس چرا دولت ترکیه با آن ها دوست است و مخالفان دولت سوریه را مسلح می کند و از آن ها حمایت می کند.»
در خاتمه بحث نیز "سینان اوغان" دیگر نماینده مجلس ترکیه یادآور شد: «ما چه بخواهیم چه نخواهیم کشور سوریه به یک کشور فدرالی تبدیل خواهد شد و بعد از سوریه نوبت ترکیه است که باید وجود یک کشور "کرد" را بپذیرد و تبدیل به یک کشور فدرالی شود.»
جام نیوز
 


91/6/7
1:4 صبح

اجلاس غیر متعهدها موضوع برنامه نوبت شما در بی بی سی/ایران منزوی

بدست عبدالله در دسته اجلاس غیر متعهدها موضوع برنامه نوبت شما در بی بی سی/ایران منزوی

برنامه ای که دیگر مخاطبان اصلی خود را از بین ایرانیان خارج از کشور انتخاب می کند. از قول مخاطبان خود می گوید:« من هر چه فکر می کنم می بینم این جنبش از اولین اجلاس تا کنون دست آورد ارزنده ای برای کشورها نداشته است.»

 

جام سیاسی، شبکه بی بی سی فارسی (BBC Persian)  امروز در برنامه نوبت شما  به اجلاس بین المللی تهران اشاره کرد. مجری این برنامه گفت: «این نشست این فرصت رو به ایران می دهد که نشان دهد آنقدرها هم که غرب می گوید ایران تنها نیست

نفیسه کوهنورد با فرض گرفتن این مطلب که ایران با تحریم های آمریکا به انزوا رفته است از مخاطبین پرسید: «به نظر شما این اجلاس چقدر می تواند به ایران کمک کند که از انزوای ناشی از تحریم ها بیرون بیاید؟»

 اولین مخاطبی که مورد تایید برنامه قرار گفت به این سوال جواب داد گفت: «اتفاقا این سوال شما بسیار جالب است و من را به فکر فرو برده است. من هر چه فکر می کنم می بینم این جنبش از اولین اجلاس تا کنون دست آورد ارزنده ای برای کشورها نداشته است چون افکار آنها با هم متفاوت است مثلا الان آقای "مرسی" کاملا متحد اصلی با آمریکا و اسرائیل است! و ایران اگر رویه سیاسی خودش را تغییر دهد و با نظام تک قطبی کنونی همسو شود شاید بتواند بهره ای ببرد.»

یکی از مخاطبین که موفق شد روی خط بی بی سی بیاید و از این اجلاس حمایت کند گفت: «ایران توانسته بعد از این همه سال بدون کمک هیچ کشوری و با وجود تحریم ها و ... با کشورهایی مثل هند و برزیل و آرژانتین و ..را که از قدرت های اقتصادی آینده اند رابطه داشته و به این اجلاس بکشاند و...»

در این هنگام مجری بی بی سی کلام او را قطع کرده و نوبت را به مخاطب همسو با این شبکه داد که وی گفت: «این کشورهایی را که این آقا نام بردند هیچ وجه تشابهی با ایران در سیاست گذاری هایشان ندارند.»

فرد دیگری که  در این برنامه صحبت کرد علت حضور این کشورها را منافع شخصی عنوان کرد و گفت : «بهترین دلیلی که برای حضور هند با بیشترین هیات عالی رتبه در اجلاس است این است که بتواند حداکثر امتیاز را در این برهه زمانی از ایر ان بگیرد.»

بی بی سی به بازتاب برخی نظرات مخاطبین هم پرداخت. در یکی از این نظرات با چهره حامی و دلسوز دولت آمده بود: «من از تمامی برنامه های دولت رضایت دارم اما این اجلاس را بی فایده می دانم!.»

برخی وبلاگ های مورد بررسی بی بی سی هم به جمع آوری گداها و تمیز شدن شهر و همچنین امنیتی و نظامی شدن آن اشاره کرده بودند.

در معرفی مطالب سایت ها و وبلاگ ها نیز بی بی سی نشان داد کماکان از انتخابات ایران کینه به دل دارد و  در یکی از سایت های مورد بررسی به کاریکاتوری اشاره کرد و گفت:« "فرش قرمز اجلاس بر روی خونریزی حوادث پس از انتخابات، پهن شده است.»

همچنین سایت دیگری مورد برسی قرار گرفت که از "بان کی مون" برای عیادت از میر حسین موسوی و ملاقات با زندانیان سیاسی دعوت کرده بود.

با وجود مطالب و اخبار مهم در مورد نشست سران غیر متعهد ها در تهران، بی بی سی و سایر رسانه های فارسی زبان ماهواره ای نشان داده اند از میان خیل اخبار تنها به مسائل حاشیه های این اجلاس علاقه مند هستند و هرگونه خبری را که به نحوی برخلاف سیاست های آنها باشد همچنان سانسور خواهد شد.

جام نیوز


91/6/7
1:0 صبح

صف دوهزار نفری در آمریکا را دیده اید

بدست عبدالله در دسته صف دوهزار نفری در آمریکا را دیده اید

یاهو نیوز: هزاران آمریکایی که به دنبال دریافت خدمات دندانپزشکی بودند، صف‌های طولانی تشکیل دادند و حتی بعضی‌ها تا نیمه‌های شب در این صف‌ها منتظر ایستادند.

 

جام اقتصادی؛ یاهو نیوز: در کال اکسپو آمریکا، هزاران نفر که به دنبال دریافت خدمات دندان پزشکی بودند، صف‌های طولانی تشکیل دادند و حتی بعضی‌ها تا نیمه‌های شب در این صف‌ها منتظر ایستادند.


زمانی که درها برای ارائه خدمات باز شد، مردم بی وقفه مراجعه می‌کردند. طبق برآوردها حدود 1.500 تا 1.600 نفر در انتظار دریافت خدمات دندان پزشکی رایگان بودند، اما طبق تخمین سازمان‌ها، تعداد این افراد حدود 2000 هزار نفر بوده است.


برخی حاضران در مصاحبه با خبرنگاران، تصریح کردند، بیش از دو دهه است که نتوانسته‌اند به دندان پزشکی بروند. بسیاری از کالیفرنیایی‌ها نمی‌توانند هزینه چکاب دندان پزشکی را تأمین نمایند، چرا که آن‌ها شغل و یا بیمه ندارند.111

 

 

 

 

جام نیوز


91/6/3
6:6 صبح

هاشمی رفسنجانی کاندیدای ریاست جمهور می شود؟

بدست عبدالله در دسته هاشمی رفسنجانی کاندیدای ریاست جمهور می شود؟

بولتن نیوز: بارها و بارها و در گزارشهای مکرر خبر از پشت پرده کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی برای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دادیم ولی کسی باور نمی کرد که یک روز این پیش بینی به واقعیت بپیوندد. خبری که امروز روزنامه مطبوع هاشمی از آن پرده برداشت و مهر تاییدی شد بر شایعات کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی.

  

 

در ویژه نامه منتشر از سوی روزنامه آرمان در خصوص رایزینی با هاشمی رفسنجانی و تمایل ایشان برای ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمده است:

***او خوب می‌داند که جامعه چه زمانی نیازمند حضور پررنگ اوست و باز هم به‌خوبی متوجه است که چه زمانی باید سکوت کند چون بهتر از این مردم می‌داند شکستن سکوت یعنی تنها گذاشتن مردم.

***هاشمی‌رفسنجانی ازجمله مردان روزگار است که عمر خود را وقف سربلندی کشور کرده و برایشان اهمیت ندارد که مخالفانش در داخل و خارج کشور چه درمورد او می‌گویند البته نباید تعجب کرد چون او سال‌ها در کنار امام خمینی(ره) برای پیروزی و پیشرفت انقلاب تلاش کرد و بسیار از خمینی کبیر آموخت.

***فعالیت‌های بارز هاشمی‌رفسنجانی برای نسل جوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشهود است.

***او از همان ابتدا به تحزب اعتقاد خاصی داشت که این اعتقاد تا به امروز ادامه دارد چنانکه چندی پیش گفته بود نظام اسلامی از نخستین سال‌های پس از پیروزی به احزاب توجه کرده است و نهادینه شدن تحزب یک ضرورت است.

***هاشمی‌رفسنجانی تا سال 84 در انتخاباتی غیر از انتخابات مجلس خبرگان حضور نداشت اما در این سال تصمیم گرفت تا بار دیگر خود را در معرض رای مردم قرار دهد. در آن دوره که کشور به‌دلیل ترمیم مناطق جنگزده و محروم در دولت‌های پنجم و ششم نیازی آنچنانی به سازندگی نداشت و شعار اصلاحات سیاسی هم 8 سال تجربه شده بودند، برخی اقشار رای خود را به نام محمود احمدی‌نژاد در صندوق ریختند البته در این انتخابات نباید از هجمه‌هایی که به رئیس وقت مجلس خبرگان شد و تاثیر آن در آرای مردم بی‌توجه عبور کرد.

***شاید هیچ یک از سیاسیون قبل و بعد از انقلاب به اندازه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی خود را در معرض آرای مردم قرار نداده باشد. او با مردم بود و در همین راستا می‌خواست تا بداند اقبال مردم نسبت به او چه میزان است البته این تنها یک دلیل فرعی برای ثبت‌نام در انتخابات‌است هاشمی می‌خواهد تا به‌مثابه پدری دلسوز و نگران از آرمان‌های نظام و انقلاب مراقبت کند و هر کجا که احساس کرد، همانند همیشه برای دفاع از ایران و اسلام سینه سپر کند.

***بدون تردید اگر او بیاید از او استقبال خواهد شد چون حتی منتقدان سال‌های اخیر او به‌خوبی دریافته‌اند، کلید حل بسیاری از مشکلات همان چیزی است که هاشمی بارها به آن اشاره کرده است و نامی جز اعتدال ندارد.


<      1   2   3   4      >