مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

مهر 91 - ان شـــــــــــــــــــــــــــــاء الله
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

91/7/29
11:57 عصر

هر مرد به 4 زن و هر زن به 4 مرد نیاز دارد!

بدست عبدالله در دسته هر مرد به 4 زن و هر زن به 4 مرد نیاز دارد!

پروفسور «باهر»، جامعه شناس و بنیان گذار رفتارشناسی در ایران است. او متخصص برگزاری سمینارها و نشست های عجیب و غریب در حوزه های مختلف و به ویژه روابط زناشویی است. 
به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه بسیج هنرمندان، آخرین نمونه از این دست همایش های پروفسور باهر همایش طلاق درمانی است که در حال برگزاری است. بهانه گفت وگوی ما با پروفسور باهر اما رویت یک تیتر در فهرست مقاله های او بود: «هر مرد باید 4 زن داشته باشد!» این تیتر به لحاظ روزنامه نگاری جذابیت بالایی داشت. 
این موضوع بهانه ای شد برای گفت وگویی کوتاه اما جالب با پروفسور باهر در بین عنوان مقالات شما چند تیتر دیده می شود که خیلی جالب به نظر می رسند. 
می خواهیم رویکرد و نظر شما را راجع به این موضوعات بدانیم. برای مثال عنوان هر مرد باید 4 زن داشته باشد این یعنی چه؟ شما واقعا معتقدید، هر مرد باید 4 زن داشته باشد؟! 
نه، آن فقط عنوان مقاله است. منظور این است که هرمرد باید تکفل 4 زن را برعهده بگیرد. در واقع از نظر من هر مرد را 4 زن می سازد. 
? این 4 زن چه افرادی هستند؟ 
مادر، خواهر، دختر و همسر. یک مرد را باید 4 زن چکش کاری کنند تا بشود یک آقا. این 4 زن باید در زندگی یک مرد وجود و حضور داشته باشند تا یک مرد نرمال و عادی باشد. 
? یعنی چه، یعنی اگر مردی خواهر یا دختر ندارد، آقا نیست؟ 
نه، قطعا کم دارد. وجود نداشتن هر کدام از این 4 زن می تواند در زندگی روحی و عاطفی و از طرفی در زندگی اجتماعی فرد اخلال ایجاد می شود. 
? مصداق و نمونه این کمبود ها در کدام رفتارها دیده می شود؟ 
اصولا یک مرد باید از 4 طرف و با 4 روان شناسی مختلف حمایت شود و اگر هرکدام از این ها کم باشد، مشکلی پیش می آید. شما ببینید چرا عروس و مادر شوهر باهم مشکل دارند؟ به این دلیل که می خواهند، مرد را بالانس کنند و این مشکل طبیعی است. 
مثلا مردی که مادر ندارد، همسرش هرچه توانسته زور گفته و این مرد هم قبول کرده ولی اگر هرکدام از این ها حضور داشته باشند آن ها با هم مشکل دارند و مرد رفتاری متعادل پیدا می کند. 
هرچیزی که در هستی است، حکمت خودش را دارد. وجود هر چیزی از نظر پروردگار لازم است. از دیدگاه هنرمند، مجسمه موسی (ع) و فرعون یک اندازه اهمیت و قیمت دارند ولی عده ای، یکی را می گذارند بالای ستون و عده ای دیگر آن یکی را می شکنند. هر چه در هستی است، حکمتی دارد و ما باید حکمت آن را متوجه شویم. 
? با این اوصاف مردی که ازدواج نکرده و طبیعتا دختری ندارد، خواهری نداشته و مادرش را هم از دست داده چه وضعیتی پیدا می کند؟ 
مطمئنا این افراد خیلی مشکل پیدا می کنند. این افراد در دوران میانسالی و کهولت به شدت دچار افسردگی و انزوا می شوند و در دوران جوانی هم به شدت دیکتاتور هستند. این افراد به هیچ عنوان بالانس نیستند و تعادل ندارند. 
ولی همه ما در اطراف مان زنان زیادی وجود دارند. 
همه ما در طول زندگی مان زنان زیادی را دیده ایم ولی این که کدام تاثیر گذار بوده است و این که ما نسبت به کدام یک از آن ها تعهد داشته ایم مهم است. 
? با این شرایط شما در مشاوره های تان حتما به همه توصیه می کنید که ازدواج کنند؟ 
بله مکرر پیش آمده که به افراد توصیه می کنیم که این اتفاق بیفتد. در یکی از مراجعات، خانمی که تحصیلات حوزه را به پایان رسانده بود، برای مشاوره پیش من آمد که پس از شنیدن صحبت های او، توصیه کردم که ازدواج کند و پس از چند هفته تماس گرفت و گفت، ازدواج کرده . در بسیاری از موارد ازدواج درمان بسیاری از نابسامانی ها و مشکلات روحی و روانی است. 
ما نمی توانیم منکر قوای 4گانه وجودمان شویم که قوه شهوت هم جزو همین هاست که باید در مسیر صحیح، ابراز و کنترل شود. این نیرو در تمام موجودات زنده وجود دارد، حتی در میان معصومین و پیامبران هم به عنوان انسان های برگزیده وجود داشته است و البته این تضاد میان زن و مرد هم در همه زمان ها وجود داشته. 
? این مسئله به قدری مهم و اساسی بوده که راجع به آن 4 آیه در قرآن خطاب به پیامبر(ص) آمده است. در موضوعی که بین پیامبر (ص) و زنانش پیش آمده بود خدا می فرماید، تو برای راضی کردن زنانت تصمیم گرفته ای حلال خدا را بر خودت و دیگران حرام کنی؟ 
در هر حال باید گفت این حالت به صورت طبیعی در بین تمام موجودات زنده جاری و ساری است و نمی توان آن را نادیده گرفت یا از بین برد. در مورد یک گلدان هم می توان دید اگر نسبت به آن بی تفاوت باشی از بین می رود ولی اگر در محلی قرار بگیرد که مورد توجه و مهربانی است شاداب تر و سرحال تر می شود. این مسئله در میان حیوانات هم صدق می کند. برای مثال در مرغداری های بزرگ هم برای این که مرغ ها راحت تر و بهتر تخم بگذارند، تصویر بزرگی از یک خروس در معرض دید مرغ های تخم گذار قرار می دهند. این تاثیر روی نبات و حیوان دیده می شود پس چطور می توان آن را در مورد انسان نادیده گرفت؟ 
تمام موجودات زنده حتی جن، زوجیت دارند و فقط ملائک از این مسئله مستثنا هستند و ما به عنوان انسان باید آن را قانونمند کنیم. یعنی نه افراط باشد و نه تفریط، نه تارک الدنیا باشیم مثل بعضی از پیروان کلیسا که ازدواج را ممنوع اعلام می کنند و نه مثل بعضی از مواردی که می بینیم منجر به بی بند و باری های جنسی می شوند. باید حد متعادل هرکدام از این غرایز رعایت شوند و در کنترل باشند. هر آنچه در وجود ما نهاده شده است لازم بوده و مفید است، بنابراین آن هایی که می گویند نفس را باید کشت اشتباه می گویند بلکه باید آن را مهار کرد و در اختیار گرفت، اگر لازم بود تا کشته شود، خداوند آن را می کشت و اصلا اینگونه آدم را خلق نمی کرد. 
در نسل جوان به دلیل سست شدن سنت ها یا الگوبرداری از غرب، متاسفانه تمایل به ازدواج کم شده است و در مواردی می بینیم که بیشتر به عنوان هم خانه به زندگی ادامه می دهند، نظر شما در این مورد چیست؟ آیا این مدل زندگی می تواند تامین کننده نیازهای 2طرف به هم باشد یا نه؟ 
به نظر من تازمانی که تمام موارد و لوازم این زندگی رعایت شود و در آن هرزگی رخ ندهد، همان زندگی مشترک است. در امر ازدواج لفظ عقد مهم نیست مثل هر عقد دیگر مثل عقد بیع که همان خرید و فروش است. هیچ کس زمان خرید و فروش عقد بیع را نمی خواند. برای مثال شما یک ساعت برای فروش دارید و من آن را به قیمت 500 تومان می خرم. پول را می دهم و ساعت را می گیرم بدون آن که عقد معامله را خوانده باشیم. 
در امر ازدواج هم همین طور است. اگر تعهدی نباشد این عقد هم نمی تواند او را پایبند کند. این موارد مهریه و عقدنامه های پیچیده و بگیر و ببند، ازدواج را سخت و ناپایدار می کند. همین هاست که ازدواج را از یک کار «دلی» به یک کار «گِلی» تبدیل می کند. آدم ها باید از نظر قلبی یکدیگر را بخواهند و اگر از روی ترس و اجبار باشد هیچ فایده ای ندارد. مثل مواردی که در گذشته بوده که بچه ها را از بدو تولد به عقد هم در می آوردند و وقتی بزرگ می شدند، بدون این که بخواهند مجبور بودند با هم زندگی کنند. تصور من این است که کم کم راه حل های انسانی برای این مورد پیدا می کنند. متاسفانه امروز می بینیم زوج ها باهم زندگی می کنند ولی دچار طلاق ذهنی هستند. نسل اول که پدران و مادران ما هستند به همین شیوه اجباری و انتخاب بزرگ ترها تن دادند و زندگی کردند، نسل دوم دچار این مشکلات هستند و طلاق های ذهنی و جسمی دارند ولی نسل سوم یک شیوه جدید را پیدا کرده به عنوان همزیستی مسالمت آمیز. 
آیا زندگی مشترک بین 2 نفر به تضمین و پشتوانه ای نیاز ندارد و هرکدام از طرفین که احساس کرد خسته شده یا نیاز به تنوع و تغییر دارد می تواند زندگی مشترک را تمام کند؟ یعنی یک مرد می تواند پس از گذشت یک سال، 2سال یا 5 سال و بعد از تمتع از زن می تواند او را بدون هیچ عذر و بهانه ای رها کند؟ 
اشکال از همین جا شروع می شود؛ آیا زن در این زندگی تمتعی نبرده است؟ مشکل اینجاست که ما برای زن نرخ تعیین می کنیم در صورتی که زن هم در این ماجرا یک طرف قضیه بوده است. شما ببینید ساختمان بتن آرمه در مقابل زلزله مقاوم تر است یا ساختمان اسکلت فلزی؟ مسلما ساختمانی با اسکلت فلزی با زلزله کمی تکان می خورد بعد می ایستد ولی بتن ترک بر می دارد و می ریزد. 
همین شروط و تعهدات سنگین و مهریه های نجومی باعث شده بنیان خانواده مثل بتن آرمه در مقابل مشکلات انعطاف نداشته باشد و بریزد. انعطاف در هستی قاعده است به همین دلیل در اسلام گفته می شود تساهل و تسامح، یعنی گذشت کنید و راحت بگیرید. دلیل آنکه زن و مرد برای طلاق تلاش می کنند این است که زن و مرد هیچ کدام حاضر نیستند ذره ای از موقعیت و خواسته ای که دارند پا عقب بگذارند و همین اصرار بر موقعیت و خواست شان است که زندگی شان را سست می کند یعنی حاضرند تجرد را تحمل کنند، زهر طلاق را بچشند و دربه دری بچه های شان را ببینند ولی ذره ای از موقعیت خودشان عقب ننشینند. 
آیا جایگزینی وجود دارد که مردی که خواهر ندارد یا مادرش را از دست داده بتواند این کمبود را جبران کند؟ 
بله، هستند افرادی که می توانند این جای خالی را پر کنند. من همیشه در کلاس ها و صحبت هایم گفته ام پشت سر هر مرد موفق، 4 زن ایستاده اند لزوما تنها همسر او نیست. همیشه افرادی هستند در اطراف ما که بیشتر و بهتر از خواهر به ما کمک کرده و دست مان را گرفته اند، این افراد می توانند جای خالی خواهر نداشته را برای ما بگیرند، ولی در مورد مادر این مسئله کمی سخت تر است. خانم ها اگر در بعد شخصیت مورد توجه قرار بگیرند بسیار موثرتر خواهند بود. 
چرا 4 نفر و نه بیشتر! آیا دلیل خاصی وجود دارد؟ 
بله، هرکدام از این نقش ها روان شناسی خاص خودشان را دارند و بخشی از نیاز های ما را برطرف می کنند. برای مثال رابطه بین مادر و فرزند از یک جنس است و رابطه خواهر و برادری از جنس دیگر و همین تفاوت ها باعث می شود انسان در جهات مختلف رشد پیدا کند. 
شما در مراوده با همسرتان نیازهای جنسی و غریزی تان را برطرف می کنید و برای برطرف کردن نیاز های عاطفی، عرفانی و روانی به 3 منبع دیگر احتیاج دارید. هرچند ممکن است همسرتان بتواند در این نقش ها هم موثر باشد ولی در جایی این بازی نقش ها به نهایت می رسد و فرد از اجرای آن خسته می شود. 
رابطه عرفانی مقدسی که می تواند تو را در نهایت به خدا برساند رابطه بین شما و مادرتان است. تنها زنی که بدون هیچ چشمداشتی به تو عشق می دهد بدون آن که نفعی برایش داشته باشی، مادر است. می توان گفت در خاک مادر و در افلاک خداوند است که بی چشمداشت به تو عشق می دهد. خواستن بدون توقع را می توان در وجود مادر دید؛ حتی اگر بد هم هستی باز هم عزیزی صد بار اگر توبه شکستی بازآ. 
با مادر دعوا می کنی ولی باز هم بر می گردی به آغوش او، برای آرامش روانی بازهم به دامن مادر پناه می بری. حتی افرادی که مادرشان هم فوت کرده در مواقع گرفتاری به عنوان مددو یاری خواب مادر را می بینند. 
در مورد زنان هم همین طور است؟ 
بله؛ در مورد زن هم همین طور است. یک خانم به 4 مرد نیاز دارد تا کامل شود. 
پس با این تعاریف شما با تک فرزندی مخالف هستید چون در این صورت یکی از این 4 عضو ناقص می شود. 
باهر: بله؛ از نظر توازن و تعادل 2دختر و 2 پسر تعادل و توازن را برقرار می کنند ولی در جامعه و مشکلات امروز یا 2 فرزند باید باشد یا اصلا بچه ای نباشد. 2 بچه با فاصله 3 یا 4 سال مناسب است. 

91/7/29
11:44 عصر

صاحب انگشت موجود در همبرگر پیدا شد!

بدست عبدالله در دسته صاحب انگشت موجود در همبرگر پیدا شد!

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: کارخانه تولید همبرگر پلمپ شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر احمد زاده افزود: یکی از کارگران خط تولید کارخانه همبرگر 24 مهر  در حین کار  با چرخ گوشتی دچار حادثه و انگشت سبّابه وی قطع شد و لای چرخ می ماند.

وی افزود: این کارگر پس از حادثه به بیمارستان شهید بهشتی قم منتقل و تحت مداوا قرار گرفته است.

 



دکتر احمد زاده افزود : به گفته مسئولان کارخانه ، پس از این اتفاق و به علت پیدانشدن انگشت قطع شده ، تعداد 5 تغار (پاتیل )معادل 130  کیلوگرم همبرگر آماده دور ریخته شد تا از سالم بودن محصول اطمینان حاصل شود .

وی با بیان اینکه این کارخانه دارای 47 کارگر است  گفت : مسئول فنی کارخانه در برابر این حادثه مسئول است و به علت اتفاق رخ داده این کارخانه در حال  حاضر پلمپ شده  است .

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم از فعالیت هزار و 28 واحد عرضه و تولید مواد غذایی در استان قم اشاره کرد و گفت :  این کارخانه ها بطور مداوم  بازرسی می شوند  و کارخانه پردیس نیز از ابتدای امسال تاکنون 5 بار بازرسی شده است.

یادآور می شود یک شهروند قمی پریروز(27 مهر) سه بسته همبرگر خرید اما  پس از باز کردن یکی از بسته ها با یک بند انگشت انسان در بین همبرگرها مواجه شد.


91/7/29
11:41 عصر

درهای دشت بزرگ را از پاشنه درآوردند

بدست عبدالله در دسته

دوستدار میراث فرهنگی روستای تاریخی دشت بزرگ گفت: درهای مربوط به دوره قاجاریه و صفویه در دشت ‌بزرگ از بین رفتند.


هرمز سهیلی اظهار کرد: دشت بزرگ در حقیقت به لحاظ ساختار، معماری ساختمان‌ها، حمام‌ها و آسیاب‌ها مقیاس کوچکی از شوشتر است.
وی افزود: در دشت‌ بزرگ و شوشتر در‌های قدیمی وجود دارد که به گفته کهنسالان دشت‌بزرگ قدمت این درها به دوران صفویه و قاجاریه برمی‌گردند. جنس چوب این درها از چوب درخت کنار است و در دوران قاجاریه و صفویه مردم با توجه به وسع مالی که داشتند به ساخت این درها می‌پرداختند.
این دوستدار میراث فرهنگی بیان کرد: این درهای قدیمی از قطعات مختلفی همچون دلوند، پاشنه، لت، گل میخ و کوبه ساخته شده‌اند که عمده‌ترین و مهمترین بخش آنها گل میخ و کوبه است. طراحی این گل میخ‌ها در واقع پیام تاریخی آنها را انتقال می‌دهد و ساختار گل میخ‌ها نشان می‌دهد که این درها مربوط به چه دورانی بوده‌اند.
وی افزود: کوبه‌های این در‌ها دارای صداهای متفاوتی بود. خانم‌ها از کوبه‌ای که صدای زیرتری داشت استفاده می‌کردند و اقایان کوبه دیگری را مورد استفاده قرار می‌دادند.
سهیلی گفت: متاسفانه از این گونه‌ درها دیگر در شوشتر اثری نیست و آخرین دری که در دشت‌بزرگ بود نیز به وسیله صاحبان آن خانه‌ها تخریب شدند.
او یادآوری کرد: این درها آثاری از بافت قدیمی دشت بزرگ بودند. البته ما صحبت‌های زیادی درباره نگه‌داری یکی از خانه‌های قدیمی دشت بزرگ داشتیم و خواستار حفاظت یکی از خانه‌هایی شدیم که همه شاخص‌های تاریخی را در خود دارد اما متاسفانه این کار صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: ما در حال حاضر آن قدر امکانات نداریم تا از افرادی که این چنین آثار را از بین می‌برند جلوگیری کنیم؛ هر چند که بسیار نگران این گونه آثار هستیم زیرا مناطق بکر و مستعدی همچون دشت‌بزرگ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
دوستدار میراث فرهنگی دشت بزرگ خاطرنشان کرد: یک در دیگر نیز وجود دارد که متاسفانه به وسیله صاحب آن خانه با سنگ مسدود شده است.


91/7/29
11:37 عصر

حضـور اجبـاری در کلاس احـکام / حضور در امتحان به صرف چلو کباب!

بدست عبدالله در دسته

قطعاً بر هر مسلمانی واجب است که احکام شرعی مورد نیاز خود را فرابگیرد و برای حاکمیت نیز وظیفه است که برای آشنایی با مسائل شرعی، امکاناتی را برای مردم و نیروی انسانی دولت فراهم آورد. اما در برگزاری کلاس ها و «فعالیت های فرهنگی» نباید بی تدبیری هایی صورت بگیرد که کار فرهنگی را تبدیل به کار «ضد فرهنگی» کرده و مردم را نسبت به برخی مسائل بدبین کند.

مثلاً درآغاز ماه مبارک رمضان دولت با دادن بخش نامه هایی ادارات دولتی را موظف به برگزاری کلاس های احکام برای کارمندان ادارات کرد. به عنوان مطالعه موردی کلاس احکام در یکی از شعب اداره کل تامین اجتماعی خوزستان(که بزرگترین سازمان بیمه ای کشور محسوب می شود)، در شش جلسه و هر جلسه به مدت یک ساعت در ماه مبارک رمضان برگزار می شدکه در ساعت پایانی کار اداره بود.

کلاس احکام با حضور یک روحانی به عنوان مدرس برگزارمی شود، در این کلاس ها روحانی احکام شرعی  وخصوصا احکام روزه داری را به کارمندان آموزش داده و به سوالات و شُبهات اعتقادی کارمندان پاسخ می دهد.

این اداره دولتیِ شهر اهواز یکی از پر مراجعه کننده ترین ادارات است، بطوری که تا آخرین لحظات ساعات اداری ارباب رجوع دارد. بیشتر کسانی که به این اداره مراجعه می کنند از قشر کم درآمد و آسیب پذیر جامعه هستند که اغلب دارای مشکلات بیمه ای هستند و باید به کار آنها درکمترین زمان ممکن  رسیدگی شود.در این اداره یک ساعت قبل از پایان ساعت کاری اداره، درب را روی ارباب رجوع می بندند زیرا کارمندان باید درکلاس احکام شرکت کنند و ارباب رجوع را پشت در بسته نگه می دارند. این در حالی است که می شد کلاس احکام بعد از ساعت اداری یا در ساعاتی که مراجعه کننده کمتری هست (مانند ابتدای صبح)، برگزار بشود.

 نفس برگزاری کلاس های احکام امری بسیار ارزشمند و بلکه ضروری است اما به نحوه برگزاری آن ایراد هایی وارد است، که قصد این گزارش آسیب شناسی این ضعف ها برای هرچه بهتر برگزار شدن این کلاس ها است.

 شایان ذکر است که حضور در این کلاس ها برای کارمندان رسمی اجباری است، حال اینکه اگر کلاس مفید باشدو کارمندان از آن بهره کافی را ببرند دیگر نیاز به اجباری بودن آن نیست. نکته قابل تامل دیگر این است که برای ترغیب کارمندان به دادن امتحان پایانی کلاس احکام(بعد از ماه مبارک رمضان)، آزمون به صرف نهار برگزار می شود. گفتنی است که نمره کلاس احکام در میزان حقوق کارمندان رسمی این اداره دولتی تاثیر گذار است که این مسئله میتواند باعث ایجاد خلل در نیت و اخلاص شرکت کنندگان در کلاس شود.

91/7/24
12:25 صبح

نظر رهبر انقلاب درباره حضور بدحجابها در مراسم استقبال

بدست عبدالله در دسته

رهبر معظم انقلاب در جریان سفر خود به استان خراسان شمالی در باره حجاب برخی استقبال کنندگان اظهارنظر کردند.
به گزارش رجانیوز ایشان خطاب به مسئولان فرمودند:  «خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانونهاى فرهنگى - هنرى بروید و پذیراى جوانها باشید. با روى خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا. فرمود: «و سنّة من نبیّه»، که ظاهراً عبارت است از «مداراة النّاس»؛ مدارا کنید. ممکن است ظاهر زننده‌اى داشته باشد؛ داشته باشد. بعضى از همینهائى که در استقبالِ امروز بودند و شما - هم جناب آقاى مهمان‌نواز(استاندار )، هم بقیه‌ى آقایان - الان در این تریبون از آنها تعریف کردید، خانمهائى بودند که در عرف معمولى به آنها میگویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد میریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ى به این اهداف و آرمانهاست. او یک نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند. «گفتا شیخا هر آنچه گوئى هستم / آیا تو چنان که مینمائى هستى؟».  ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهى از منکر هم میکند؛ نهى از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت. بنابراین با قشر دانشجو ارتباط پیدا کنید.»

<      1   2   3   4      >