مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

مهر 91 - ان شـــــــــــــــــــــــــــــاء الله
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

91/7/9
1:38 صبح

دریاقلی جان، ببخش که کمی دیر شد

بدست عبدالله در دسته

آنهایی که روزهای آغازین جنگ ایران را تحلیل می‌کنند همه اعتراف می‌کنند که اگر دریاقلی جانش را پای رکاب زدن مداوم از بهمنشیر تا آبادان نگذاشته بود، آن لشگر عراقی شاید تا شیراز هم می‌رسید / حالا باید بگوییم دریاقلی جان، ببخش که کمی دیر شد و 32 سال بعد از آن که جانت را گذاشتی پای رکاب یادمان افتاد تو را اسطوره فداکاری بکنیم، اما خب، می‌شود بیایی برای ما جای پطروس فداکار را پر کنی!
شهید دریاقلی سورانی

خوزنیوز/ محمود تیلا:
روز 21 شهریورماه لابه‌لای خبرهای خبرگزاری فارس به خبری درباره حذف درس پطروس فداکار و جایگزینی آن با درسی به نام «دریاقلی» برخوردم. برایم جالب بود ببینم جای آن درسی که برای ما پر از خاطره بود را چه چیزی پر خواهد کرد...

به گزارش خوزنیوز، داستان «دریاقلی سورانی» پس از سال‌ها تاخیر از سال جدید تحصیلی وارد کتاب‌های درسی پایه ششم ابتدایی شد. داستانی که پایه ششمی‌ها در درس چهارده خود آن را خواهند خواند. شخصیتی که اگر چه در دهه 60 و بحبوحه جنگ افراد کمی از فداکاری وی اطلاع پیدا کردند اما با گذر زمان داستان فداکاری او زبان به زبان چرخید و به یکی از اسطوره‌های دفاع مقدس تبدیل شد.

وی  جایگزین شخصیت‌های خیالی چون پطروس هلندی شد که سالها در کتاب‌ها وجود داشت اما از خلاف آمد عادت و به گفته حبیب احمدزاده یکی از نویسندگان دفاع مقدس: «هنوز در کشور هلند هم کسی پطروس را نمی‌شناسد، ولی همه ما او را می‌شناسیم؛ راستی چرا هیچ‌وقت از خودمان نپرسیدیم چرا پطروس فداکار جای انگشتش یک چوب در سوراخ سد نگذاشت؟»

دریاقلی جوانی از اهالی آبادان و شغل او اوراق ‌فروشی بود و در گوشه‌ای از «کوی ذوالفقاری» آبادان و در گورستانی از اتومبیل‌های فرسوده زندگی می‌کرد.

در ماه‌های آغاز جنگ، آبادان در محاصره نیروهای دشمن بود. انگار تقدیر این بود که درست در آن زمان که لشگری از تانک‌ها و سربازان عراقی غافلگیرانه از رودخانه بهمن‌شیر گذشته و وارد آبادان شده بود، تنها دریاقلی متوجه حضور آنان شود و در آن شب پاییزی آبان ماه 1359 روی زین دوچرخه قراضه‌اش بنشیند و تا نفس دارد رکاب بزند؛ از میان چشمی دوربین‌های دیده‌بانان عراقی و قناسه به دست‌های ارتش عراق که تیرشان به خطا نمی‌رفت بگذرد و باز رکاب بزند تا این خبر را به مدافعان شهر برساند.

رسیدن دریاقلی همان و بنا شدن سد محکم نیروهای ایرانی برابر لشگر عراق همان؛ سدی از مقاومت که باعث شد دشمن به آن سوی بهمنشیر رانده شود.

آنهایی که روزهای آغازین جنگ ایران را تحلیل می‌کنند همه اعتراف می‌کنند که اگر دریاقلی جانش را پای رکاب زدن مداوم از بهمنشیر تا آبادان نگذاشته بود، آن لشگر عراقی شاید تا شیراز هم می‌رسید. می‌دانند که اگر او نبود آبادان با تلفاتی سنگین سقوط می‌کرد و باز پس گرفتنش نیازمند نبردهایی خونین‌تر و پرهزینه‌تر از فتح خرمشهر بود.

حالا باید بگوییم دریاقلی جان، ببخش که کمی دیر شد و 32 سال بعد از آن که جانت را گذاشتی پای رکاب یادمان افتاد تو را اسطوره فداکاری بکنیم، اما خب، می‌شود بیایی برای ما جای پطروس فداکار را پر کنی!

تا به حال داستان‌های زیادی در مورد این رویداد مهم تاریخی نوشته شده و چندین مستند و یک فیلم سینمایی هم از آن ساخته شده است. اما هنوز به رغم این تلاش‌ها این داستان وارد کتاب‌های درسی نشده بود.

محمدرضا ترکی محقق و استاد دانشگاه تهران که نوشته وی در مورد دریاقلی در متن کتاب درسی درج شده در مورد تاخیر در ورود این داستان به کتاب‌های درسی می‌گوید: "این شخصیت نقش بسیار جدی و مهمی در جنگ داشته ولی متاسفانه گمنام مانده است. متاسفانه از این مشکلات در کشور ما بسیار هستند و خیلی از مسائلی که اولویت دارند خیلی از وقت‌ها مغفول می‌مانند. متاسفانه این شهید تا چند سال پیش حتی یک قبر درست و حسابی هم نداشت. اینکه ما در کتاب‌های درسی خود در مورد این شهید چیزی بنویسیم کمترین کاری بوده که می‌توانستیم انجام بدهیم. من از چند سال پیش، پیشنهاد این کار را به وزیر فرهنگ و ارشاد دادم و حتی نامه‌ نگاری‌هایی را نیز انجام دادم اما از آنجا که داستان‌هایی که تاکنون در مورد وی نوشته شده بودند برای کتاب‌های درسی مناسب نبود، از این رو متن جدیدی را نوشتم..."

گاف تصویری درس «دریاقلی» در کتاب ششم ابتدایی!

گاف تصویری درس «دریاقلی» در کتاب ششم ابتدایی!


بهرحال جدا از این کار زیبا و ارزشمند وزارت آموزش و پرورش، متاسفانه گاف بزرگی در طراحی این داستان در متن کتاب درسی رخ داده که در نوع خود جالب توجه است! طراح محترم گویا فراموش کرده و یا کاملاً بی اطلاع بوده که جزیره آبادان فاقد هر نوع کوه و ارتفاعات قابل ذکری است و دریاقلی را در میان کوهها به تصویر کشیده که در حال رکاب زدن است و تانک های دشمن در ذوالفقاری را نیز در میان کوههای بلند نشان داده در حالی که ذوالفقاری "کوی" است به معنای محله و برزن و نه "کوه" ! و پوشش کنار رودخانه بهمنشیر نیز نخلستان است...

البته اینگونه گاف ها بی سابقه نیست و سال گذشته نیز وزارت آموزش و پرورش کتاب درسی «جغرافیای استان‌ها» را چاپ کرده که در آن زندگینامه «ایرج افشار سیستانی» پژوهشگر که هنوز در قید حیات است آمده، اما در این کتاب اعلام شده که وی در سال 1389، فوت کرده است!



شعری از محمدرضا ترکی که درباره دریاقلی سورانی سروده است :دریاقلی! رکاب بزن، یا علی بگو
چشم انتظار همت تو دین و میهن است

ای مرد اهل درد، بنازم به غیرتت
این خانه‌ها هنوز پر از کودک و زن است

فردا ـ اگر درنگ کنی ـ کوچه‌های شهر
میدان جنگ تن به تن و تانک با تن است

از راه اگر بمانی و روشن شود هوا
تکلیف شهر خاطره‌های تو  روشن است!

دریاقلی! رکاب بزن گرچه سهم تو
از این دیار، ترکش و یک مشت آهن است

هی مرد ِ مرد از نفس افتاده‌ای مگر؟!
همپای مرگ، کار تو امشب دویدن است

چون موجها به دامن ساحل نمی‌خزی
دریایی و طریقت  دریا تپیدن استhttp://www.khouznews.ir/fa/news/21889/%D8%AF%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D9%82%D9%84%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%83%D9%87-%D9%83%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D9%8A%D8%B1-%D8%B4%D8%AF


91/7/6
8:5 صبح

حمایت مسلماننماها از فیلم موهن/دولتهای حاشیه خلیج فارس/وهابیت سع

بدست عبدالله در دسته

 


مسلمان‌نمایانی که از فیلم موهن حمایت کردند

جام نیوز به نقل از مشرق:

جهان اسلام این روزها در التهاب جنایت بزرگی است که بار دیگر از سوی برخی معاندان دین رحمت و عطوفت و پیامبر عظیم‌الشأن آن انجام شده و اهانتی نفرت‌انگیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) در شبکه‌های مختلف اینترنتی منتشر شده است. تیغ تیز آزادی بیان غربی که هرگز تاب انتقاد از عملکرد رژیم صهیونیستی و یا حتی مطرح‌کردن یک پرسش منطقی در باب هولوکاست را تاب ندارد، به‌راحتی بزرگترین نماد وحدت یک و نیم میلیارد مسلمان را مورد هتک حرمت قرار داده و اسلام و مسلمانان را در داغی بزرگ قرار داد.

 

این روزها در چهارگوشه جهان سخن از شور مردمی است که بیداری اسلامی خود را به خشم انقلابی‌شان پیونده زده‌اند تا با تمام توان به آمریکا بفهمانند که توهین بی‌سر و پاهای سیاسی در سایه امن استکبار بی‌پاسخ نخواهد ماند. این روزها علاوه بر کشورهای اسلامی، مردم آمریکا و اروپایی‌ها و حتی آسیایی‌های جنوب شرقی نیز تظاهرات ضد آمریکایی را می‌دهند، چرا که آنها به‌خوبی می‌دانند توهین به یک پیامبر الهی به معنای توهین به سلسله عظیم پیامبران است و کسانی که امروز پیامبر اسلام را هدف قرار داده‌اند، در سایه سکوت ملت‌ها به‌راحتی پیامبران ادیان دیگر را نیز در هجمه گستاخی خود قرار خواهند داد.

 

البته در این میان به‌ظاهرمسلمانانی نیز بودند که کفه وابستگی‌شان به آمریکا و ترس‌شان از چشم‌غُره اربابان غربی بر وزنه غیرت دینی‌شان در حمایت از  نمادهای اسلامی سنگینی کرد و نه‌تنها در برابر هتک حرمت آشکار به پیامبر سکوت کردند، بلکه به دستور اربابان خود سعی کردند این موج عظیم مردمی را نیز متوقف کنند.


دولت‌های حاشیه خلیج فارس
دولت‌های حاشیه خلیج فارس نیز که هر از چند گاهی قراردادهای نجومی‌شان برای خرید تسلیحات از آمریکا در رسانه‌های جهان می‌پیچد، سلاح های خود را به سوی ملت‌های‌شان نشانه رفتند تا مانع از هر اقدام آنها در اعتراض نسبت به اقدام شنیع کارگردان آمریکایی از تهیه این فیلم شوند، این رژیم‌ها با ایجاد فضای پلیسی در  کشور سعی کردند هم خواسته‌های آمریکا را در حفاظت از سفارت‌خانه‌هایش برآورده کنند وهم جلوی کشیده‌شدن این تظاهرات به اعتراضات علیه رژیم های مستبدشان را بگیرند.

"عبدالباری عطوان" سردبیر روزنامه "القدس‌العربی" هم در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین لبنان، با بیان اینکه بر خلاف مسلمانان همه‌جای دنیا هیچ تجمع و تحرکی در کشورهای صادرکننده نفت حاشیه خلیج فارس مقابل سفارتخانه‌های آمریکا انجام نشد، گفت: آیا پیامبر اسلام(ص)، پیامبر این دسته از شیوخ ثروتمند نیست؟ و تنها متعلق به فقرای مسلمین است؟ چرا رژیم‌های وهابی و شیوخ منطقه خلیج فارس، اجازه ابراز خشم به مسلمانان کشورشان نمی‌دهند؟ چرا از تجمع مقابل سفارت آمریکا در ریاض و ابوظبی و دوحه خبری نیست؟


وهابیت سعودی
کاخ‌نشینان وهابی و مفتیان مواجب‌بگیر آنها که رانندگی را برای زنان گناهی نابخشودنی می‌دانند و به آنها حتی اجازه ابراز نظر سیاسی در انتخابات و داشتن شناسنامه نیز نمی‌دهند و اینها را گناهی بزرگ و بر خلاف شریعت موهوم خود می‌دانند، این بار حکمت و درایت را در آن می‌بینند تا برای واکنش به این جنایت بزرگ کظم غیظ! کنند و تصمیمی با درایت و سیاست! در این راستا اتخاذ کنند. آنها که از کرسی متزلزل خود در بلاد حرمین واهمه داشتند؛ طبق معمول فقط به تبلیغ روش سیاسی خود نپرداختند، بلکه به قلع و قمع مشرب‌های دیگر پرداخته و هرگونه تلاش مسلمانان برای ابراز خشم انقلابی خود را حرام دانستند.

در این راستا شبکه "العربیه" چماق رسانه‌ای وهابیت سعودی نیز در طنزی تلخ مدعی شد که «فیلم توهین‌آمیز اصلاً وجود ندارد.»! العربیه بدون اشاره به محتوای شنیع این فیلم نوشت: مدت زمان تبلیغ این فیلم در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی کمتر از 15 دقیقه است، در حالی‌که بازیگری آن ضعیف و در صحنه‌های آن از حقه‌های سینمایی ابتدایی استفاده شده است.


گروهک "ارتش آزاد سوریه"
جنگجویان ارتش آزاد که با فتوای شیوخ و مفتی‌های وهابی خود از تمام نقاط جهان برای جهاد مقدس! و رفع شر بشار اسد و نه برای دلارهای نفتی سعودی و قطری! به سوریه آمده‌اند و این روزها بانگ الله‌اکبرشان در هنگام بریدن سر مردم سوریه، فضای رسانه‌ای را آکنده است نیز در این میان ترجیح دادند به جای وارد شدن در این موضوع حساس به جهاد مقدس خود ادامه دهند! آنها که ابراز وجود در این عرصه را عاملی برای امکان قطع کمک‌های غرب برای خود می‌دانستند، خود را به ندانستن و نشنیدن زدند و به رغم ادعای دین‌مداری و شریعت‌محوری، نه‌تنها اظهار نظر و موضع‌گیری علیه این فیلم موهن نکردند بلکه علیه مسلمانانی که از انتشار آن به خشم آمده‌اند موضع گرفتند.

«عارف الحمود» معاون فرمانده ستاد کل ارتش آزاد سوریه در گفت‌وگویی با روزنامه "الشرق‌الاوسط" چاپ لندن، با انتقاد از مردم مصر و لیبی در حمله به سفارتخانه‌های آمریکا در این دو کشور و اشغال آنها گفت: "ما اقداماتی را که  منجر به زیر سؤال‌رفتن انقلاب‌های ملت‌ها و بهار عربی می‌شود، محکوم می‌کنیم!"

 

حکومت اسرائیلی‌مسلک قطر
در سایه این اتفاق زشت که البته برخی روسیاهان به‌ظاهرمسلمان را رسوا کرد، اسلام قشری‌نگری که "یوسف القرضاوی" رئیس اتحادیه علمایش پرچم موساد را با خود حمل می‌کند، نشان داد که دیگر پیروی ندارد و حتی سکوت رئیس اتحادیه مسلمانان نیز نتوانست مردم را در ابراز خشمی که در پیش گرفته‌اند، دچار تردید کند. بدتر از همه عکس یادگاری آقای قرضاوی با کارگردان فیلم موهن بود که نشان داد قطر به عنوان محل اقامت این شیخ مصری نیز به عنوان یک کشور اسلامی در تأمین مالی فیلم موهن به پیامبر اسلام نقش داشته است.

 

قرضاوی که هر هفته سر و کله‌اش در برنامه‌های استفتاهای دینی شبکه الجزیره پیدا می‌شود و مفتی قطر به شمار می‌آید، همچنین پس از وقوع تظاهرات در کشورهای مختلف علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی، علیه تظاهرکنندگان موضع گرفت و گفت: تظاهرات خشمگینانه مقابل سفارتخانه‌ها کار درستی نیست بلکه باید با روش‌های متمدنانه درباره این مسأله موضع گرفت!


دولت سکولار ترکیه
احیاگر امپراتوری عثمانی در ترکیه که رؤیای پرچمداری جهان اسلام را در سر می پروراند نیز در این عرصه از دیگر هم‌کیشان خود عقب نماند. رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه البته با لحنی زیرکانه و سیاستمدارانه سعی کرد ساخت این فیلم موهن را محکوم کند اما در ادامه خشم انقلابی مردم مردم را همسنگ و شریک توطئه‌ای دانست که ساخت این فیلم موهن را به دنبال داشته است! او که البته راهکار واقعی مورد نظرش برای ابراز خشم مسلمانان را ارائه نداد، تظاهرات ضدآمریکایی را که به نظر وی "خشونت" تلقی می‌شد، جزئی از فتنه فیلم موهن خواند تا هم موضع سستش در جهان اسلام، عریان نباشد و هم به سفارش خصوصی باراک اوباما برای ساکت‌کردن مسلمانان عمل کرده باشد.

بدین ترتیب اقدام منفور غرب و صهیونیسم جهانی در مورد هتک حرمت به پیامبر اعظم(ص) گرچه دل میلیون‌ها مسلمان را به درد آورد، اما به سنگ محکی تبدیل شد که کسانی که از اسلام به عنوان سپری برای کسب منافع خود استفاده می‌کنند، را رسوا کند.

http://www.jamnews.ir/Fa/Forms/Details/MediumNewsDetail.aspx?NewsId=114790


91/7/6
8:5 صبح

شباهتهایی که «بچه هاشمی رفسنجانی» با «بچههای مردم» دارد

بدست عبدالله در دسته شباهتهایی که «بچه هاشمی رفسنجانی» با «بچه‌های مردم» دارد

اکبر هاشمی رفسنجانی در واکنش به دستگیری مهدی هاشمی گفته است که فرزندان او فرقی با بچه‌های مردم نداشته و باید بدون تبعیض با آنها برخورد شود، حال آنکه مرور سابقه فعالیتهای مهدی هاشمی چند پرده از این وجوه تشابه را برملا می‌کند.

به گزارش رجانیوز یکی از حاشیه‌های جالب بازداشت مهدی هاشمی که همه منتظر آن بودند (و البته هنوز هم هستند!) واکنش پدر او به این اتفاقا است. البته در همین چند روز نیمچه واکنش از قول محسن هاشمی منتشر شده است. آنجا که ئی از قول پدر می گوید: «ایشان می‌گویند، بچه‌های من مثل بچه‌های بقیه افراد هستند و فرقی بین بچه های من با بچه مردم نیست. نظر ایشان این است که نباید تبعیضی صورت بگیرد و باید بدون تبعیض با فرزندان ایشان برخورد شود.»

این ادعا که از سوی بزرگترین پسر هاشمی رفسنجانی منتشر شده است با نگاهی به سوابق مهدی هاشمی شدیدا تایید می‌گردد تا آنجا که بر همگان ثابت می‌شود که هیچ فرقی بین «بچه آقای هاشمی» با «بچه‌های مردم» وجود نداشته است.

شباهت اول: اخذ دکترا با کارشناسی ارشد معادل!

مدرک تحصیلی این آقازاده یکی از نشانه های برابری و فرق نداشتن او با بقیه مردم است! مهدی هاشمی در حالی در مکاتباتش، خود را دکتر مهدی هاشمی معرفی می‌کرده است که مدرک کارشناسی ارشدش "مدرک معادل" بوده و آن را پس از گذراندن یک دوره آموزشی بین دانشگاه صنعتی شریف و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور اخذ کرده است آنهم در شرایطی که خود رئیس سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور یعنی یکی از طرفهای این قرارداد بوده است!

 

http://3.bp.blogspot.com/-i-Dg8lKPT6Y/Tf0SgIvmPPI/AAAAAAAACcw/UCB1ea9K6vg/s1600/1-%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C+%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C.jpg

 

نکته قابل توجه اینکه وی پس از اخذ این مدرک کارشناسی ارشد معادل، مدرک دکتری خود را نیز از دانشگاه آزاد اخذ کرده است. در پرونده ای که به شماره 115920 و به شماره داوطلبی 100006 دانشگاه آزاد برای دوره دکترای او تشکیل شده وی با استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون شرکت کرده و علی رغم صراحت در مردود شدن از نظر علمی، برای پذیرش در رشته دکترای مهندسی انرژی دعوت به مصاحبه می شود! اما این همه شباهت‌های این آقازاده با بچه‌های مردم نیست.

شباهت دوم: 21 ماه و 22 روز کسر خدمت!

دریافت کارت پایان خدمت مهدی هاشمی نیز عجیب و یگانه است. با آن که آقای اکبر هاشمی رفسنجانی بارها از حضور مهدی هاشمی در جبهه ها و مجروحیت او سخن گفته، اما وی صرفاً از مورخ 14/05/1365 الی 14/07/1365 و نیز 10/08/1365 الی 18/11/1365 کلاً 5 ماه در جبهه حضور داشته است. با این حال برای مهدی هاشمی کارت پایان خدمتی صادر شده که در توضیحات صدور این کارت که عکس آن با لباس شخصی است! دوران خدمت نامبرده از تاریخ 04/10/1366 تا 12/12/1366 درج گردیده و آمده است: نامبرده 21 ماه و 22 روز گواهی کسر خدمت دارد!

شباهت سوم: کشتی تفریحی شخصی برای مدیرعامل 24 ساله

درحالی که بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها است مهدی هاشمی مانند «بچه‌های مردم» توانسته است در سن 24 سالگی رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی و یاخت تاسیسات دریایی ایران شود!

او در این زمان یعنی سال 72 در نامه‌ای به فرماندهی منطقه هوایی مهرآباد درخواست تحویل گرفتن شناوری را جهت ترخیص داشته است که متعلق به وی بوده و نامبرده نماینده خود را برای تحویل گرفتن این شناور مجلل معرفی می کند. مهدی هاشمی در نامه مذکور تاکید دارد که این شناور متعلق به شخص اوست.

مدیرعاملی و ریاست بر یک شرکت بزرگ ملی و داشتن یک کشتی مجلل تفریحی یکی دیگر از وجه تشابهات این آقازاده با «بچه‌های مردم» است! 

 



 

شباهت چهارم: پرداخت هزینه آرایشگاه و گوسفند نذری از بیت المال!

اما این آقازاده چنان وجوه تشابه خود و مردم عادی را زیاد می دانسته که اصولا فرقی بین جیب خود و مردم قائل نبوده است. برای مثال او در زمانی که رییس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد بوده است چنین هزینه‌هایی را از حساب دانشگاه آزاد پرداخت کرده است:

«موبایل‌های شخصی خود و همسرش فرشته هاشمی، تلفن منزل،‌آرایشگر شخصی، معلم خصوصی همسر وی، گوسفند نذری عید قربان، ویزای خانوادگی دبی، قبض برق منزل، خرید از فروشگاه فرودگاه مهرآباد و حضور خانواده وی در کافی شاپ فرودگاه، بیمه نامه خودروی همسر مهدی هاشمی، هزینه‌های تمیز کردن شیشه‌های منزل مهدی هاشمی و...»

واقعا اگر کسی خودش را جزئی از مردم عادی نداند چطور میتواند چنین هزینه‌های شخصی را از جیب مردم پرداخت کند؟!

شباهت پنجم: مردم‌داری حضرت آقازاده!

اما همه می‌دانند که مردم ایران به مردم داری معروف هستند. طبیعتا مهدی هاشمی هم که با بچه مردم فرقی ندارد طبیعتا این خصلت را داراست. او در این راه و البته با عنایت به آنچه در بند قبل گفته شد، وقتی در پستی قرار می گرفته است اقدام به نان رسانی می نموده و به هیچ اهل تک خوری نبوده است. برای مثال او در زمان مسئولیت در دانشگاه آزاد اقدام به عقد قراردادهای صوری با چهره‌های سیاسی کرده است. مانند قرارداد مشاوره که با آقای محمد عطریانفر از تاریخ 13 آذر سال 87 تا 12 آذر سال 88 بسته شده و از این راه ماهیانه 800 هزار تومان به این فرد پرداخت می‌شده است.

شباهت ششم: سود روزانه 250 هزار دلاری با پسر صدام!

اما مردم ایران علاوه بر مردم داری، به دشمنی و عناد با دیکتار معدوم عراق که خون صدها هزار ایرانی را به گردن دارد نیز معروف هستند. مهدی هاشمی از این نظر نیز با مردم عادی شبیه است. او علاوه بر رفاقت با پسران دیکتاتور معدوم لیبی،‌معمر قذافی، با پسران صدام نیز ارتباط داشته است تا آنجا که یکی از روزنامه های خارجی سالها قبل گزارشی را منتشر کرد که براساس آن مهدی هاشمی و فرزندان دیکتاتور معدوم عراق، صدام به شراکت در تجارت می پرداختند. گفتنی است بعد از سالها هنوز مهدی هاشمی هیچ واکنشی نسبت به این گزارش نداشته است.

شباهت هفتم: دسترسی و نگهداری به اسناد به کلی سری!

اما یکی از وجوه تشابه مهدی هاشمی با مردم عادی فعالیت او در  زمان انتخابات سال 88 است که البته گفته‌های زیادی در این رابطه منتشر شده است. مانند دسترسی او به اسناد محرمانه، به کلی سری و فوق محرمانه از نهادهایی چون وزارت اطلاعات، ستاد کل نیروهای مسلح، قوه قضاییه و... که در  دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد نگهداری می شده است و با دستگیری براتعلی سرلک، رییس دفتر مهدی هاشمی، نکات زیادی پیرامون این اسناد افشا شده است.

یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم، مهدی هاشمی به سرلک دستور داده بود تا با خارج کردن این اسناد آنها را نابود کند که البته بخشی از آنها بازیابی شده است.

شباهت نهم، دهم، یازدهم و...: دقیقا مثل بچه مردم!

درباره وجوه این تشابه حالاحالاها می توان صحبت کرد که البته مراجعه به بخشی از اعترافات مجرمان انتخابات سال 88 میتواند  بخشی از این وجوه را تبیین کند. اما در پایان بد نیست با مرور بر برخی  سمت‌هایی که این آقازاده داشته است بخشی از این وجود باز شود:

1.    مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت

2.    رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ساخت تجهیزات دریایی

3.    عضو اصلی هیئت مدیره شرکت سنجش از دور

4.    مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت

5.    سهامدار شرکتهای نورد فولاد خراسان و مجتمع فولاد خراسان

6.    عضو هیئت مدیره مجتمع کشتی سازی خلیج فارس

7.    و...

اینها تنها گوشه‌ای از تشابهات «بچه آقای هاشمی» با «بچه‌های مردم» بود. باقی‌اش مانند قضیه استات اویل، کرسنت، ارتباط با سفارت عربستان، اختلاس بیش از ده میلیاردی از سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در سال 82 تا 84،  اختلاس 52 میلیونی از شرکت مهندسی ساخت تاسیسات دریایی به گزارش سازمان بازرسی، سایت جمهوریت و... بماند.

حکم ماموریت مهدی هاشمی به واحد آکسفورد دانشگاه آزاد با حق ماموریت ماهیانه 2530 پوند شباهت دیگر او به مردم عادی را نشان می دهد

دستخط مهدی هاشمی حاوی بخشی از برنامه‌های او درباره آشوب در انتخابات

88

rajanews.com


<      1   2   3   4