مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

بهمن 90 - ان شـــــــــــــــــــــــــــــاء الله
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/11/22
1:42 صبح

قطب زاده؛ از همراهی با امام تا عصیان بر امام 1

بدست عبدالله در دسته قطب زاده؛ از همراهی با امام تا عصیان بر امام

 

صادق قطب‌زاده اصفهانی از جمله افرادی است که اظهارات ضد و نقیضی در مورد او وجود دارد. بررسی منابع و اسناد نشان می‌دهد که او زندگی پرفراز و نشیبی داشته است که می‌تواند از بسیاری جهات عبرت آموز باشد.

یکی از موضوعات جالب و در عین حال عبرت‌آموز، بررسی احوال شخصیت‌های دخیل در انقلاب است. عناصر متعدد با گرایش‌های فکری مختلف، به نهضت مردمی ایران پیوستند و بسیاری از آنان، پس از پیروزی انقلاب با توجه به تلاش‌های سیاسی خود در گذشته، ادعاهایی داشتند و حق و سهمی از نهضت قائل بودند. برخی از این چهره‌ها، پس از برقراری نظام جمهوری اسلامی در مناصب کلیدی نیز نقش‌ آفرینی‌هایی داشتند و در نهایت در تغییر راه و روش و انتخاب مسیری متفاوت خود را در مقابل نظام قرار دادند. «صادق قطب‌زاده اصفهانی» از جمله‌ی این افراد است که اظهارنظرهای ضد و نقیضی در مورد او وجود دارد. بررسی منابع و اسناد نشان می‌دهد که او زندگی پر فراز و نشیبی داشته است. در ادامه به فراز و فرود زندگی وی در دوران قبل و پس از انقلاب خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب...

90/11/22
1:7 صبح

جایزه از قاتلان پدر علیرضا مبارک!

بدست عبدالله در دسته جایزه از قاتلان پدر علیرضا مبارک!

محسن اقبال دوست:
آقای فرهادی سلام!
 در این شلوغی که همه برای تبریک گفتن به شما از همدیگر سبقت می‌گرند، از عباس کیارستمی خودمان که او هم در گرفتن جایزه‌های بین‌المللی دستی بر آتش دارد و مسعودکیمیایی و رضا میرکریمی، آقا مجید مجیدی عزیز و رسول صدر عاملی گرانقدر و احمدرضا درویش دوست داشتنی و رضا کیانیان(سلحشور تنهائی‌های من) و بهرام رادان و خانم میلانی همچنین بازیگر محبوبم حمید فرخ نژاد و حبیب رضایی گرفته تا همین جناب خزاعی خودمان و جواد خان شمقدری و عادل فردوسی پور و به صورت محرمانه هم کمال خان تبریزی و البته مهم‌تر از همه که با صدای یواش‌تر می گویم، سرکار خانم ویکتوریا نولاند  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا! به تو تبریک می‌گویند، چرا من یک دانشجوی قمی، در این بین سهمی نداشته باشم و به شما که البته مرا نمی‌شناسید تبریک نگویم؟! پس همین جا به شما اصغر سینمای ایران که با به احتزاز در آوردن تصویردودی کشورم توانستی جایزه‌های مللی و بین‌المللی را درو کنی تبریک می‌گویم و امیدوارم توفیقات روز افزونت را شاهد باشیم.


آقای فرهادی!
نامه‌های زیادی در این چند روز برایتان نوشته‌اند! خیلی‌هاشان تبریک بوده! خیلی‌هاشان هم گله گذاری! بعضی‌هاشان نامه را در روزنامه چاپ کردند بعضی‌ها هم ترسیدند مخفیانه و محرمانه به تو تبریک گفتند! اما چند خطی هم من برایت نامه می‌نویسم چند خط نامه غیر سیاسی!

همه کسانی که در این یک سال به نحوی فیلم تو را دیدند و نقد کردند چه مثبت و چه منفی! به نحوی با نگاه سیاسی به قضیه نگاه کردند! البته خودت هم خوب می‌دانی که اگر اسکاری گرفتی آن هم سیاسی بوده نه هنری! و گرنه چه لزومی داشت سرکار خانم نولاند تبریک بگوید موفقیتت را! بگذریم از آفرین گفتن رضا ربع پهلوی که قرار من با تو در این نامه چیز دیگریست!

می‌خواهم چند خطی فرهنگ غیر سیاسی برایت مشق کنم! اصغر جان! اگرچه از مضمون و محتوای فیلمت به واقع راضی نبودم و آن چیزی که عینک دودی تو برایم روایت کرد را قبول نداشتم، ولی هیچگاه نگاهم هم به فیلم تو سیاسی نبود! چرا که همین فیلم تو مگر نبود با وساطت همین دوستانت در معاونت سینمایی مجوز ساخت گرفت؟ پس فیلمت را فیلم همین نظام می‌دانستم که در همین جا هم جایزه گرفته بود!

وقتی فیلم جایزه گرفتنت را در برلین به یکی از همین دوستانی که تاثیر بسیار زیادی در رفع مانع از ساخت فیلم تو داشت نشان دادم خیلی جا خورد! فکر نمی‌کرد تو باشی که اینچنین دوان دوان به سمت گلدن گلوب میروی و دستت را به سوی مدل ایتالیایی دراز می‌کنی و می‌فشردی دستش را! اصلا بی‌خیال! شاید افتخاری باشد برای تو که با جولی عکس گرفتی و از مدونا جایزه! قرارمان این بود که چند خطی فرهنگ غیر سیاسی مشق کنیم!

اما هرچه بالا و پائین میزنم یک چیز را به واقع نمی‌فهمم! اصغر آقا! به نظر شما کودک چهار ساله از سیاسی بازی‌های ما چیزی می‌فهمد؟ کودک چهار ساله انتهای چیزی که می‌فهمد لذت داشتن یک اسباب بازی زیبا به همراه کمی از لذت دیدن کارتون پلنگ صورتی و بی‌نهایتتر از آن، داشتن محبت پدرش را! سیاست یک کودک چهارساله در چارچوب لوس کردن خودش برای پدر رقم می‌خورد تا مگر پدر، فرزندش را از روی زمین بردارد و روی شانه‌هایش بنشاند و بر دست و پای کوچکش بوسه زند! این اتفاق را حتما خودت نیز در زندگی تجربه کرده‌ای! پس کودک چهارساله هم سیاست دارد. سیاستی برای کسب سیمرغ بلورین محبت پدرش! پس سیاسی بازی امثال تو و آدم‌های دور و اطرافمان زمین تا آسمان باسیاست کودک چهارساله فرق می‌کند که از قضا کودک چهار ساله نامه ما، در همین ایامی که جنابعالی در سفرهای کسب جایزه هستید پدرش را به صورت بسیار نامردانه‌ای ترور کردند!

 

مدعیان اصلی این ترور، به پاس ارمغانی که تو برایشان فرستادی اکنون برایت فرش قرمز پهن کرده‌اند و "حیوانات طلائی و نقره‌ای" ارزانی‌ات داشته‌اند و برایت تابعیت خودشان را هدیه می‌دهند و تو نیز به شکرانه این همه ایران دوستیشان با کمال افتخار به گرمی دستان سردشان را می‌گیری و برای اعتلا و افتخار سینمای ایران عکس به یادگار می‌گیری! کسانی که به تو نخل و خرس و احتمالاً مجسمه زرین می‌دهند قاتلان پدر کودک چهار ساله بی‌خبر از شهادت پدر هستند! این صحبت من به هیچ‌وجه قصد کمرنگ کردن اعتبار هدایای تو را ندارد و اصلا گوارایت باشد این جایزه‌ها!x


اصغر خان! لال شوند کسانی که نمی تواند تحمل کنند سخنت را که گفته‌ای ما ایرانی‌ها صلح طلبیم! اما به نظرت این کودک 4 ساله جنگ‌طلب است؟ به نظرت کودک چهارساله نامه ما اگر بفهد که در کنار صلح طلبیت نامی از پدرش نبرده‌ای در مورد تو چه فکری خواهد کرد؟ یا اگر بداند کسانی که به تو جایزه داده‌اند از خبر کشته شدن پدرش شادمانند و جشن گرفته‌اند، چه فکری می‌کند؟ اگر کودک چهارساله قصه ما بفهمد که برای جعفر پناهی سینه چاک می‌کنی و دوست داری دختر عریانِ این روزهای یوتیوب و فیگارو به ایران باز گردد و اگر می‌توانست این بار به جای درباره الی ات، درباره گُلی ات را بازی کند، در حالی صدای انفجار خودروی پدرش در سوت و کف گلدن کلوب تو گم شده، تو را چگونه در ذهنش ترسیم خواهد کرد؟ اصغر خان یادم هست ترمه و سیمین را به خاطر دروغ از ایران بردی؛ حیف نیست که کودک چهارساله به خاطر نفرت تو را به ایران راه ندهد؟ جناب فرهادی! می‌دانم که می‌دانی و حتی کودک چهارساله هم می‌داند که برای زنده نگه داشتن نام پدرش نه نیازی به نادرت هست و نه نیازی به  سیمینت و نه حتی به ترمه! این شمائید که برای جلب لطف و محبت کودک چهارساله به او نیازمندید! و اگر تو لذت دست دادن با جولی و جایزه گرفتن از مدونا را با نفرت کودک چهارساله عوض می‌کنی، پس شیر و خرس و سیمرغ و نخل و آدمک برا تو! لطف و محبت کودک چهارساله برای من!


90/11/22
1:5 صبح

پیام دوستی رئیس جمهور بچه کش برای مردم ایران!

بدست عبدالله در دسته پیام دوستی رئیس جمهور بچه کش برای مردم ایران!

ان شاء الله به حول و قوه الهی ایرانیان با قطع کردن این غده سرطانی از منطقه، صلح را برای کودکان فلسطین، غزه، لبنان و آزادی خواهان جهان، معنا خواهند کرد. صلحی توام با عدالت!

به گزارش بی باک به نقل از صراط، "شیمون پرز رئیس جمهور رژیم اشغالگر قدس در سخنرانی خود در صحن پارلمان پیام دوستی برای ملت ایران فرستاد و گفت: "دو ملت ایران و اسرائیل نیازی به دشمنی با یکدیگر ندارند(!)"

پرز که به مناسبت شصت و سومین سالگرد تاسیس پارلمان صهیونیست ها (کنیست) سخن می گفت افزود: "ما دشمن زاده نمی شویم و نیازی به دشمنی نداریم."

به گزارش سرویس سیاسی صراط، رئیس جمهور بچه کش اسرائیل مردم ایران را خطاب قرار داد و گفت: "اجازه ندهید رسانه ها سایه دشمنی را بر تاریخ و تمدن بگسترانند."

او در ادامه افزود: "ملت ایران ملت با احساسی است که در پی صلح و آشتی است و نه تنش و جنگ."

کاملا واضح است که صهیونیست ها پاسخ مناسبی برای تهدیدات نظامی هر روزه شان در رسانه های دنیا، از سوی ایران دریافت کرده اند که این طور دم از صلح و دوستی می زنند!

گفتنی است شیمون پرز رئیس جمهوری مردمی است که نخست وزیرشان از ترور دانشمندان ایرانی ابراز خوشحالی می کند و انکار نمی کند که این قضیه کار تیم ترور موساد بوده است. ماه ها است که ایران را تهدید به بمباران اتمی می کند و فرودین را به عنوان زمان حمله به ایران اعلام کرده بود. با این حال وقتی همه رسانه ها و استراتژیست های جهان، توخالی بودن طبل جنگ اسرائیل و اوج قدرت ایران اسلامی را مخابره کردند، صهیونیسم دم از صلح و دوستی می زند. این کاملا طبیعی است آقای پرز!

واضح است که مفهوم "صلح" به آخرین روزهای رشد و بالندگی خود می رسد و ان شاء الله به حول و قوه الهی ایرانیان با قطع کردن این غده سرطانی از منطقه، صلح را برای کودکان فلسطین، غزه، لبنان و آزادی خواهان جهان، معنا خواهند کرد. صلحی توام با عدالت!


90/11/22
12:58 صبح

علی دایی به کدام تئاتر جشنواره اعتراض کرد

بدست عبدالله در دسته علی دایی به کدام تئاتر جشنواره اعتراض کرد

علی دایی این روز‌ها از آنچه در جشنواره تئا‌تر فجر رخ داد، ناراحت است. در یکی از تئاترهای جشنواره فجر، نمایشی توسط یک گروه فرانسوی به روی صحنه آمد که شخصیت‌های نمایش به نام مشاهیر کشور ایران نامگذاری شده بودند.

در این نمایش خیابانی، اسم اسب قصه، علی دایی بود! این گروه نمایش فرانسوی، با نام گلو، در عموم کشورهای جهان شخصیت‌های این نمایش اجتماعی را که به طور نمادین از بین حیوانات انتخاب کرده است. در این نمایش سه اسب شخصیت‌های قصه بودند که یکی از آن‌ها یابو نام داشت، دیگری سیب زمینی و سومی علی دایی!

کارگردان این نمایش، ژان لوک پروو بود. نمایش وی با واکنش اعتراض آمیز برخی از تماشاگران هم مواجه شد و زمانی که کارگردان – بازیگر نمایش «سوارکاران» نام اسب سوم را علی دایی اعلام کرد، برخی از تماشاگران اسم زین الدین زیدان را به نشانه اعتراض فریاد زدند. در پایان این نمایش، مترجم گروه گلو اعلام کرد که این نامگذاری صرفً یک شوخی بوده و آن‌ها قصد توهین به کسی را نداشتند. گروه گلو در ایتالیا، فرانسه و آلمان، نام برلوسکونی، سارکوزی، فرانک ریبری و آنگلا مرکل را بر روی شخصیت‌های نمایش خود گذاشته بود.

این نمایش با اعتراض علی دایی مواجه شد؛ اعتراضی که رنگ و بوی سیاسی داشت. دایی در انتقاد از این نمایش، به این نکته اشاره کرد که در ایران علیه همه می‌توان حرف زد ولی کسی کوچک‌ترین انتقادی از مسئولان سیاسی مشهور کشور نمی‌تواند بکند.

دایی با زیر سوال بردن دین و ایمان مسئولانی که از نظر وی ریاکار هستند، بر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاخت که چرا اجازه اجرای این نمایش را در جشنواره تئا‌تر فجر داده است.

انتقاد دایی اگر چه در همه فراز‌هایش چندان صریح نبود ولی آشکارا در انتقاد از مسئولان گفت: متأسفانه برخی از مسئولان به می‌زشان چسبیده‌اند و دوست ندارند از پشت آن بلند شوند ادامه داد: صحبت کنیم هزار جور حرف درمی‌آورند. نمی‌دانم وزیر ارشاد که برای همه چیز صحبت می‌کند کجاست؟

وی با بیان اینکه اینگونه افراد «کف رودخانه هستند و می‌روند و همیشه سنگ‌های درشت کف رودخانه باقی می‌ماند»، گفت: متأسفانه برخی از مسئولان به میزشان چسبیده‌اند و دوست ندارند از پشت آن بلند شوند ادامه داد: صحبت کنیم هزار جور حرف درمی‌آورند. نمی‌دانم وزیر ارشاد که برای همه چیز صحبت می‌کند کجاست؟ «

دایی البته ترجیح می‌دهد زیاد صریح سخن نگوید و دلیل این عدم صراحتش را نیز این گونه توضیح می‌دهد: آدم سیاسی نیستم. نه عضو گروهی هستم و نه به کسی وابسته.»

علی دایی همچنین تلویحاً از فرج الله سلحشور انتقاد کرد و گفت: آن آقای کارگردان که همه جور مصاحبه می‌کند و خودش را انقلابی می‌داند کجاست؟ «


90/11/22
12:42 صبح

سرعت اینترنت در کشورهای جهان و ایران

بدست عبدالله در دسته سرعت اینترنت در کشورهای جهان و ایران

 

سرعت اینترنت کشورتان را می‌دانید؟ آیا فکر می‌کنید امریکا بالاترین سرعت اینترنت را در کل دنیا دارد؟ اشتباه می‌کنید! جدولی که برایتان آورده‌ایم واقعیت‌های جالبی از سرعت‌های اینترنت کل دنیا را نشان می‌دهد. جمهوری کره بالاترین سرعت اینترنت را در جهان دارد که چیزی برابر با Mbps 22.43 است و اینترنت کشور لتونی بعد از کره سریعترین سرعت دانلود برابر با Mbps 19.04 و جزایر آلند مقام سوم اینترنت سریع را در کل دنیا داشته که سرعت آن Mbps 18.82 می‌باشد.

 

کشور – سرعت دانلود (Mbps)

(1) جمهوری کره – 22?34 (2) لتونی – 19?21 (3) جزایر آلند – 18?79 (4) ژاپن – 17?74 (5) رومانی – 16?74 (6) لیتوانی – 16?40 (7) آندورا – 15?34 (8) سوئد – 15?20 (9) بلغارستان – 14?83 (10) هلند – 14?80 (11) جمهوری مولداوی – 13?49 (12) هنگ‌کنگ – 12?28 (13) پرتغال -11?78 (14) اوکراین – 10?82 (15) مجارستان – 10?70 (16) اسلواکی – 1064 (17) آلمان – 10?14 (18) جمهوری چک – 10?02 (19) روسیه – 10?02 (20) سوئیس – 9?89 (21) فنلاند – 9?87 (22) دانمارک – 9?35  (23) استونی – 9?20 (24) اسلوونی – 8?75 (25) سنگاپور – 8?50 (26) بلژیک – 8?32 (27) فرانسه – 8?27 (28) نروژ – 8?25 (29) لیختن‌اشتاین – 7?96 (30) ایالات متحده امریکا – 7?95 (31) تایوان – 7?90 (32) یونان – 7?72 (33) اتریش – 7?74 (34) جزیره من – 7?38 (35) ایسلند – 7?22 (36) سن ماریو – 7?12  (37) گرجستان – 7?07 (38) کانادا – 6?78 (39) لوکزامبورگ – 6?72 (40) انگلستان – 5?97 (41) مقدونیه – 5?86 (42) قرقیزستان – 5?83 (43) آلبنی – 5?77  (44) اروپا – 5?68 (45) استرالیا – 5?67 (46) مغولستان – 5?50 (47) ایتالیا – 5?22 (48) ایرلند – 5?05 (49) اسپانیا – 5?04 (50) نیوزلند – 4?88 (51) کرواسی 4?70  (52) آذربایجان – 4?65 (53) لهستان – 4?64 (54) موناکو – 4?52 (55) مالتا – 4?39 (56) ماکائو – 4?33 (57) تایلند – 4?27 (58) قزاقستان – 3?90 (59) جرسی – 3?84 (60) مونتنگرو – 3?82 (61) عربستان سعودی – 3?82 (62) ترکیه – 3?78 (63) یلاروس – 3?76 (64) شیلی – 3?76 (65) اسرائیل – 3?55 (66) گرنزی – 3?51  (67) آروبا – 3?43 (68) ترینیداد و توباگو – 3?42 (69) باهاماس – 3?41 (70) گرنادا – 3?40 (71) جزایر فارو – 3?38 (72) سنت لوسیا – 3?37 (73) صربستان – 3?29 (74) فیلیپین – 3?24 (75) جبل‌الطارق – 3?23 (76) امارات متحده عربی – 3?15 (77) گرین‌لند 2?81 (78) قطر 2?80 (79) جامائیکا 2?78 (80) چین – 2?75  (81) برزیل – 2?63 (82) برمودا – 2?56 (83) اوگاندا – 2?53 (84) قبرس -2?46 (85) مالزی – 2?42 (86) کویت – 2?41 (87) پورتو ریکو – 2?41 (88) بوسنی و هرزگوین – 2?38 (89) جزایر کایمن – 2?26 (90) سنت وینسنت و گرنادین – 2?14 (91) سنت کیتس و نویس – 2?14 (92) مالدیو – 2?13 (93) گوام – 2?12 (94) کوستا ریکا – 2?10 (95) موروکو – 2?08 (96) ارمنستان – 2?06 (97) آنتیگوا و باربودا – 2?06 (98)کنیا – 2?04 (99) ارائه‌دهنده ماهواره – 2?02 (100) افریقای جنوبی – 2?02 (101) پاکستان – 1?99 (102) گوادلوپ – 1?94 (103) مارتینیک – 1?92 (104) بحرین – 1?89 (105) مکزیک – 1?89 (106) آرژانتین – 1?88 (107) اردن – 1?86 (108) جزایر ترک و کایکوس – 1?85 (109) کیپ ورد – 1?85 (110) غنا – 1?83 (111) ویتنام – 1?83 (112) پاناما – 1?82 (113) جزایر ویرجین بریتانیا – 1?79 (114) جزایر ‌ویرجین ایالات‌متحده – 1?77 (115) آنگولا – 1?74 (116) دومینیکا – 1?74 (117) موزامبیک – 1?73 (118) گویان فرانسه – 1?70 (119) باربادوس – 1?65 (120) آنتیل هلند – 1?64 (121) هندوراس – 1?62 (122) کادونیای جدید -1?62 (123) ریونیون – 1?56 (124) هند – 1?53 (125) جمهوری لائو – 1?53 (126) کلمبیا – 1?52 (127) سری‌لانکا – 1?49 (128) بلیز – 1?48 (129) نیکاراگوئه – 1?45 (130) ال‌سالوادور – 1?41 (131) اندونزی – 1?39 (132) روئاندا – 1?37 (133) سوریه – 1?36 (134) عمان -1?39 (135) سنگال – 1?29 (136) تونس – 1?26  (137) تاجیکستان – 1?26 (138) تانزانیا – 1?24 (139) بوتسوانا – 1?19 (140) گینه نو – 1?19 (141) جزایر ماریانای شمالی – 1?17 (142) اکوادور – 1?14 (143) گواتامالا – 1?14 (144) هائیتی – 1?12 (145) کامبوج – 1?12 (146) پرو – 1?12 (147) الچزایر – 1?11 (148) ازبکستان – 1?10 (149) عراق – 1?08 (150) ونزوئلا – 1?06 (151) فلسطین اشغالی – 1?05 (152) نامیبیا – 1?04 (153) مصر – 0?99 (154) فیجی – 0?94 (155) اروگوئه – 0?92  (156) برونئی دارالسلام – 0?91 (157) جمهوری دومینیکن – 0?90 (158) سودان – 0?85 (159) لیبی – 0?83 (160) زیمبابوه – 0?76 (161) موریتانی – 0?74  (162) بنگلادش – 0?73 (163) افغانستان – 0?72 (164) پاراگوئه – 0?71 (165) بورکینافاسو – 0?71 (166) ماداگاسکار – 0?70 (167) ساحل عاج – 0?68  (168) یمن – 0?65 (169) جمهوری اسلامی ایران – 0?62 (170) آنگولا – 0?62 (171) گابن – 0?60 (172) لبنان – 0?59 (173) نیجریه – 0?56 (174) بولیوی – 0?55 (175) اتیوپی – 0?53 (176) سورینامی – 0?51 (177) موریس – 0?50 (178) مالی – 0?48 (179) پلینزی فرانسه – 0?48 (180) زامبیا – 0?46 (181) نپال – 0?46 (182) کامرون – 0?46 (183) گویا – 0?42

 


<      1   2   3   4   5   >>   >