مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

بهمن 90 - ان شـــــــــــــــــــــــــــــاء الله
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/11/25
10:11 عصر

دلیل رانندگی عجیب خانمها کشف شد!

بدست عبدالله در دسته دلیل رانندگی عجیب خانم‌ها کشف شد!

چرا رانندگی خانم ها به نظر اکثر مردان عجیب یا دستکم غیر متعارف به نظر می رسد؟ این سئوالی است که نشریه پرفروش "ریدرز دایجست" (پرفروش ترین نشریه خانوادگی دنیا) از خوانندگان خود پرسیده و از ملیت های مختلف نیز به آن پاسخ داده اند. برخی نیز از اساس مخالف این گونه نحوه پرسیدن شده اند زیرا معتقدند "اعتقاد به غیرمتعارف رانندگی کردن زنان" در آن نهفته شده است.

به گزارش مشرق، اما فارغ از جنسیت مان و بدون این که بخواهیم وارد کلیشه های جنسیتی بشویم و همه زنان را یک کاسه کنیم و بگویم رانندگی شان از اساس عجیب است و بگوییم مردان رانندگان مسلط تری هستند (هر دو ایده را هنوز هیچ آمار معتبری تایید یا رد نکرده است) باید به برخی از پاسخ های جالب که از سوی روانشناسان و جامعه شناسان و حتی متخصصان اندام های حرکتی انسان به مجله خانوادگی مزبور داده اند اشاره کرد.

اول از همه باید دقت کرد که بر اساس آمار منتشر شده هر ساله بیشتر کشورهای جهان در باره حوادث رانندگی، اکثر تصادف های منجر به خسارت های جانی و مالی از سوی مردان انجام می شود،اما با این وجود بیشتر روانشناسان و متخخصان و دانشمندان علوم مختلف اعتقاد دارند که شیوه رانندگی زنان متفاوت و کمی خارج از عرف های شناخته شده برای رانندگی پایه دو است  و علت اساسی آن می تواند این باشد که اساسا ماشین های سواری بر اساس اندام های مردان و قدرت عضلات و فاصله چشمان آنها با یکدیگر ساخته شده است تا برای رانندگی زنان.

در واقع می دانید که علمی وجود دارد به نام ارگونومی. هدف اصلی ارگونومی طراحی است آنهم بصورتی که کار و ابزار با انسان حداکثر تطابق را داشته باشد و در صورت عدم امکان آن، انسان با کار و ابزار تطبیق پیدا کند.
 
نتایج بکارگیری اصول ارگونومی در محیط های کاری: پیشگیری از اختلالات اسکلتی-عضلانی در بین شاغلین (مانند کمردرد، سندرم تونل کارپال یا درد شدید در مچ دست و ناحیه گردن، درد ناحیه زانو یا آرنج و ...) کمک به پیشگیری از حوادث شغلی افزایش میزان رضایت مندی کارکنان افزایش رفاه و آسایش کارکنان کمک به افزایش بهره وری در کار کمک به افزایش تولید است.
 
برخی از متخصصان علم ارگونومی معتقدند خودروهای سواری بر اساس فیزیک بدنی مردان ساخته شده است و طبیعی است که ابزاری که برای جنس دیگری طراحی شده بود، برای جنس دیگر مشکل آفرینی کند.
 
مشخص نیست دقیقا چقدر این نظر درست است اما در هر صورت قابل توجه به نظر می رسد.


90/11/25
1:49 عصر

دلایل اتحادیه اروپا برای تحریم نکردن دوباره ایران

بدست عبدالله در دسته دلایل اتحادیه اروپا برای تحریم نکردن دوباره ایران


در نشست 23 آبان سران اروپا در بروکسل، نه تنها توافقی برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران حاصل نشد، بلکه سخن از تحریم بانک مرکزی و تحریم فروش نفت ایران هم به میان نیامد؛ موضوعاتی که ماه‌ها، اروپایی‌ها از آنان برای اعمال فشار به ایران بهره می‌بردند، ولی چرا سران اروپا نتوانستند درباره تحریم ایران به توافق برسند و دلایل آنان در این زمینه چه بود؟
کد خبر: 203952تاریخ انتشار: 25 آبان 1390 - 11:51
سرویس سیاست خارجی ـ کشورهای عضو اتحادیه اروپا نتوانستند درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به توافقات جدیدی دست یابند؛ اما دلیل این توافق نداشتن برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در اتحدیه اروپا چیست؟

به گزارش «تابناک» در نشست 23 آبان سران اروپا در بروکسل، نه تنها توافقی برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران حاصل نشد، بلکه سخن از تحریم بانک مرکزی و تحریم فروش نفت ایران هم به میان نیامد.

بر پایه این گزارش، توافق نداشتن کشورهای اروپایی برای اعمال دور جدید از ‌تحریم‌ها علیه ایران، ظاهرا از آنجا سرچشمه می‌گیرد که هر کدام از کشور‌های اروپایی، منافع متفاوتی درباره ایران دارند؛ بنابراین، کشور‌های عضو اتحادیه اروپا درباره ایران، رابطه‌ یکسان و همسان ندارد و گزینه‌های دیگر نیز تابعی هستند از همین منافع و نزدیکی و دوری این کشورها با ایران که همین منافع متقابل در ارتباط با ایران، دست آنان را برای اندیشیدن تدابیر شدیدتر علیه ایران بسته است.

ناگفته نماند، به دلیل همین منافع کشور‌های اروپایی در ایران است که نه تنها اجماعی برای اعمال تحریم‌های جدیدتر به دست نخواهد آمد، بلکه این کشور‌ها احتمالا همین سطح کنونی تحریم‌ها را گسترده‌تر کنند؛ یعنی تحریم‌ها عمیق‌تر نخواهد شد که مثلاً به بانک مرکزی یا تحریم صادرات نفت ایران برسد، بلکه حواشی تحریم‌های کنونی را گسترده‌تر و اقلام جدیدی را به آن اضافه خواهند کرد.

در واقع، اصل کلام این است با تحریم ایران، کشورهایی اروپایی همچون آلمان که روابط تجاری گسترده ای با ایران دارد، بیشتر از همه متضرر می‌شود. به همین دلیل هم هست که کشورهایی که بیشترین رابطه و بیشترین نفع را دارند، ترجیح می‌دهند این تحریم‌ها عمیق‌تر نشود.

در این میان، افزون بر منافع تجاری این کشور‌ها با ایران، بحران اقتصادی اروپا هم مزید بر علت شده است و در پایان هم کشورهای اروپایی، بیش از هر کشور دیگری، از نادرست بودن گزارش آژانس انرژی اتمی در ایران آگاهند؛ پس هزینه چه چیزی را با تحریم ایران باید بپردازند؟!

   

90/11/25
1:46 عصر

نامه آقازاده فراری به رئیس مجلس

بدست عبدالله در دسته نامه آقازاده فراری به رئیس مجلس

ایلنا: مهدی هاشمی در نامه‌ای به رئیس مجلس نسبت به قرائت گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس اعتراض کرد. در این نامه آمده است: قرائت این گزارش در صحن مجلس شورای اسلامی، آن هم بدون طی مراحل قانونی و شرعی که حتی مورد اعتراض مکتوب جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطاب به حضرتعالی نیز قرار گرفت از مصادیق بارز تهمت و افترا و بازی با آبروی مسلمانان است که امکان و حق اعتراض و پاسخگویی نیز از آنان سلب شده است.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

جناب آقای دکتر علی لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

همانگونه که مستحضرید یکی از دستورات موکد دین مبین اسلام حفظ آبروی شخص مسلمان و برادر دینی است که تا آنجا که تقید به این مهم از زیارت خانه خدا و جایگاه کعبه بالا‌تر دانسته شده است.

حضرت‌عالی نیک مطلعید که خروج اینجانب از کشور، قبل از ایراد تبعیت‌ها و مسایل مربوط به وقایع انتخاباتی سال 88 و صرفا به دلیل مسایل کاری و تحصیلی بود ولی هر‌گاه قصد بازگشت به کشور را داشته‌ام بنابر مصالح و ملاحظاتی که باز حضرت عالی از آن کاملا با خبرید به تعویق افتاده است و در طول این مدت تبعیت‌ها و افتراهای بسیار فراوانی را نسبت به شخص پدر، خودم و خانواده‌ام تحمل کرده‌ام و در فضای غبارآلود و سنگین رسانه‌های داخلی، که یک سویه اتهامات را با برخورداری از مواهب انواع واقسام امکانات سمعی، بصری و مکتوب وارد کرده و مجال و فرصت اولیه دفاع را نیز سلب می‌کنند به جان خریده و تحمل کرده و می‌کنم.

غرض از انشا این نامه قرائت یک متن سیاسی به عنوان گزارش اخیر کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مورخ 7/10/1390 و پخش چند باره آن در رسانه‌های مکتوب و مجازی و به ویژه در بخش‌های مختلف رسانه ملی به خصوص آنجا که تهمت‌های ناجوانمردانه‌ای را متوجه اینجانب ساخته بود می‌باشد.

مستحضرید که قرائت این گزارش در صحن مجلس شورای اسلامی، آن هم بدون طی مراحل قانونی و شرعی که حتی مورد اعتراض مکتوب جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطاب به حضرتعالی نیز قرار گرفت از مصادیق بارز تهمت و افترا و بازی با آبروی مسلمانان است که امکان و حق اعتراض و پاسخگویی نیز از آنان سلب شده است.

متاسفانه این گزارش محفلی و جناحی بدون توجه به واقعیت‌ها و با سند سازی‌های جعلی و کذب که تاکنون حتی یک مورد آن در هیچ مرجع ذیصلاحی تایید نگردیده، تهیه شده که آن را بیشتر به یک گزارش اطلاعاتی و مغرضانه با اهداف سوء تبلیغاتی و امنیتی تبدیل کرده که موجب وهن و آبروریزی است.

جعل سند و اظهارات دروغ و کذب برای القا پیام این جانب به مقامات آمریکایی در جریان انتخابات سال 88 وصله ناجور و کذب محض است که باید اتهام زنندگان روزی در درگاه خداوند دادگستر و عادل و مردم شریف ایران پاسخگوی آن باشند.

اینجانب ضمن تکذیب این اتهامات و اعتراض شدید به گزارش سیاسی و مغرضانه عضو این کمیسیون از محضر حضرتعالی و اعضای هیات رئیسه محترم تقاضا داریم براساس دستور امام راحل و ماده 76 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که به موجب آن حق شخص مورد اتهام قرار گرفته برای پاسخگویی محفوظ است مقرر فرمایید متن این جوابیه در صحن مجلس قرائت شود.


90/11/22
3:40 عصر

پیکر سردار احمد سوداگر در دزفول به خاک سپرده میشود

بدست عبدالله در دسته پیکر سردار احمد سوداگر در دزفول به خاک سپرده می‌شود

مراسم تشییع پیکر سردار احمد سوداگر، مسئول پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس فردا 23 بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این مراسم از ساعت 9 صبح در تهران، خیابان قدوسی(ستادکل نیروهای مسلح) آغاز می‌شود.

همچنین پیکر احمد سوداگر در روز دوشنبه 24 بهمن از ساعت 9:30 و از مقابل درب منزلش واقع در خیابان امام موسی صدر دزفول به طرف "بهشت علی" این شهرستان تشییع خواهد شد.

مجلس ترحیم این رزمنده و سردار دفاع مقدس نیز روز 24 بهمن از ساعت 15 تا 17 در مسجد جامع دزفول برگزار خواهد شد.

پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس نیز پرواز ملکوتی سردار هشت سال دفاع مقدس، حاج احمد سوداگر را به پیشگاه امام عصر (عج)، رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و همچنین خانواده و مردم قدردان ایران اسلامی تسلیت گفت.

 


90/11/22
2:53 صبح

دو پوستر جالب برای 22 بهمن

بدست عبدالله در دسته دو پوستر جالب برای 22 بهمن

دو پوستر جالب برای 22 بهمن

 


<      1   2   3   4   5   >>   >