مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

دی 90 - ان شـــــــــــــــــــــــــــــاء الله
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/10/25
7:43 عصر

نمیتوانیم چشم بر مردودین‎ببندیم و بگوییم انشاءالله دیگر اشتباه ن

بدست عبدالله در دسته نمی‌توانیم چشم بر مردودین‎ببندیم و بگوییم ان‌شاءالله دیگر اشتباه

کسانی که در فتنه "پروژه بدل" ساختند ناراحت نیستیم

گروه استان‌ها- فارس: ششمین همایش جبهه پایداری استان فارس در حالی با سخنرانی دکتر کامران باقری لنکرانی در مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام باغ جنت شیراز برگزار شد که حضور مؤثر وزیر بهداشت دولت نهم در این استان، جبهه پایداری فارس را به یکی از فعال‌ترین سنگرهای گفتمانی این جبهه در کشور تبدیل کرده است، به‌طوری که هر هفته در یکی از مساجد شهر شیراز، سخنرانی و پرسش و پاسخ با حضور اقشار مردم برگزار می‌شود.

به گزارش رجانیوز، دکتر لنکرانی پس از سخنرانی خود در تبیین بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در مشابه‌سازی شرایط فعلی کشور با شرایط پس از جنگ بدر در صدر اسلام، به سؤال‌های حاضران پاسخ داد.

متن کامل سخنرانی را از اینجا بخوانید.

دلیل تشکیل جبهه پایداری، خط قرمزهای آن و تفاوت‌ها و تمایزها با جبهه متحد اصول‌گرایی، موضع در قبال رد صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی و علت حرکت نسبتاً کُند جبهه پایداری جزو سؤال‌های حاضران در جلسه بود. حضور تعدادی از جانبازان دفاع مقدس نیز در این مراسم چشم‌گیر بود.

متن پرسش‌ها و پاسخ‌های باقری لنکرانی در ادامه آمده است:

دلیل تشکیل جبهه پایداری چه بود؟

اتفاق تلخی ابتدای امسال افتاد و آن خانه نشینی 11 روزه آقای رئیس جمهور بود. بیشترین تلخی این اتفاق برای آنهایی بود که در سوم تیر 84 و22 خرداد 88 از رئیس جمهور دفاع کرده بودند و موجی از نگرانی و ناامیدی در رویش‌های انقلاب اسلامی‌در دهه 80 فراهم آورد.

من به عقب‌تر برگردم اولین روزی که ما به عنوان دولت نهم خدمت مقام معظم رهبری روحی فداه رفتیم، آقا چند نکته گفتند. فرمودند این دولت با شعارهای اسلامی روی کار آمد من خیلی خوشحال هستم و این را نقطه قوت برای دولت می‌دانم و فرمودند حتی اگر دولت رأی هم نمی‌آورد من گفته بودم که زنده کردن شعارهای اسلامی کار بزرگی بود. بعد فرمودند که اما حرف خوب زدن به تنهایی کافی نیست. شما باید روی این حرف خوب‌تان بتوانید استقامت کنید. بعد توضیح دادند که یک عده ای بودند که روزی رو به کعبه داشتند و امروز روی‌شان به بتکده هاست. حواس‌تان جمع باشد که حرف خوب زدن کار را تمام نمی‌کند و باید روی این حرف خوب استقامت داشته باشید.

بعد از اتفاقاتی که امسال افتاد موجی از نگرانی پیش آمد و برخی از علما تذکر دادند به دوستانی که بعداً هیئت موسس جبهه پایداری شدند که آیا شما نمی‌خواهید کاری کنید؟ باید نشان دهید که این تفکر زنده است و به افراد وابسته نیست. این تفکر، تفکری است که اصل و رکن آن اطاعت از رهبری است و در زمان ما، این اطاعت از رهبری دو مصداق ایجابی و سلبی پیدا می‌کند. رکن ایجابی آن اطاعت از رهبری است و دو تا مصداق سلبی پیدا می‌کند. یکی اینکه با جریان فتنه مخالفت کرده باشید و دوم اینکه زیر بار جریان انحرافی هم نرفته باشند و این شد که جبهه پایداری به عنوان یک جبهه که حماسه آفرین‌های سوم تیر 84 و خرداد 88 بودند، تشکیل شد تا بتوانند حرف های اصیل و اساسی خود را دنبال کنند.

بحمدلله تشکیل این جبهه، موج بسیار خوبی را در سطح کشور ایجاد کرد. مهم‌ترین نکته‎ای که می‌بینیم این است که با تشکیل جبهه به امید خدا تاکید بر مبانی خیلی بیشتر از قبل وجود دارد و محل بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد. در انتخابات‌ها معمولاً یک عده‎ای می‌گویند که ببینیم کی رأی می‌آورد، برویم از او حمایت کنیم اما جبهه پایداری به فضل خدا ادبیات جدیدی را دنبال می‌کند که البته خیلی هم جدید نیست و تأکید برهمان باورها و آرمان‌های‌مان است، یعنی ما برای اینکه به مجلس برویم حق نداریم از هر وسیله ای استفاده کنیم. ما فکر می‌کنیم این ارتقا در فرهنگ عمومی مردم کاملاً روشن و واضح است. امروز مردم نگاه می‌کنند که اگر کسی در دفاع از رهبری سوء سابقه داشته باشد و کم گذاشته باشد، خودش را مهم‌تر از رهبری و نظام فرض کرده و آبروی خود را بر آبروی رهبری ترجیح داده باشد، به او اقبال نمی‌کنند.

ما مطمئن هستیم که انتخابات آتی همان‎طور که رهبری روحی فداه فرموده اند اولا یک صحنه ای خواهد شد از حضور پر شور مردمی و ان‎شاء الله این حضور همراه با بهترین انتخاب‌ها خواهد بود، انتخاب‎هایی که مبنایی و اصولی باشد؛ همانطور که فرمودند مراقبت شود آنهایی که از طریق کانون های قدرت و ثروت می‌آیند، نتوانند به مجلس بروند.

تفاوت جبهه پایداری با جبهه متحد اصول‌گرایی در چیست؟

جواب: ما با جبهه متحد اصول‌گرایی تفاوت خیلی اساسی نداریم. نکته ای که باعث تمایز شده، این است که در جبهه پایداری تأکید بر این است که ما درصحنه انتخابات نمی‌توانیم چشم‎مان را بر عملکرد افراد ببندیم. نمی‌توانیم بگوییم که ایشان آن‌دفعه اشتباه کرد اما ان‎شاء الله این‌دفعه اشتباه نمی‌کند. در این مرحله در انتخابات باید افرادی را معرفی و از آنها حمایت کنیم که با اطمینان بتوانیم بگوییم ان‎شاء الله اینها مدافع همین مسیر بصیرت‎مند دفاع از رهبری هستند و خدمت‌گزاری مردم را به چیزی ترجیح نمی‌دهند. نمی‌توانیم آزموده شده‎ها را دوباره بیازماییم. با دوستان با جبهه متحد هم گفت‌وگو داریم و امیدواریم لااقل در بعضی جاها بتوانیم به یک نتیجه مشترک دست پیدا کنیم.

ولی تفاوت ما این‌قدر نیست که خدای نکرده بگوییم این دوستان اصول‌گرا و یا مثلاً همراه انقلاب نیستند. تفاوت بیشتر در این نگاه است که ما نمی‌توانیم آزموده ها را دوباره بیازماییم و دوباره به کسانی که در امتحان‌های اخیر، در دفاع از انقلاب و رهبری آن‌طور که باید و شاید حضور پیدا نکردند، اطمینان کنیم. نمی‌توانیم نمره های کم در مصلحت اندیشی برای نظام را فراموش کنیم. کسانی که مصلحت خودشان، خانواده و نزدیکان‌شان را بر مصلحت انقلاب ترجیح دادند.

در خصوص فساد اخیر بانکی و ارتباط آن با جریان انحرافی مسائل را بیان کنید.

یک اتفاق بسیار بدی در این پرونده اخیر فساد اقتصادی رخ داد و متاسفانه این پرونده متهمینی هم در رده برخی مسئولین البته نه در رده خیلی بالا دارد. البته اصل کسی که این پول‎ها را به جیب زده بوده و اموالش را هم توقیف کرده اند، کارمند دولت نبوده اما حامیانی داشته است. همان‎طور که برادر عزیزم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا محسنی اژه ای فرمودند بالاخره این یک کار سازماندهی شده بوده است. این کار کاشف از یک شبکه فساد است و آنچه که دراین پرونده مورد تاکید است و رئیس محترم قوه قضائیه تاکید کردند، این است که با این شبکه فساد برخورد شود. این شبکه فساد متاسفانه یک شبکه ناگهانی نیست و ریشه دارد و از زمان دولت‏های قبلی بوده و امتداد پیدا کرده و بعضی ها هم از این نوع شبکه های مالی برای برخی مقاصد اقتصادی و سیاسی توأم استفاده کرده اند.

ما امیدواریم که رسیدگی به این پرونده صحنه ای شود که با برخورد قاطع، عبرتی شود که دیگران جرأت انجام کارهای مشابه را پیدا نکنند. اما فراتر از برخورد قاطع که امیدواریم اتفاق بیفتد و خوشحال هم هستیم که قوه محترم قضائیه با کسی رو در بایستی نکرده و هر کسی را در هر منصبی که بوده، احضار کرده، فراتر از این موضوع باید زمینه های شکل گیری این شبکه ها را بررسی کنیم. یکی از این زمینه ها، روند تشکیل بانک‎های خصوصی و نظام‌های اقتصادی و ضعف نظارت‎ها است. اگر ضعف نظارت‎ها اصلاح شود، می‌توانیم مطمئن شویم که این اتفاقات ان‌شاء الله تکرار نشود.

پیام مهم برخورد با این مفاسد این است که شبکه نظارتی کشور تقویت و زمینه های بروز این مشکلات حل شود. رهبری معظم انقلاب روحی فداه 11 سال پیش در آن فرمان 8 ماده ای بحث مبارزه با فساد را مطرح و نکات ارزشمندی را فرمودند. در قضیه اخیر هم فرمودند که اگر به نکات 11 سال پیش توجه شده بود، این اتفاقات رخ نمی‌داد. در آن پیام، تذکراتی هم به قوه مجریه، هم به قوه مقننه و هم به قوه قضائیه بود. امیدواریم که مجلس آینده، مجلسی باشد که قوانینی را مصوب کند که زمینه های چنین رانت‌خواری‌هایی از بین برود.

این یک نقطه قوت نیست که در برخی مصوبات مجلس محترم، شائبه رانت‌خواری دیده می‌شد که خود مجلس محترم هم بعد آمد اصلاح کرد مثل آن چیزی که درخصوص دانشگاه آزاد اتفاق افتاد یا درخصوص قانون حقوق مادام العمر مدیران و نماینده های مجلس. این قوانین تصویب شد و بعد خود مجلس آمد لغو کرد ولی این نقطه قوت نیست که شما اول بروی یک قانونی را تصویب کنی، بعد لغو کنی. البته تشکر می‌کنیم که لغو کردند ولی از اول باید فضای مجلس طوری باشد که این‎گونه طرح‌ها امکان بروز پیدا نکند، بلکه برعکس مطالبه رهبری در خصوص مبارزه با فساد و زمینه های آن پیگیری شود، ضمن اینکه قوه مجریه هم باید به ضعف‏هایش رسیدگی و با تخلف متخلفین برخورد جدی شود. در قوه مجریه هم ضعف نظارت در این پرونده بسیار جدی است و باید اصلاح شود.

چرا کاندیدای انتخابات مجلس نشدید؟

هر انسانی از وظایف و توانمندی‌هایش اطلاع دارد؛ بنده تشخیصم این بود که جایی‌که اکنون خدمت می‌کنم، مفیدتر است و نیازی نیست که به مجلس بروم و همین کاری که می‌کنم، عمل به وظیفه ام است و دوستانی هم هستند که ان‌شاء الله در آن صحنه عمل خواهند کرد.

خطوط قرمز جبهه پایداری چیست؟

در خصوص خطوط قرمز جبهه پایداری اشاره کردیم که تأکید جبهه پایداری بر این است که ما کسی را مقبول می‎دانیم که اولاً در دفاع و اطاعت از رهبری هیچ نقطه ابهامی نداشته باشد و مصداقاً هم در دو صحنه فتنه، موضع روشن داشته باشد که این فتنه هنوز هم ادامه دارد و تمام نشده و تکیه گاه‎هایی داشته که آن تکیه گاه‏ها کماکان هستند و فتنه آفرینی می‌کنند. اخیراً شما دیدید که بیانیه هایی دادند و صحبت‎هایی کردند و تلاش کردند که فضای کشور را متاثر کنند؛ البته کسی به اینها محل نمی‌گذارد. در همین شیراز خودمان هم چند نفری هستند که می‌نشینند با هم داستان می‌گویند و سعی می‌کنند که دیده شوند ولی بحمدلله مورد توجه احدی قرار نمی‌گیرند. بالاخره نقطه مهی است که یک نفر که می‌خواهد حضور سیاسی پیدا کند، باید نسبتش را با این جریان فتنه و پشتیبانان فتنه روشن کند. الان جالب است یک عده ای که آن موقع دفاعی از نظام نکرده اند، الان مدافع پشتیبانان فتنه شدند و حرف‎هایی می‌زنند که با این حرف‌ها، افرادی را که فتنه‎گرها آن‌ها را کانال خود در حاکمیت می‌دانند، سعی می‌کنند، تطهیر کنند. ما البته طرفدار این نیستم که به شخصیت‎های انقلاب اسلامی چوب حراج بزنیم، بلکه باید احترام بزرگان انقلاب را حفظ بکنیم، به شرطی که خودشان هم احترام‎شان را حفظ کنند. مهم‌ترین موردی که ما نمی‌توانیم روی آن با احدی کوتاه بیاییم، جایی است که کسی بخواهد حریم ولایت را بشکند و در برابر ولایت از خودش حرفی بزند؛ "آقا" چیزی بفرمایند و بعد کسی بگوید بله من هم در انقلاب سابقه دارم و من هم یک چیز دیگری می‌گویم. اینها را نمی‎توانیم ببخشیم، نمی‌توانیم بپذیریم که در جمع خودی‌ها کسی مبنا را بر تطهیر این آدم‌ها بگذارد. این یک اشکال اساسی است و قابل بحث نیست.

دومین نکته مصداقی هم مخالفت با جریان انحرافی است ما جریان انحرافی را نه از باب اینکه چیز بزرگی است و کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ چراکه در همین انتخابات اخیر به افرادی گفته اند که کاندیدای ما می‌شوید اما آن‌ها گفته اند که اسم شما مثل کفر ابلیس است و اگر به کسی بخورد، نابود می‌شود. معلوم است که این جریان در کشور با این عنوان پشتیبان ندارد. بنابراین، اگر می‌گوییم یکی از مقتضیات کارمان مخالفت با جریان انحرافی است، می‎خواهیم بگوییم که ما در دفاع از رهبری با احدی شوخی نداریم و همان‎طور که گفتیم در قبال پشتیبانان فتنه کوتاه نمی‌آییم و نمی‌توانیم تطهیر آن‌ها را تحمل کنیم، از این طرف هم هر نوع کوتاهی در بحث رهبری را نمی‌توانیم تحمل کنیم؛ به‌ویژه اگر این کوتاهی از جانب کسانی باشد که ما توقع آن را نداشته باشیم.

آیا افق شما با افق جبهه متحد یکی است؟

ما تلاش می‌کنیم که حتی الامکان در جاهایی که امکان پذیر است، کاندیداهای مشترک داشته باشیم ولی منطق ما یک منطق روشن است که از شاخص، معیارها و ارزش‌ها نمی توانیم کوتاه بیاییم. ممکن است یک جا سکوت کنیم، چراکه مصلحت بر این است که دعوا نشود و ما سکوت کنیم ولی نمی‌توانیم خلاف این شاخص‌ها و معیارها اظهار نظر کنیم و به یک کسی که در این شاخص‎ها نمی‌گنجد و خلاف آن‌ها عمل کرده است بگوییم تو خوبی!

امیدواریم که در خیلی جاها به نتیجه مشترک برسیم و این رویکرد را دنبال می‌کنیم و ناامید هم نیستیم. در بعضی جاها زمزمه های مثبتی هم می‌بینیم، البته بعضی دوستان تاکید دارند که یک عده ای را تطهیر کنند که اینجا محل بحث می‌شود و معلوم نیست به نتیجه معقول دو طرفه برسد.

آیا جبهه پایداری کاندیداهای خود را مشخص کرده است؟

مهلت تبلیغات رسمی انتخابات، یک‎هفته قبل از انتخابات است و ما رعایت می‌کنیم و قبل از آن اسمی را اعلام نمی‌کنیم. البته عرض کردم چیزی که برای ما مهم است، شاخص‌ها و معیارها است. ممکن است بر اساس شاخص‏ها و معیارها کسی را پیدا نکنیم، ولی همینی را که می‌فهمیم، خدمت مردم گزارش می‌کنیم. ممکن است یک جایی بر اساس این شاخص‌ها به نتیجه نرسیم، یک جاهایی هم با جبهه متحد منجر به نتیجه مشترک شود، یک جاهایی هم به نتیجه متفاوت برسیم؛ هر کدام از اینها که شد، در پیشگاه مردم خوب‎مان چه در سطح ملی و چه در سطح استانی ان‌شاء الله گزارش خواهیم کرد.

نظرتان در مورد رد صلاحیت شده ها چیست؟

البته مهلت قانونی دارند و می‌توانند اعتراض کنند، رسیدگی می‌شود ولی ما هیچ ناراحت نیستم که کسانی که "پروژه بدل" در جریان فتنه ساختند، رد صلاحیت شوند. مثلاً در سال 88 دشمن در صحنه آمده و اصل نظام را زیر سوال می‌برد، فلش حرکتش، کوبیدن عمود خیمه نظام و انقلاب است، یک آدم کج سلیقه ای بیاید بگوید که اینکه در بهشت زهرا خاکش کرده اند، مثل اینکه در درگیری‌ها کشته شده، بعد هم معلوم شود که تصادف کرده و به مرگ طبیعی مرده است؛ اینها افتخار نیست.

البته برای آدمی که در این صحنه حرف‌های ابهام آفرین زده و چند روزی دست‌مایه بوق‌های فتنه گران و مستکبران شده، من اتفاقاً فکر می‌کنم که اینها باید بیایند در پیشگاه مردم و مردم مُهر رد صلاحیت را به آن‌ها بزنند که این، خیلی دلچسب‌تر است ولی دوستان در هیئت‎های اجرایی و نظارت هم به تکلیف‌شان عمل می‌کنند، تکلیف‎شان این است که طبق شاقول عمل کنند. یک شاقول این است که کاندیدا می‌گوید من التزام به ولایت فقیه دارم، اما آیا واقعاً داشته یا نداشته؟

من بیشتر خوشحال می‌شدم که بیایند و ببینند که مردم قبول‎شان ندارند. برخی متوهم شده اند و خیال می‌کنند که هر کسی که یک غری به انقلاب بزند، به او اقبال می‌شود. من اینجا با شناختی که از مردم خوب کشور دارم، بالاخره همه استان‌ها را نه یک بار بلکه چندین بار رفته‌ام، آن‎هم نه فقط به‎عنوان وزیر بلکه با عنوان‎های دیگر هم در خدمت مردم بوده ام. بعد از وزارت هم خدمت مردم اغلب استان‏های کشور رسیده‌ام، با این شرایط، عرض می‌کنم که ما آنچه از مردم می‌بینیم، اقبال به انقلاب اسلامی است. اگر کسی خیال کند که با فحاشی به انقلاب و تردید آفرینی نسبت به انقلاب می‌تواند اقبالی کسب کند، راه را عوضی رفته است. مطمئن باشید که اینها مورد اقبال مردمی هم قرار نمی‌گیرند. چیزی که فضای عمومی کشور نشان می‌دهد، همراهی جدی و مؤمنانه مردم نسبت به انقلاب است. سلایق ممکن است متفاوت باشد ولی چیزی که کسی از آن کوتاه نمی‌آید، دفاع از اصل انقلاب، آرمان‌های امام و رهبر معظم انقلاب روحی فداه است.

چرا جبهه پایداری کُند حرکت می‌کند؟

خوب این سوال نشان می‌دهد که گفتمان جایگاه خودش را دارد پیدا می کند، توقعات مردم هم به حق بالا رفته است. ما خودمان از عملکرد خودمان راضی نیستیم. البته دلایلی دارد؛ حدود دو سال پیش با یکی از دوستانی که در یکی از گروه‏های سیاسی هست، صحبت می‌کردم، می‌گفت من زندگی‎ام، کار سیاسی‎ام است ولی ما در جبهه پایداری، زندگی‌مان کار سیاسی‎مان نیست؛ کارهای دیگری هم داریم، در صحنه سیاسی هم اگر حضور پیدا می‌کنیم، از باب عمل به تکلیف است، این‎طور نیست که همه وظایف‎مان را از این منظر ببینیم. این یکی از دلایل است.

یکی از دیگر دلایل این است که بعضی‎ها امکاناتی دارند ولی ما امکاناتی نداریم. ما هنوز در شیراز موفق نشده ایم یک دفتر تهیه کنیم، حالا ان‌شاء الله بعضی از مؤمنین گفته اند کمک می‌کنند تا فضایی فراهم شود، بالاخره این چیزها هست و یک حرکت جدیدی که شروع می‌شود تا بتواند همراهان خود را پیدا کند و بحثهایش را به گوش مردم برساند و مردم بشنوند و قضاوت کنند، موجب می شود که آن شتاب لازم را نداشته باشد. امیدواریم که باحضور نسل جوان‌تر در جبهه، بتوانیم شتاب بیشتری را در سطح کشور ببینم. البته برنامه‎هایی هم در دست اقدام است که به حرکت شتاب قابل قبولی بدهد؛ ان‎شاء الله.

در مورد بصیرت که توضیح دادید، اگر ممکن است به جز مطالبی که فرمودید، راه‎کاری هم ارائه فرمایید.

زیارت عاشورا خواص عجیبی دارد و در مورد برخی بزرگواران مثل مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می‌گویند روزی دو بار زیارت عاشورا می‌خوانده است. علی رغم همه این خواص و تأکیدات روی زیارت عاشورا؛ در روایت امام حسن عسکری علیه السلام، در نشانه های مؤمن، زیارت اربعین را ذکر کرده‌اند. وقتی متن این زیارت اربعین را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که یک زیارت بصیرتی و اعلام بصیرت است، مثل اینکه این بصیرت خیلی تمایز می‌دهد، به همین دلیل در این روایت فرموده اند از نشانه های مؤمن است. معلوم می‌شود که موضوع بصیرت علاوه بر قرآن در روایات و سیره و سنت هم یک جایگاه محکمی دارد. امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمودند کسانی می‌توانند این پرچم را به نهایت برسانند که اهل صبر و بصیرت باشند. ان‌شاء اله  خداوند به همه ما توفیق دهد که ما هم اهل صبر و بصیرت باشیم و تا آخر بمانیم.


90/10/25
7:29 عصر

واکنش محمدی به تغییرات گسترده تیم کشتی ایران در آستانه المپیک 20

بدست عبدالله در دسته واکنش محمدی به تغییرات گسترده تیم کشتی ایران در آستانه المپیک 20

گفت‌وگوی رجانیوز با سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد مطرح شد/
واکنش محمدی به تغییرات گسترده تیم کشتی ایران در آستانه المپیک 2012

گروه ورزش - پس از برکناری محمدرضا یزدانی خرم و محمد علی صنعت‌کاران از مدیریت فدراسیون  کشتی، بسیاری از اهالی این رشته بر این عقیده بودند که سرپرست و نایب رئیس موقت فدراسیون کشتی تغییرات خود را پایان خواهند داد تا دوباره آرامش بر جامعه کشتی حاکم شود اما این انتظار برآورده نشد؛ با ورود مرد خانه نشین کشتی که سال‌ها از این حوزه دور بود بسیاری از کارشناسان در پیش بینی‌های خود مدعی شدند تغییرات همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش رجانیوز، با ورود رسول خادم به‎عنوان مدیریت فنی تیم‌های ملی پیش بینی کارشناسان تحقق یافت، به گونه‌ای که رسول خادم در نخستین تصمیم خبرساز خود سرمربی موفق تیم ملی کشتی آزاد را از کار برکنار کرد و به غلامرضا محمدی پیشنهاد داد تا از این پس در کنار وی در تیم ملی فعالیت کند؛ چون رسول خادم از این پس مسوولیت فنی کشتی آزاد را برعهد خواهد داشت. برخورد غیرمنتظره خادم با سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران سبب شد غلامرضا محمدی هم بعد از یزدانی خرم و صنعت کاران از کشتی جدا شود تا همچنان این رشته مدال آور در المپیک 2012 دستخوش حواشی متعدد قرار گیرد.

غلامرضا محمدی که هنوز هم باورش نمی‌شود، به این شکل از کار برکنار شده است در گفت‌وگو با رجانیوز به مسائلی که منجر به برکناری وی شد، اشاره کرد و ناگفته‌های جدیدی را در گفت‌وگو با خبرنگار ما مطرح ساخت که در ادامه متن کامل گفت‏وگوی وی را مرور خواهیم کرد:

امروز خیلی‌ها از غلامرضا محمدی به عنوان رضا مهماندوست کشتی نام می‌برند، البته با این تفاوت که مهماندوست خودش از ادامه کار انصراف داد اما غلامرضا محمدی را ناگهان برکنار کردند، انتظار چنین برخوردی را داشتید؟

هر آمدنی رفتنی دارد؛ بالاخره هیچ پست و سمتی ماندگار نیست، در حوزه ورزش نیز این قاعده وجود دارد که همان‎گونه که روزی می‌آیی روزی هم باید بروی، اما مهم این است که با انسان‌ها چگونه برخورد شود، من خودم ماندم که چرا دوستان محترم ما به این شکل با من رفتار کردند، باور کنید هنوز متعجبم مگر می‌شود به یک باره این گونه همه چیز عوض شود، باور کنید این برنامه به قدری ماهرانه تنظیم شده بود که بازیگردان‌های سیاست از بیرون همه چیز را طراحی کرده بودند تا این گونه کشتی را در اختیار خود در بیاورند، البته مهم نیست آقایان چه تصوری داشته باشند مهم این است که مردم ما خود می فهمند که این بازی‌ها نشات گرفته از کجاست؟ برای من مردم مهم هستند که از دیروز تا به حال هر کجا مرا می‌بینند می‌پرسند چرا این گونه شد؟

روند نگران کننده‌ای در فدراسیون کشتی در حال شکل گیری‌ است، مسوولان فعلی فدراسیون کشتی اعلام کردند این تغییرات کاملا طبیعی است و در جهت موفقیت کشتی ایران در بازی‌های المپیک صورت گرفته است؟

امیدوارم این گونه باشد اما چرا واقعیت را از مردم پنهان می‌کنیم، این حق طبیعی مردم است که بدانند در پشت پرده چه اتفاقاتی روی می‌دهد، من انتظار این را ندارم که به من خسته نباشید بگویند، برای من گل بیاورند، من می‌گویم انسان‌ها دارای شخصیت هستند به همین خاطر نباید با رفتارمان با شخصیت و آبروی آنها بازی کنیم. خیلی‌ها به من ‌می‌گویند حرف نزن اما باید حرف بزنیم تا مردم بفمند در این ورزش چه می گذرد؛ اگر من امروز حرف نزنم، در حق مردم ظلم کرده‌ام، ورزشی که با پول بیت المال اداره می شود چرا باید اسیر باند و باندبازی شود. من امروز حرف می زنم تا فردا پیش وجدانم شرمنده نباشم.

اصل ماجرا به کجا برمی‌گردد، چرا رسول خادم پس از سال‌ها دوری از دنیای کشتی ناگهان به عنوان مدیرفنی به مجموعه تیم‌های ملی کشتی اضافه شد و پس از ورود به حوزه مدیریت مسوولیت کشتی آزاد را برعهده گرفت و به شما پیشنهاد همکاری داد تا در کنار او به عنوان مربی فعالیت کنید،چه عاملی باعث شد این گونه اتفاقات رقم بخورد.

من با آقای رسول خادم هم تیمی بودم، برای ایشان هم احترام زیادی قائل بودم اما امروز ورود خادم به کشتی را به نفع این رشته نمی دانم، چون معتقدم که ایشان به هیچ وجه از اتفاقات درونی کشتی خبر ندارد، ایشان سال 2003 هم با همین عنوان به کشتی آمد، اما پس از برخی اتفاقات و نتایج به دست آمده از ادامه فعالیت انصراف داد و کنار رفت. من هم که در آن مقطع به عنوان سرمربی بودم به خاطر ایشان از ادامه فعالیت به عنوان سرمربی تیم ملی انصراف دادم، در حالی که به عنوان جوان ترین مربی تیم ملی در آن مقطع معرفی شدم اما به خاطر احترام به آقای خادم از کار کنار رفتم، ایشان از آن مقطع به بعد به کلی از دنیای کشتی فاصله گرفت، 9 سال زمان کمی نیست که بخواهیم آن را مخفی کنیم، واقعیت این است که آقای خادم اصلا در فضای کشتی نبوده، دائم درگیر مسائل شورای شهر و مدیریت در این عرصه بوده است.

باید بپذیریم که این آمدن با یک برنامه، هدف و امیال پشت پرده صورت گرفته است و گرنه کسی که تا دیروز به خبرنگاران می گوید از من درباره کشتی سوال نکنید، در فضای کشتی نیستم، مگر ممکن است به یک باره به عنوان همه کاره کشتی وارد میدان شود، ای کاش آقای خادم این احساس دین را بعد از المپیک پکن می‌کرد و وارد گود می‌شد، چرا وقتی کشتی ایران بعد از المپیک پکن تار و مار شد، آن وقت خبری از ایشان نبود، من هر کاری انجام دادم، وظیفه‌ام را به کشتی ادا کردم اما بحث من این است که چرا امروز که قرار است تیم من حاصل زحمات خود را در المپیک ببیند، سر و کله آقایان پیدا می شود، این آمدن، کاملاً هدفمند و طراحی شده و یقین دارم مردم این موضوع را به خوبی درک می کنند.

به نظر می‌رسد از پشت پرده حضور خادم و تغییرات به وجود آمده کاملا آگاه هستید؟ همین عامل موجب شده که این‎گونه اظهارنظر کنید؟

وقتی می‌گویم این کار برنامه ریزی شده بود، شما شک نکنید که بدون دلیل و مدرک حرف نمی زنم، از تمام کارشناسان داخلی و خارجی بپرسید امروز تیم کشتی آزاد قابلیت کسب چند مدال خوش‎رنگ در بازی‌های المپیک را دارد، پس چه زمانی بهتر از حالا که این افتخار نصیب بازی‌ها سیاسی شود، امروز باید غلام محمدی قربانی می شد تا بازی انتخاباتی و سیاسی بازی‌های آقایان به نتیجه برسد، اما این را به شما می گویم خادم در این کشتی ماندگار نیست، آقای خادم در این 9 سال خوب قاعده سیاسی بازی را آموخته است از این رو کشتی را بهترین فرصت برای استفاده دیده است.

کشتی ایران و تیم ملی کشتی آزاد بازیچه آقایان سیاسی باز شده است، از هیچ احدی هم نمی ترسم و حرف دلم را می زنم، هیچ ادعایی هم ندارم، خودم را به همه ثابت کرده‌ام، هر وقت کشتی به من نیاز داشته، مانند سرباز وظیفه شناس در خدمت تیم ملی بودم، چون خدمت به تیم ملی کشورم را یک افتخار می دانم اما حاضر نیستم جایی باشم که به شعور و شخصیتم توهین شود، این نوع رفتار نه تنها توهین به غلامرضا محمدی است بلکه زیر سوال بردن شعور مردم کشتی دوست ایران است. مردم ما به خوبی فرق خوب و بد را تشخیص می دهند.

در جایی گفته بودید که اولین نفری که بعد از کناره‌گیری با شما تماس گرفت، رضا مهماندوست سرمربی سابق تیم ملی تکواندو ایران بود، فکر می کنید پروسه کنار زدن مربیان جوان و مستعد تا چه زمانی ادامه دارد؟

تا وقتی سیاسی بازی در ورزش ایران وجود داشته باشد، این رویه ادامه خواهد داشت. من آدم سیاسی نیستم و سیاسی بازی را هم بلد نیستم، اما قطعاً اگر این رویه ادامه داشته باشد، ورزش ما در هیچ میدانی صاحب موفقیت نخواهد بود، اگر امروز رسول خادم وارد کشتی شده، به خاطر مسائل ورزشی نیست، بلکه به خاطر این است که او یک آدم سیاسی شده، امروز مربیان جوان ورزش ایران گردن زده می شوند.

دیروز رضا مهماندوست بود، امروز من، فردا نوبت به کوروش باقری هم خواهد رسید و پس از آن به سراغ محمد بنا خواهند رفت. امیال سیاسی و هدف گذاری جریان‌های سیاسی این است که تمام افتخارات زیر نظر مردان سیاسی رقم بخورد تا در آستانه انتخابات برخی افراد استفاده ابزاری کنند.

عده‌ای معتقدند از همان روزی که محمدرضا یزدانی خرم از کار برکنار شد، برنامه کنار گذاشتن شما طراحی شده بود، فکر نمی‌کنید اگر همان زمانی که رئیس فدراسیون برکنار شد، از ادامه مسوولیت انصراف می‌دادید، چنین رفتاری با شما صورت نمی‌گرفت؟

آنهایی که مرا می‌شناسند اخلاق خاص مرا می‌دانند که همیشه به نیکی از مدیریت یزدانی خرم یاد کردم و هیچ گاه به مدیریت ایشان خدشه وارد نکردم، اما اگر من با ایشان از فدراسیون بیرون نیامدم، به این خاطر بود که زحمات سه ساله ما از بین می رفت؛ زحماتی که خود آقای یزدانی خرم هم در آن نقش داشت، وابستگی عاطفی من با بچه‌ های تیم ملی مانع از جدایی من شد، اگرچه اکنون هم مطمئنم که این تیم در آینده به خوبی خواهد درخشید.

به آینده تیم ملی در بازی‌های المپیک بسیار امیدوارید، اما اگر این موفقیت روی ندهد، ممکن است مسوولان فعلی فدراسیون کشتی مدعی شوند، شما هم در این ناکامی‌ها نقش داشتید؟

امیداورم که چنین اتفاقی رخ ندهد، چون یقین دارم بچه های کشتی آزاد لیاقت های بالایی دارند اما اگر چنین شود باید یقه آنهایی را گرفت که چنین نسخه‌ای را برای کشتی پیچیدند. تا این لحظه این حرف را نزده بودم اما این جمله را خطاب به آقایانی که این وضعیت را برای کشتی ایران فراهم آوردند، می گویم که تاریخ درباره شما قضاوت خواهد کرد. شما مانند بسیاری از آنها که آمدند و روزی رفتند از کشتی می روید اما مهم این لست که چه وضعیتی به نام شما در تاریخ ثبت شود. مردم بهترین قاضی هستند، به همین دلیل قضاوت درباره عملکرد این افراد را به مردم بهترین قاضیان می سپارم، اما آن دسته از آقایانی که این گونه با شخصیت و آبروی من بازی کردند را به خدا واگذار می کنم، مطمئنا آن بالا یکی هست که حق مرا از دوستان بگیرند.


90/10/20
1:57 صبح

کاربردهایی عجیب برای قهوه

بدست عبدالله در دسته کاربردهایی عجیب برای قهوه

شرق: اکثر ما قهوه را به خاطر طعم، عطر و البته انرژی‌زا بودن آن دوست داریم اما در اینجا به کاربردهای غیرمعمول آن اشاره می‌کنیم. این نکات به شما استفاده‌های شگفت‌انگیز و غیرعادی دانه‌های قهوه تازه یا قهوه آسیاب‌شده را که تازگی خود را از دست داده یا گل باقی‌مانده از قهوه استفاده‌شده ته فنجان‌تان را که هر روز آن را دور می‌ریزید، نشان می‌دهد.

از بین بردن بوی نامطبوع درون یخچال: تا به حال پیش آمده که بوی قهوه را به بوی غذاهای مانده دو هفته پیش، مواد غذایی نیمه‌خراب و شیر فاسد‌شده ترجیح دهید؟ اگر یخچال شما پر از بوهای بد و نامطبوع است، مقداری پودر قهوه تازه و استفاده نشده را درون ظرفی ریخته و در یخچال قرار دهید و بگذارید یکی، دو روز همان‌جا بماند. قهوه بوهای مختلف را جذب می‌کند و هرگاه در یخچال را باز کنید، هوس یک فنجان قهوه داغ خواهید کرد. این فن برای از بین بردن بو در جاهای دیگر نیز کاربرد دارد. فقط مقداری از این ماده را در یک ظرف یا بسته بریزید و در محل مورد نظر بگذارید.

کاهش سلولیت در بدن: تقریبا همه کرم‌های‌ گران‌قیمت از‌بین‌برنده سلولیت، یک ترکیب اصلی مشترک دارند و آن کافیین است که طبق باور عمومی،

سوخت و ساز چربی را افزایش داده و پیدایش این کیسه‌های چربی زیر پوست را کاهش می‌دهد. برای درست کردن داروی ضدسلولیت در خانه، مقداری قهوه مصرف‌شده گرم را با مقداری روغن نارگیل مخلوط کرده و چند دقیقه به طور دورانی روی پوست خود در جاهایی که سلولیت وجود دارد، ماساژ دهید و سپس آن را بشویید.

از بین بردن بوی بد دست‌ها: سیر، ماهی سالمون، گشنیز، اینها برخی از موادی هستند که هنگامی که پخته می‌شوند بوی بسیار دلپذیری دارند، اما وقتی چند ساعت بعد بوی آنها را در دست‌های خود حس کنید، برایتان بسیار ناخوشایند می‌شوند. با مالیدن مقداری پودر قهوه استفاده‌شده به دست‌هایتان و آب کشیدن آنها با آب ولرم، می‌توانید از بوی آنها خلاص شوید.

براق کردن موها: چه کسی دوست ندارد موهایی براق و سالم نداشته باشد؟ اغلب قهوه به عنوان درمانی ساده و طبیعی برای جلای بیشتر موها توصیه می‌شود. یک قوری قهوه غلیظ دم کنید و بگذارید تا سرد شود، سپس آن را به موهای خشک و تمیز خود بمالید و بگذارید حداقل برای 20دقیقه روی موها بماند و سپس آبکشی کنید. برای رسیدن به نتیجه بهتر این عمل را یک یا چند بار در هفته انجام دهید.

رنگ طبیعی: رنگدانه‌های طبیعی‌ای که در قهوه وجود دارد نوعی رنگ طبیعی فوق‌العاده برای رنگ کردن پارچه، کاغذ و تخم‌مرغ‌های رنگی عید و حتی موهای شماست. کاغذ را با مقداری قهوه‌ دم‌کرده غلیظ رنگ بزنید و اجازه دهید تا خشک شود. انواع پارچه را نیز می‌توانید با خواباندن در قهوه داغ رنگ کنید. البته رنگ قهوه زیاد دوام ندارد و ممکن است رنگ خود را پس دهد بنابراین بهترین روش برای رنگ کردن چیزهایی است که خیلی کم شسته می‌شوند یا اینکه اصلا شسته نمی‌شوند. روشی که در قسمت قبلی برای براق کردن موها به آن اشاره شد، ممکن است به تدریج سبب رنگ‌گرفتن موهای شما شود.

پاک کردن بخاری یا منقل: آیا دوست دارید بدون ایجاد گردوخاک و کثیفی بخاری یا منقل خود را تمیز کنید؟ پس به این روش عمل کنید: اجازه دهید زغال‌ها و خاکستر آن سرد شده، مقداری پودر قهوه استفاده‌شده مرطوب را روی همه خاکستر بپاشید و بگذارید برای 15 دقیقه به همان شکل بماند و سپس تمام خاکستر را بیرون بریزید. گرد قهوه به خاکسترها می‌چسبد و باعث می‌شود گردوخاک به هیچ عنوان پخش نشود.

پرکردن جای سوزن: دانه‌های خشک مصرف‌شده قهوه بهترین ماده برای ساختن جاسوزن‌هایی هستند که در خانه درست می‌کنید. شما می‌توانید قهوه را در تکه‌پارچه‌ای پیچیده و با یک بند آن را ببندید و آن را درون یک جاتخم‌مرغی یا ظرفی کوچک قرار دهید. این دانه‌ها سوزن‌های شما را از زنگ زدن نیز محافظت خواهد کرد.

لایه‌برداری پوست: بافت پودر قهوه می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد. با ترکیب یک قاشق سوپخوری پودر قهوه با نصف قاشق سوپخوری روغن زیتون و در صورت تمایل یک قطره از روغن مورد علاقه خود، پاک‌کننده‌ای با پایه قهوه برای خود درست کنید.

دور کردن مورچه‌ها: مقداری پودر قهوه مصرف‌شده خشک را در جاهایی از خانه یا حیاط که محل تجمع مورچه‌هاست، بپاشید چون باعث فراری دادن آنها می‌‌شود. برای از بین بردن تعداد زیاد مورچه، یک قوری بزرگ قهوه دم‌کشیده را درست روی لانه آنها بریزید.

حاصلخیز کردن گیاهان: گیاهانی که اسیدها را دوست دارند برای اینکه شما قهوه استفاده شده خود را روی ریشه‌های آنها بریزید، بسیار خرسند خواهند شد. آزالیا، بوته‌های زغال‌اخته و گل صدتومانی برخی از گیاهانی هستند که وقتی به آنها قهوه داده می‌شود، رشدشان بیشتر و از همه انواع مواد مغذی سرشار می‌‌شوند. همچنین می‌توانید ته‌مانده و رسوبات قهوه درون لیوان خود را با کمی آب رقیق کرده و داخل گلدان‌های گل بریزید البته در صورتی که دارای شکر و خامه نباشند.

دور کردن گربه‌ها از باغچه: باغچه کوچک شما محل زیبایی برای رشد گیاهان تازه، میوه‌ها و سبزیجات هستند، اما ظاهرا این باغچه برای گربه‌ها محلی بزرگ و مناسب برای دفع فضولات محسوب می‌شود. شما تنها با روش پاشیدن مقداری پودر قهوه مصرف‌شده که در بالا هم به آن اشاره کردیم، می‌توانید گربه‌ها را از باغچه زیبای خود دور کنید.
تمیز‌کننده سطوح مختلف: پودر قهوه پاک‌کننده‌ای ملایم و غیراسیدی برای سطوحی مانند پیشخوان‌های آشپزخانه، وسایل آشپزی و یخچال هستند. از این محلول می‌توانید به صورت تنها یا ترکیب کردن با مقداری مایع ظرفشویی استفاده کنید.

پرورش قارچ: پودر قهوه مصرف‌شده می‌تواند محیط کشت مناسبی برای پرورش انواع قارچ‌های صدفی باشد. شما می‌توانید بسته‌های مخصوص پرورش قارچ را که شامل کود اصلاح‌شده قهوه، ریشه قارچ و شیشه‌های کوچک اسپری است از شرکت‌های مربوطه خریداری کرده و قارچ پرورش دهید. این بسته‌ها می‌توانند طی 10روز حدود 700 گرم قارچ تولید کنند.

دفع کک‌ها: مقداری پودر قهوه مصرف‌شده مرطوب را پس از استحمام روی پرزهای پوست حیوان خانگی خود بزنید تا کک‌ها را از آنها دور کنید. این محلول مانند یک داروی شیمیایی عمل می‌کند و در ضمن وقتی سگ یا گربه شما روی مبلمان یا فرش‌های شما می‌نشینند بوی قهوه را به آنها منتقل می‌کنند.

پرکننده گلدان‌های تزیینی: دانه‌های قهوه کهنه یا آلوده می‌توانند وسیله‌های مناسب برای تزیین منزل شما باشند. از آنها برای پرکردن گلدان‌ها یا لیوان مداد و خودکارهای خود استفاده کنید. آنها نه تنها زیبا هستند بلکه فضا را هم برای مدتی خوشبو می‌کنند.

عنصر اصلی برای دستورالعمل‌های سری آشپزی: تنها مقدار ناچیزی قهوه می‌تواند ترکیبی باشد برای ایجاد حسی خاص به خوراکی‌هایی مانند خوراک لوبیای پرادویه، بستنی و کیک شکلاتی. مقدار کمی از آن را برای خواباندن استیک استفاده کنید که هم گوشت را به طور ناباورانه‌ای ترد و هم مزه آن را کمی دودی می‌کند.

تعمیر خراشیدگی‌های روی مبلمان: خراشیدگی‌های روی مبلمان چوبی خود را می‌توانید با مالیدن مقداری قهوه فوری که با کمی آب به شکل خمیر درآمده، خیلی راحت از بین ببرید. اگر لازم بود، این کار را آنقدر ادامه دهید تا خراشیدگی چوب پر شود.


90/10/20
1:46 صبح

محاکمه معکوس؛ تکرار یک اتفاق عجیب در تاریخ قضایی ایران

بدست عبدالله در دسته محاکمه معکوس؛ تکرار یک اتفاق عجیب در تاریخ قضایی ایران

محاکمه معکوس؛ تکرار یک اتفاق عجیب در تاریخ قضایی ایران

در استراتژی "محاکمه معکوس" جین شارپ کودتاگران انقلاب‌های مخملی از نیروهای مدافع و مخالف خود شکایت کرده و آنان را با کشاندن به روندهای قضایی به چالش می‌کشند.
 
محتشمی پور وزیر کشور دوره دوم نخست وزیری میرحسین موسوی در نامه‌ای به امام خمینی خواستار تعیین تکلیف نهضت آزادی برای حضور در انتخابات می‌شود. نامه مشهور و پرصلابت حضرت امام در بیرون انداختن نهضت آزادی به دلیل خیانت‌های آشکار آن‌ها به ملت ایران در پاسخ به وی صادر شد.

بعد از آنکه حضرت امام دار فانی را وداع گفت، نهضت آزادی درباب سندیت این نامه و انتساب آن به امام، از سید احمد خمینی فرزند امام شکایت کرد؛ کارشناسان دادگستری به مؤسسه حفظ و تنظیم و نشر آثار امام رفتند و صحت سندیت را تأیید کردند. لذا قضیه برعکس ‌شد و شکایت سید احمد آقا از نهضت آزادی در قوه قضائیه طرح می‌شود. اما رسیدگی به این پرونده حتی با حضور سید احمد خمینی در دفتر آیت الله یزدی به کُندی و سختی پیگیری می‌شود. در نهایت یزدی مجرم شناخته شده و محکوم به شلاق می‌شود، ولی احمد خمینی رضایت می‌دهد.

مهدی نصیری سردبیر «مجله صبح» با انتشار اسنادی مدعی وجود مفاسد اقتصادی و مدیریتی گسترده‌ای در وزارت پست و تلگراف و تلفن کابینه دوم هاشمی رفسنجانی شد. غرضی از مهدی نصیری شکایت کرد و کار به دادگاه کشید، اما نتیجه دادگاه تبرئه مهدی نصیری از اتهاماتی چون نشر اکاذیب و افترا بود. سوال مهمی در اذهان باقی ماند که اگر مهدی نصیری جرمی مرتکب نشده است، پس این اسناد نشان‌دهنده تخلف و شواهد بر وقوع جرم چرا در مقام شاکی نشست و چرا مدعی العموم به چنین اسنادی واکنش نشان نداد.

در اوائل دوره خاتمی، نشریه شلمچه، در معرفی شخصیت یکی از علما و مقایسه سیره آن با امام خمینی نامه آیت الله العظمی خویی خطاب به شاه را منتشر کرد. هیأت نظارت بر مطبوعات زمان وزارت ارشاد عطاء الله مهاجرانی با طرح شکایت از این نشریه، به دلیل توهین به مراجع، نشریه را تعطیل کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی در دوره زمانی ریاست جمهوری محمد خاتمی، از نشریه نیستان به سردبیری سید مهدی شجاعی، که چرا در نقد این دانشگاه قلم به تندی کشیده است و یک عنوان مجرمانه را مرتکب شده است، شکایت کرد. سیدمهدی شجاعی دراین دادگاه محکوم شد ولی خود به شخصه نشریه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی وقت را تعطیل کرد. شکایت دیگری نیز که سید مهدی شجاعی را از میدان روزنامه‌نگاری منصرف کرد شکایت مدعی العموم از وی بود. برای یکی از طنزهای «رزیتاخاتون»که در آن گفتگوی طنز نگارنده با یک فمینیست به نگارش درآمده بود.

دادگاهی شدن سلیمی نمین در همین نزدیکی توسط شکایت‌های مکرر دانشگاه آزاد نیز به پرداخت جریمه نقدی بدل از شلاق محکوم شد.

فرج الله سلحشور با ساخت فیلم ارزشمند «یوسف پیامبر» مرزهای مذهبی و حتی دینی را در برابر پیام انقلاب اسلامی برداشت. ترجمه این فیلم به زبان‌های مختلف دنیا و تقدیر شایسته حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای از این فیلم نشاندهنده جایگاه ویژه این اثر تلویزیونی بود. شکایت از سلحشور به جرم نقض حق مؤلف همه را به تعجب واداشت. وضعیت این پرونده در کشاکش راهروهای دادگاه سلحشور را بر آن داشت تا در نامه‌ای به آیت الله صادق لاریجانی این چنین بنویسد: «عزیز بزرگواربنده فقط دادگاه و محاکمه می‌خواهم و لاغیر. محاکمه‌ای عادلانه، نه آنگونه که سابق توسط قاضی حسینیان در غیاب بنده اتفاق افتاد. من اگر مجرم هستم باید محاکمه‌ و مجازات شوم و اگر نیستم در دادگاه باید تبرئه و از من اعاده حیثیت شود. اگر پرونده مسکوت بماند دشمنان فرهنگی این نظام بر بام رسانه‌ها و ماهواره‌ها جار خواهند زد که سلحشور با پارتی بازی و حمایت حکومت از مجازات گریخت! این نه به نفع قوه محترم قضاییه است نه به نفع بنده.»

«آهستان» وبلاگ نام آشنا و بلندآوازه‌ای است که در ایام فتنه با بیانی منطقی و لسانی لیّن ولی پایدار و قاطع در برابر صف انبوه تولیدکنندگان شبهات و مدعیان تقلب و تهمت زنندگان به انقلاب و نظام ایستادگی کرد. اما خرداد ماه 88 به شکل ناگهانی این وبلاگ فیلتر شد و در رفت و برگشت‌های مختلف تکلیف علت این مسئله روشن نشد ولی حداقل تا مدت‌ها باعث خاموشی این وبلاگ گردید.

وقتی مردم با حضور حماسی خود سراسر کشور در نهم دی ماه 1388مصادف با 12 محرم حسینی، بار دیگر نظام و مسئولین را مدیون خویش کردند، اتفاق عجیبی از جنس همین اتفاقات بالا رخ نمود. شکایت شیرین عبادی از حسین شریعتمداری، شکایت مهدی هاشمی رفسنجانی از روزنامه ایران و روزنامه وطن امروز و محکومیت برخی از این متهمان تعجب‌ها را از این اتفاقات دوچندان کرد. آن چه که در هر دو شاکی مشترک بود، سابقه اظهر من الشمس آن‌ها در ضربه به انقلاب و حضور آن‌ها در دامن دشمن و کشورهای بیگانه بود.
 
جین شارپ در دستور العمل 160خود محوری را به‌نام «محاکمه معکوس» عنوان می‌کند. در این اقدام راهبردی پیشنهادی کودتاگران انقلاب‌های مخملی می‌بایست نیروهای مدافع و مخالف خود را با کشاندن به روندهای قضایی به چالش بکشند. دراین روش خشونت پرهیز، روحیه مخالفان افزوده شده و در مسیر استقامت مدافعان اختلال ایجاد می‌شود.
 
اخیراً یکی از سایت‌های ارزشی و انقلابیِ دانشجویی با شکایت یکی از فعالان رسانه‌ای مسئله‌دار به نام «ف-ص» -که ارتباطات نزدیکی با برخی ساکتین فتنه و مردودین فتنه دارد- مواجه شده است.

در این اتفاقات عمدتاً شخصیت‌های اثرگذار جبهه فرهنگی و رسانه‌ای انقلابی با شکایت کسانی متوجه می‌شوند، که خود می‌بایست در جایگاه بررسی اتهامات قرار گیرند. «قانون دانانِ قانون شکن» در صحنه فساد اقتصادی، اصطلاحی بود که رهبر معظم در قبال برخی از مفسدین اقتصادی به کار گرفتند. کسانی که با کشف منطقه الفراغ‌های قانونی، قانون را دور می‌زنند و به انباشت غیرشرعی ثروت دست می‌زنند.

به نظر می‌آید وجود راهبرد مشابهی در حوزه سیاسی فرهنگی نیز دیده می‌شود. این اتفاق که قطعا برای آگاهان این حوزه قبلا رصد شده است مختص دوره خاصی از تاریخ جمهوری اسلامی نبوده است.
 
رسیدگی و استماع شکایت هر شخص بزرگ و کوچکی در ساختار قضایی جمهوری اسلامی ایران نشانه شرافت و سلامت کلیت این قوه مهم است. اما در برخی اتفاقات این نوع شکایت کشی‌ها هدف قضایی نداشته و با تکیه بر پیچیدگی‌های حقوقی به دنبال ایجاد هزینه و چالش برای نیروهای مؤمن انقلاب هستند. به همین دلیل صدارت روحانی جوان و فرزانه‌ای مانند آیت الله آملی لاریجانی و جدیّت ایشان در اصلاح ساختارها، انتظار به حقی ایجاد می‌کند، تا به صورت عالمانه و قاطعانه‌ای این مسئله کشف و تحلیل شود.



90/10/20
1:44 صبح

جلالی به رسایی: عباسپور و کاتوزیان خط قرمز لاریجانی در لیست 8+7

بدست عبدالله در دسته جلالی به رسایی: عباسپور و کاتوزیان خط قرمز لاریجانی در لیست 8، 7 هستند

هفته نامه 9 دی به مدیر مسئولی حمید رسایی در خصوص انتشار لیست نامزدهای احتمالی جبهه متحد اصولگرایان توضیحاتی را ارئه کرده و نوشت: در متن یادداشت مدیر مسئول 9 دی به صراحت اعلام شده پروژه وحدت توسط برخی از شخصیت‌های دلسوز دنبال می‌شود.

به گزارش فارس، روابط عمومی هفته نامه 9 دی در خصوص انتشار لیست نامزدهای احتمالی جبهه متحد اصولگرایان توضیحاتی را ارئه کرده است که در ذیل آمده است.

در بخشی از این توضیحات آمده است: هفته نامه 9 دی در شماره سی و هفتم این هفته‌نامه با انتشار تحلیلی از عدم حضور و تحریم غیر مستقیم انتخابات توسط اصلاح طلبان در تحلیلی با تیتر مثبت رقابت سنگین این بار در خانواده نظام با انتشار دو لیست احتمالی جبهه پایداری و جبهه متحد، این تحلیل را ارائه داد که عرصه رقابت نباید بین جریانات درون نظام و بیرون نظام ایجاد شود بلکه باید در بین معتقدان به نظام اسلامی و انتخاب یکی از سلیقه‌های درون نظام باشد. بر همین اساس نیز هفته نامه 9 دی به انتشار دو لیست احتمالی مهم در تهران اشاره کرد که متاسفانه برخی رسانه‌ها بدون ارائه تحلیل محکم 9 دی در این باره، با حمله به آن، انتشار لیست احتمالی چبهه متحد را نوعی بد اخلاقی سیاسی عنوان کرده‌اند.

در این خصوص چند نکته لازم به تذکر است:

1- همانطور که در تیتر این لیست‌ها اشاره شد، 9 دی بر اساس رسالت رسانه‌ای خود، این دو لیست را احتمالی عنوان کرده و تاکید کرده که هر یک از این لیست‌ها قابل تغییرند.

2- هفته نامه 9 دی پیش از این در شماره قبل از آغاز ثبت نام کاندیداها نیز این لیست‌های احتمالی را منتشر کرده بود که در طول این مدت هیچ تکذیبیه‌ای در مورد آن صادر نشد بلکه چند تن از کاندیداها از جمله آقای کاتوزیان در موقع ثبت نام با اشاره به وعده‌ای که به او داده شده، گفت: بر اساس دعوت جبهه متحد و با مشورت آقای لاریجانی ثبت نام می‌کند.

3- علاوه بر همه موارد فوق لازم است تصریح کنیم که انتشار این لیست نه بر اساس احتمالات بعید بلکه بعد از مشورت با برخی از اعضای 8+7 بوده است از جمله آقای جلالی نماینده محترم آقای لاریجانی در جبهه متحد به مدیر مسئول 9 دی اعلام کرد که آقایان عباسپور و کاتوزیان از جمله کاندیداهایی هستند که خط قرمز آقای لاریجانی در لیست جبهه متحد به حساب می‌آیند. با این همه از این میزان عصبانیت نسبت به انتشار یک لیست احتمالی هم در تعجبیم!

4- اتهام رفتار رقابت غیراخلاقی به هفته نامه 9 دی آن هم از جانب رسانه‌هایی که هر روز خودشان در حال گمانه زنی‌های کذب هستند، از جمله انتساب برخی مواضع به آیت الله مصباح یا به اعضای جبهه پایداری مانند انتساب خبر دروغ درباره دکتر زارعی یا حجت الاسلام و المسلمین روح الله حسینیان و موارد دیگر، قطعا مصداق رفتار غیر اسلامی است.

5- هم چنین در هفته نامه 9 دی این شماره، طی تحلیلی به نحوه سوء استفاده هاشمی رفسنجانی از وحدت اصولگرایان اشاره شده که باز برخی رسانه‌ها بدون این که متن تحلیلی 9 دی را منتشر کنند، مدعی شده‌اند که 9 دی معتقد است که شعار وحدت توسط جبهه متحد از برنامه‌های هاشمی رفسنجانی بوده است؟! این در حالی است که در متن یادداشت مدیر مسئول 9 دی به صراحت اعلام شده پروژه وحدت توسط برخی از شخصیت‌های دلسوز دنبال می‌شد اما در عین حال برخی جریانات سیاسی به دنبال بهره برداری از آن در راستای منافع خود بودند. انتظار مردم این است رسانه‌های مختلف به جای حمله به هفته‌نامه 9 دی، متن تحلیل آن را منتشر کنند و قضاوت را به مردم واگذارند.


<      1   2   3   4   5   >>   >