مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

آذر 90 - ان شـــــــــــــــــــــــــــــاء الله
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/9/16
11:39 عصر

چگونه ژاپن غرور ملی« آمریکایی» را به آتش کشاند؟

بدست عبدالله در دسته گزارش تصویری:چگونه ژاپن غرور ملی« آمریکایی» را به آتش کشاند؟

سرویس چند رسانه ای - هفتاد سال از وقوع ماجرایی که ژاپنی ها به آن بسیار افتخار می کنند می گذرد، در این باره در میان ژاپنی ها اما افسانه سرایی های فراوانی می شود، یکی از مهم ترین فرازهای جنگ جهانی دوم که در تعیین سرنوشت جنگ بسیار تاثیر گذار بود، ماجرای حمله نظامی ارتش ژاپن به بندر پرل هاربر امریکا.


بنا بر این گزارش، 70 سال پیش در حالی که جهان در التهاب جنگ جهانی دوم می سوخت، ارتش ژاپن که سابقه نزاع طولانی با ایالات متحده بر سر حکمرانی بر اقیانوس ارام داشت با حمله به ناوگان نظامی آمریکا در بندر پرل هاربر خسارت سنگینی به این ارتش وارد کرد و عملا ایالات متحده را وارد جنگ جهانی کرد، اتفاقی که به بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی منجر شد و پرونده جنگ جهانی را بست.

ایالات متحده که در زمان جنگ جهانی اول و سالهای میان دو جنگ جهانی یک بحران فزاینده اقتصادی را پشت سر می گذاشت در ایام جنگ دوم جهانی و به مدد جنگ طلبی اروپایی ها و آسیایی ها و از محل تامین تجهیزات نظامی طرفین درگیری با رشد اقتصادی مواجه بود جایگاهی بهتر از بی طرفی در جنگ برای خود ندید تا هم چهره کریه یکی از جنگ طلبان رو به خود نگیرد و هم از قبل حماقت دیگران اقتصاد بیمار خود را ترمیم کند، دولت روزولت رئیس جمهور آمریکا در ابتدای جنگ اعلان بی طرفی کرده بود، گرچه چرچیل با استفاده از جاه طلبی های فراوان هیتلر تلاش بسیاری کرد تا آمریکا به متفقین بپیوندد اما این بمباران هوایی و و عملیات کامیزاکی سربازان ژاپنی بود که سرانجام پای آمریکا را به میدان نبرد گشود.

در دسامبر 1941 در حالی که آمریکایی ها برای جشن های کریسمس آماده می شدند دولت آمریکا رسما به ژاپن اعلام جنگ مرد و به این ترتیب عملاً با آلمان و ژاپن و ایتالیا وارد جنگ شد.

خسارات وارده به ارتش آمریکا در جریان این نبرد بسیار زیاد بود، چنان که بیان می شود 350 هواپیمایی زاپنی در جریان این حمله 12 کشتی آمریکایی مستقر در این بندر را منهدم کردند که حضور پنج رزم ناو بزرگ در میان انها باعث بالا رفتن شدت خسارات به بدنه ارتش امریکا شد، 164 هواپیمایی امریکایی نابود شدند و 155 هواپیمای دیگر آسیب دیدند، 2400 سرباز کشته و 1240 سرباز دیگر زخمی شدندف خسارات حمله به حدی بود که باعث شد ستون فقرات نظامی آمریکا در اقیانوس ارام بشکند و به این ترتیب ژاپن به منویات خود برای قدرت گرفتن بیشتر در اقیانوس ارام نائل شد.


یک قایق کوچک نجات آمریکایی در تلاش برای مهار آتش بزرگ رزم نام یو اس اس تنسی، 7 دسامبر


90/9/15
3:4 عصر

آیتالله مصباح در دیدار با گروهی از حزبالله لبنان

بدست عبدالله در دسته آیت‌الله مصباح در دیدار با گروهی از حزب‌الله لبنان

علت گمراهی زبیر علی‌رغم سوابق درخشان/ من به محبت سید حسن نصرالله به خداوند تقرب می‎جویم

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه "من به محبت سید حسن نصرالله به خدا تقرب می‌جویم و امیدوارم این حب سبب نجات من در روز قیامت باشد"، دلیل این محبت را تبعیت کامل او از ولایت فقیه دانست و گفت: کسی که این صفت را داشته باشد، در ولایت ائمه فانی می‌شود. این سلسله ولایت، یعنی ولایت خدا در درجه اول، ولایت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در درجه دوم،‌ ولایت ائمه علیهم‌السلام در درجه سوم، ولایت نائب امام در این عصر (حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادام‌الله‌ظله) و ولایت ولی‌اش سید حسن نصرالله بر همه ما واجب است.

به گزارش رجانیوز، رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با گروهی از حزب‌الله لبنان، حادثه عاشورا را از عجیب‌ترین داستان‌های تاریخ بشر دانست و گفت: باید دید چگونه کسانی که سال‌ها پای منبر پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و امیرالمؤمنین بودند، به چنین جنایت هولناکی اقدام کردند.

وی ضمن بیان برخی از ویژگی‌های دشمنان امام حسین علیه‌السلام خاطر نشان کرد: اگر تاریخ قطعی و روایات متعدد بر وقوع این حوادث نداشتیم، باور کردن این حادثه با این ویژگی‌ها بسیار مشکل بلکه نزدیک به محال بود.

استاد اخلاق حوزه علمیه، داستان عاشورا را عبرت بزرگی دانست و گفت: نباید به صرف این‌که اسلام آورده‌ایم،‌ ایمان داریم و راه درستی را انتخاب کرده‌ایم، مغرور شویم و خیال کنیم که دیگر آسیب‌پذیر نیستیم.

وی مهم‌ترین درس‌ها از کربلا را در دو جهت ایجابی و سلبی دانست و گفت: جهت ایجابی، کسب انرژی و صبوری است که در راه خودمان مصمم‌تر شویم و از بذل مال و جان و تمام توان‌ خود کوتاهی نکنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انقلاب‌های این عصر، چه انقلاب اسلامی ایران و چه جهاد‌های برادران ما در لبنان یا انقلاب‌هایی که در کشورهای دیگر در حال وقوع است، همه الهام‌گرفته از داستان کربلاست، و همان طور که قائد عزیز ما آقای سید حسن نصرالله بارها فرمودند: شعار ما لبیک یا حسین است.

استاد فلسفه و تفسیر حوزه علمیه قم، درس دیگر را در تحلیل علل عاقبت سوء دشمنان امام حسین علیه‌السلام دانست و گفت: کسانی‌که سال‌ها عمر خود را در کنار پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله مجاهدت‌ کردند و هنوز جراحت‌هایی از جنگ‌ با کفار بر بدن داشتند، به چنان عاقبت سویی مبتلا شدند که به قتل امام حسین علیه‌السلام اقدام کردند. باید درباره تحلیل علل این حوادث تلاش کنیم مبادا آن علل در خود ما هم باشد.

وی ضمن مقایسه‌ای میان بیماری‌های نفسانی و امراض روحی با بیماری‌های جسمی ادامه داد: آن‌ها به بیماری‌های نفسانی و امراض قلبی‌ مبتلا بودند اما میکروب آن‌ در اعماق وجودشان مخفی بود و وقتی مجال ظهور پیدا کرد و ظاهر شد، آثار خود را بروز داد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به روایت "حب‌الدنیا رأس کل خطیئة" گفت: ریشه همه این‌ مشکلات علاقه به مزایای دنیوی است که در انسان مخفی است و در موقعیت‌هایی ظهور پیدا می‌کند و انسان را به فلاکت و هلاکت می‌اندازد.

وی در ادامه به داستان زبیر اشاره کرد و گفت: زبیر پسر عمه پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله و امیرالمومنین علیه‌السلام، و از کسانی بود که سال‌ها برای اسلام زحمت‌ها کشیده و در جنگ‌ها شرکت کرده بود تا آنجا که پیامبر اکرم به شمشیرش دعا کردند.

آیت‌الله مصباح افزود: وی از کسانی بود که حتی بعد از رحلت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله از امیرالمومنین حمایت می‌کرد و در شورای شش‌نفره هم به علی علیه‌السلام تمایل داشت، و بالاخره بعد از قتل عثمان نیز از پیشگامانی بود که برای بیعت با امیرالمؤمنین علیه‌السلام اقدام کرد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: چنین کسی با این سوابق درخشان، طولی نکشید که جنگ جمل را به راه انداخت و به روی امیرالمومنین شمشیر کشید. آیا زبیر از اول ایمان نداشت؟! اگر ایمان داشت، چطور در اواخر عمر دچار این گمراهی شد؟

حضرت آیت الله مصباح یزدی در تحلیل گمراهی زبیر گفت: زبیر ظاهرا مؤمن بود ولی میکروب حب مقام در قلبش جا داشت؛ که ابتدا ظهور نداشت ولی بالاخره ظاهر شد و زبیر را به گمراهی کشاند.

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه تاکید کرد: درسی که باید از این حادثه بگیریم این است که مبادا در اعماق قلوب ما نیز میکروب‌هایی باشد و روزی ظهور پیدا کند که ما را به بی‌ایمانی لاعلاجی مبتلا سازد.

وی با توضیح روایتی که با نقل‌های مختلف درباره حب مال و ریاست آمده گفت: ضرر حب مال و ریاست به دین مسلمان از ضرر دو گرگ که از دو طرف به گله‌ای بی‌چوپان حمله کنند بیشتر است؛ طبعا این حب در قلب هر کدام از ما وجود دارد واگرچه مخفی است، اما اگر با آن مبارزه نکنیم، روزی ظاهر می‌شود و کارش را می‌کند.

علامه مصباح یزدی با اشاره به فرازی از زیارت جامعه کبیره، تمسک به اهل‌بیت علیهم‌السلام را اکسیر اعظم برای نجات از این ناپاکی‌ها دانست و گفت: در این فراز از زیارت جامعه می‌گوییم: درود و سلام و دوستی و ولایت ما نسبت‌به شما، عامل پاکی قلوب‌مان از ناپاکی‌‌هاست.

وی با استفاده از آیات قرآن خاطر نشان کرد: ولایت در مرحله اول به ذات خداوند تعلق می‌گیرد و خداوند ولی مؤمنان است و مؤمنان اولیای خدایند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: ولایت در مرحله بعد به پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله و بعد از ایشان به ائمه اطهار علیهم‌السلام تعلق می‌گیرد. ولی ولایت به این‌جا ختم نمی‌شود. خداوند بر ما به شناخت این امر منت نهاد که ولایت به ولایت معصومین منتهی نمی‌شود و در زمان غیبت ائمه معصومین، این ولایت به نائب عام امام تعلق می‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: من به محبت سید حسن نصرالله به خدا تقرب می‌جویم و امیدوارم این حب سبب نجات من در روز قیامت باشد.

وی دلیل این محبت را تبعیت کامل ایشان از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری دانست و گفت: کسی که این صفت را داشته باشد در ولایت ائمه فانی می‌شود. این سلسله ولایت، یعنی ولایت خدا در درجه اول، ولایت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در درجه دوم،‌ ولایت ائمه علیهم‌السلام در درجه سوم، ولایت نائب امام در این عصر (حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادام‌الله‌ظله) و ولایت ولی‌اش سید حسن نصرالله بر همه ما واجب است.

ادامه مطلب...

90/9/15
3:2 عصر

خشم و کینه خویئنی‎ها ازطول عمر آیتالله جنتی!

بدست عبدالله در دسته خشم و کینه خویئنی‎ها ازطول عمر آیت‌الله جنتی!، خشم و کینه خویئنی‎ها ازطول عمر آیت‌الله جنتی

محمد موسوی?خوئینی?ها در وب سایت خود با طعنه ناشی از عصبانیت نوشت: برای انبساط خاطر جناب جنتی ضرب المثل جدیدی شنیده ام که خدمت دائم الوجودشان عرض میکنم: دو چیز در این دنیا باقی می ماند یکی نام نیک، و دیگر آیت الله جنتی.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، خوئینی ها در پاسخ به این سوال که « اگر به فرض آقای جنتی برای مانور سیاسی و پر رنگ جلوه دادن انتخابات پیش رو، صلاحیت تعدادی از کاندیداهای اصلاح?طلب را تایید کند، آن وقت نظرتان چیست؟» مدعی شد: اصلاحات فراتر از قضیه انتخابات است!

وی همچنین مدعی شد: حاکمیت از اصلاح طلبان عبور کرده است و از حضور آنان در انتخابات استقبال نمیکند.

مرد خاکستری اصلاحات افزود: افراد مستقلی که به تفکر اصلاح طلبی باور دارند عرایض ما را هم شنیده و دیده اند و هم اوضاع کشور را می بینند و هم خطر هائی که کشور را تهدید می کند بهتر از من می دانند با همه این احوال اگر خود تصمیم بگیرند که در انتخابات شرکت کنند ما آنان را ملامت نمیکنیم ومخالفت نداریم .

خوئینی ها در ادامه نوشت: فرصت انتخاباتی برای کسانی که میخواهند وارد انتخابات شوند تمام شده است تأیید آیت الله جنتی و حتی اگر نامه فدایت شوم هم برای اصلاح طلبان بنویسند دیگر نتیجه?ای ندارد چون فرصت تمام شده است . البته این تنها یک سوء ظنی بود از بنده درباره آیت الله جنتی والّا من میدانم که دامن آقای جنتی منزّه است از این که اصلاح طلبان را برای ورود به مجلس و حتی برای ورود به بهشت تآیید بفرمایند. برای انبساط خاطر جناب جنتی ضرب المثل جدیدی شنیده ام که خدمت دائم الوجودشان عرض میکنم: دو چیز در این دنیا باقی میماند یکی نام نیک، و دیگر آیت الله جنتی.

به گزارش بی باک، انگار جسم نحیف آیت الله جنتی بدجوری خواب راحت را از چشمان امثال خوئینی ها ربوده است امّا خوئینی ها و دوستانشان خوب می دانند که مشکل اصلاح طلبان و حامیان فتنه تنها آیت الله جنتی نیست بلکه مشکل اساسی آنها پایداری و استقامت ملت و نخبگان ایران بر اصول و ارزشهای اسلامی و انقلابی است.

ملتی که افرادی چون منتظری و شریعتمداری ها را بخاطر فاصله گرفتن از اصول و آرمانهای انقلاب به عزل و خفت نشاند، برایش سایر مردان خاکستری و سیاه هم هیچ جایگاهی ندارد.

در پایان برای انقباض (!) خاطر جناب خوئینی ها ضرب المثلی قدیمی (!) را گوشزد می کنیم: دو چیز در این دنیا باقی می ماند یکی "نام نیک"، و دیگری "عمل صالح" که مردان خاکستری و سیاه فاقد آن هستند و متاسفانه عمر امثال حضرتعالی کفاف کسب آنرا نمی دهد. 


90/9/13
9:28 عصر

نظر فوکویاما درباره شیعه

بدست عبدالله در دسته نظر فوکویاما درباره شیعه

فوکویاما فیلسوف معروف آمریکایی در کنفرانس اورشلیم با عنوان «بازشناسی هویّت شیعه»  می‌گوید:

 شیعه، پرنده‌ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست. پرنده‌ای که دو بال دارد: یک بال سبز و یک بال سرخ. او بال سبز این پرنده را مهدویّت و عدالت خواهی و بال سرخ را شهادت‌طلبی که ریشه در کربلا دارد و شیعه را فنا ناپذیر کرده است، معرفی می‌کند


90/9/12
11:59 عصر

زیباکلام؛ از سینهچاکی برای رضاخان تا عصبانیت از دانشجویان برای ت

بدست عبدالله در دسته

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: غرب به دنبال بهانه علیه ایران است. دنیا به مواضع سران قوا نگاه می کند نه خشم و غضب دانشجویان انقلابی.

 

صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب و استاد علوم‌سیاسی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره تجمع دانشجویان مقابل سفارت انگلیس و باغ قلهک و تصرف چند ساعتی این دو محل گفت: در خصوص حوادث روز سه‌شنبه و حمله به سفارت انگلستان در خیابان فردوسی تهران و حمله به محل اقامت سفیر این کشور در باغ قلهک یک بحث فرعی مطرح است و آن هم خودجوش بودن این اقدام توسط دانشجویان است.

 

وی افزود: در این خصوص بحث بنیادی‌تری مطرح است و اینکه اگر منافع ملی کشور را ملاک قرار دهیم، آیا حمله دانشجویان به سفارت انگلیس به صلاح منافع ملی کشور بوده یا خیر؟

 

به گفته زیباکلام، در خصوص خودجوش بودن حرکت دانشجویان و حمله آنان به سفارت انگلیس و باغ قلهک خیلی مناقشه‌ای ندارم یعنی معتقدم این اقدام خیلی هم خودجوش نبوده و اینکه مسئولان چقدر در جریان این موضوع بودند، قابل بحث است.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: من نمی‌توانم قبول کنم نیروی انتظامی قصد داشته دانشجویان را متفرق کند و از حمله به سفارت انگلیس جلوگیری کند اما کار از دستش در رفته و غافلگیر شده است.

 

زیباکلام با بیان اینکه اصل بحث، منافع ملی کشورمان است خاطرنشان کرد: هیچ نکته و دلیلی را نمی‌بینم که حکایت از این کند این اقدام به خیر و صلاح منافع ملی کشور بوده باشد. هیچ جنبه و نتیجه‌ای از این اقدام به صلاح و منفعت منافع ملی کشورمان نبوده است.

 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: بزرگ‌ترین و بالاترین دلیلی که در این خصوص دارم این است که در چند ساعتی که اتفاقاتی در غروب روز سه‌شنبه اتفاق افتاد تمام کسانی که مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران هستند اعم از سلطنت‌طلبان، طرفداران سازمان مجاهدین، جمهوری‌خواهان ملی‌گرا و.... و کسانی که به چیزی کمتر از سقوط جمهوری اسلامی ایران رضایت نمی‌دهند جشن گرفته بودند و اکنون تنها ناراحتی آنان این است که چرا این اقدام به پایان رسید و دانشجویان دیپلمات‌های انگلیسی را مورد ضرب و شتم قرار ندادند.

 

وی در ادامه گفت:‌ دشمنان جمهوری اسلامی ایران از این ناراحت هستند که چرا دانشجویان از سفارت انگلیس خارج شدند و چرا در این سفارتخانه مستقر نشده و آن را اشغال نکردند و چرا دیپلمات‌ها را به گروگان نگرفتند و در نهایت چرا داستان 13 آبان سال 58 را تکرار نکردند؟

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: نمی‌توانم قبول کنم واقعه سیاسی را که مخالفان نظام از آن استقبال کردند و آنان را به وجد آورده به نفع نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است. تمام کسانی که چشم دیدن جمهوری اسلامی ایران را ندارند در ساعاتی که این اتفاق‌ها افتاد به وجد آمده بودند. چطور می‌توانیم بگوییم این اقدام به نفع نظام بوده است؟

 

زیباکلام درباره اقدامات تلافی‌جویانه انگلیس و تعطیل کردن سفارت ایران در لندن گفت: طبیعی است واکنش‌هایی از سوی انگلیس بروز پیدا کند. غرب به دنبال بهانه می‌گردد و در مناطق دیگر جهان چنین اتفاقاتی روی داده و به سفارتخانه‌هایی حمله شده اما چنین واکنش‌هایی که اکنون علیه جمهوری اسلامی ایران نشان داده می‌شود، بروز پیدا نکرده است.

 

وی در ادامه گفت: حرف من این است که ایران دشمن دارد پس نباید اقدامات دشمن شاد انجام دهیم. شما که می‌دانید کشورهای غربی علیه شما هستند پس نباید حرکتی کنید که آب در آسیاب دشمن بکوبید.

 

زیباکلام تصریح کرد: حتی کسانی که نسبتاً با دولت ایران هستند نیز از اقدام روز سه‌شنبه دانشجویان دفاع نکردند و اولین کشوری که این اقدامات را محکوم کرد روسیه بود. یک کشور را مثال بزنید که از این اقدام جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده باشد؟

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون بسیاری از مسئولان رده بالای کشور از این اقدامات دفاع می‌کنند و اعلام می‌کنند رفتار انگلیس موجب خشم و غضب دانشجویان انقلابی ایران شده است. چیزی که جهان به آن نگاه می‌کند این نیست که چند دانشجو در این حوادث توسط نیروی انتظامی بازداشت شدند، آنچه جهان به آن می‌نگرد موضع‌گیری‌های رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس قوه قضاییه است.


<      1   2   3   4   5   >>   >