مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

اسفند 90 - ان شـــــــــــــــــــــــــــــاء الله
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/12/21
3:14 عصر

تبریک به «یک جدایی» از شمقدری تا پهلوی!

بدست عبدالله در دسته تبریک به «یک جدایی» از شمقدری تا پهلوی!

به گزارش تریبون مستضعفین ماجرای اسکار و جدایی نادر از سیمین ماجرای جدیدی نیست، و از پیش از اعلام نام نماینده ایران در این مراسم نظرات متفاوتی در این باره از سوی افراد و جریان های فکری متفاوت صورت گرفت. اکنون که این جایزه به نام فیلم جدایی نادر از سیمین ثبت شده است باز هم بازار اظهار نظر ها داغ است، اما نکته منحصر به فرد در این امر تبریک طیف وسیعی از افراد به فرهادی برای بدست آوردن اسکار است. جالب اینجاست که از وزارت امور خارجه آمریکا و سارکوزی تا معاون سینمایی وزارت ارشاد در این تبریک هم صدا شده اند.


نیکلا سارکوزی

از اولین کسانی که این رویداد را تبریک گفت نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه بود که تنها دوساعت پس از پایان مراسم در مصاحبه با برنامه صبحگاهی رادیو آرتی ال پس از تبریک موفقیت فیلم فرانسوی آرتیست گفت: در مراسم اسکار امسال فیلمی بود که نباید از آن غافل شویم. و اضافه کرد:«یک جدایی» فیلمی تکان دهنده و فراموش نشدنی بود.

وزارت امور خارجه امریکا
از دیگر همقطاران وی می توان به ویکتوریا نولند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اشاره کرد. وی پس از تبریک دریافت جایزه اسکار به فرهادی گفت: این فیلمی است که واقعا به جهان تصویری ارزشمند از زندگی در ایران ارائه می کند. ما این موفقیت را به او تبریک گفته و پویندگی و عظمت تاریخی صنعت سینمای مستقل ایران را تحسین می کنیم.

سید محمد خاتمی
سید محمد خاتمی نیز در پیامی این موفقیت را تبریک گفته و می نویسد: «این حادثه را باید نشانه‌ای روشن بر آن دانست که هنر به طور عام و سینما به طور خاص از مهم‌ترین ابزارهایی است که می‌تواند در جهان نا‌امن، جنگ‌زده و پر از تبعیض و ناروایی و خودکامگی، موجب نزدیکی دل‌ها و چیرگی انسانیت و محبت بر خشونت شود و گفت‌و‌گوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها را به جای تنش و درگیری بنشاند.»

رضا پهلوی
بازمانده حکومت معدوم پهلوی هم خویش را به این قافله رسانده و در پیام خویش می نویسد: سلام بر اصغر فرهادی که با خلق یک جدایی، جهان را دگر بار با فرهنگ و هنر ایران پیوند داد. سلام بر همه هنرمندان افتخارآفرین، در بند و غم دیده سرزمینم که در گرد و غبار سیاست های هنرستیز حکومت اسلامی با خلاقیت های چشمگیرخود، نام ایران و ایرانی را در جهان پرآوازه و سربلند کرده اند. لحظه درخشش طلایی تندیس اسکار در دست های فرهادی، لحظه بازگرداندن غرور شکسته ایران و ایرانیان بود. سپاس بیکران از همه بازیگران و دست اندرکاران فیلم «جدایی نادر از سیمین» که با دریافت اولین تندیس طلایی اسکار، امید و افتخار را برای ما ملت ایران به ارمغان آوردند.

زندانیان امنیتی
در پیام تبریک 54 زندانی امنیتی آمده است: «در شرایطی که متأسفانه حاکمان فعلی چهره ای خشن و عبوس از مردم ما در صحنه بین‌المللی ارائه می‌دهند، این فیلم تصویری صادق و گویا از سینمای واقعی زندگی در ایران امروز به جهانیان عرضه کرده و همچون ندای صلح و آرامش ایرانیان در جهان طنین انداز شده است»


شمقدری

شمقدری معاون سینمایی وزیر ارشاد در پیام تبریک این موفقیت می گوید: قضاوت آمریکایی در مقابل فرهنگ ایرانی سر تعظیم فرود آورد و رای دهندگان آکادمی اسکار در مقابل لابی صهیونیستی که بر طبل جنگ می‌کوبد واکنش متفاوتی نشان دادند و این ترک آغاز فروپاشی استیلای لابی صهیونیستی بر جامعه و همه نهادهای آمریکایی است.

امروز غرب تشنه چشیدن معنویت و طعم اخلاق و تجربه محبت ،عاطفه و رفتار انسانی است. زخم‌های شیطانی نیاز به مرهم الهی دارد و سینمای ایران در پرتو فرهنگ اسلامی پاسخگوی این نیاز است.


سجاد پور

سید علیرضا سجادپور مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی این موفقیت را متعلق به تمام سینای ایران دانسته ادامه می دهد: خوشحالم که فضاهای سیاسی باعث نشد که این جایزه به «جدایی نادر از سیمین» نرسد، چون این احتمال وجود داشت که موضع‌گیری‌های سیاسی روی اهدای این جایزه اثرگذار باشد.

میر علایی
در پیام میر علایی مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی آمده است: «خوشحالیم که سینمای ایران توانست بار دیگر مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و یکی از مهمترین جوایز جهانی را به خود اختصاص دهد. با دریافت این جایزه، مفتخریم که هم اکنون سینمای نوین ایران که بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفت با تاسی از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی توانست اکثر جوایز مهم جهانی را دریافت کند.»

به این لیست بلند بالا باید جواد نکونام، مهدی مهدوی کیا و مصطفی دنیزلی، همایون شجریان، عزت الله انتظامی و بسیاری دیگر را اضافه کرد.

نکته ای که در میان بسیاری از این تبریک ها مشترک است نگاه سیاسی به این جایزه است، هر کدام از جریان ها سعی در استفاده از فرصت بوجود آمده برای عرض اندام خود در عرصه سیاست دارند. البته این فضا بی ربط به فضای اسکار نیست همانگونه که خبرنگاران پس از دریافت این جایزه از فرهادی نظرش را درباره پرونده هسته ای ایران و رویارویی ایران و غرب می پرسند و با این جواب رو برو می شوند که برای دولت ها هیچ پیامی ندارد و فیلمش بین مردم ارتباط برقرار می کند.

به هر حال چه در اسکار چه در بسیاری از این جشنواره های سینمایی که در سرتاسر دنیا برگزار می شود برخورد سیاسی فراوان به چشم می خورد و نگاه فرهنگی تام به این جشنواره ها تفکری کودکانه است. از بیانیه های سیاسی کن و … برای جعفر پناهی گرفته تا تعاملات سیاسی جایزه اسکار و پی آمد های بعد از اهدای آن همه و همه قربانگاه فرهنگ هستند و اگر با دیدی درست وارد این قربانگاه نشویم ما نیز قربانی سیاست های غرب خواهیم بود.


90/12/21
3:13 عصر

حاتمیکیا «چمران» را با حمایت فارابی میسازد

بدست عبدالله در دسته حاتمی‌کیا «چمران» را با حمایت فارابی می‌سازد

معاون فرهنگی فارابی با اشاره به تولیدات سینمایی فارابی گفت: در سال جدید دو فیلم سینمایی «چمران» (حاتمی‌کیا) و «سلام، خداحافظ» (شهبازی) با حمایت فارابی ساخته می‌شود.

«پژمان لشکری‌پور» معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی که در آخرین روزهای سال و هفته پرکار اسفندماه، به همراه حسن نجاریان قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی سر صحنه فیلم «عقاب صحرا» در یزد به سر می‌برد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره تولیدات فارابی گفت: در ابتدا باید یادی از مرحوم ملاقلی‌پور فیلمساز ارزنده سینمای ایران کنم که در 15 اسفندماه وی را از دست دادیم و امسال در سکوت و بی‌خبری این روز سپری شد و متاسفانه اهالی سینما زیاد توجهی به این امر نداشته که فراموشی‌هایی از این دست سنت نیکویی نیست‌. برخلاف سنت مرسوم و همیشگی سال‌های گذشته، اسفندماه پرکاری را به لحاظ تولید سپری می‌کنیم. فیلمبرداری دو پروژه سینمایی «استرداد» و «عقاب صحرا» به ترتیب در فریدون‌کنار و بافق یزد دنبال می‌شود.
 
* تولید 6 فیلم در حوزه کودک و نوجوان
 
وی در ادامه گفت: نکته جالب توجه این است که هر یک از این کار‌ها تجربه‌های جدیدی در حوزه‌های صدر اسلام و تاریخ معاصر کشور خواهد بود. از سوی دیگر فارابی که به نوعی متولی سینمای کودک و نوجوان محسوب می‌شود، با این رویکرد 6 پروژه در مراحل مختلف در حوزه کودک و نوجوان داریم که برای جشنواره سال آینده ارایه خواهد شد همچنین چند پروژه نیز در مراحل نهایی آماده‌سازی فیلمنامه قرار دارند.
 
معاون فرهنگی فارابی در ادامه به فیلم‌های اجتماعی تولید شده اشاره کرد و گفت: در حوزه سینمای اجتماعی نیز به تازگی فیلمبرداری فیلم «هیس...» به کارگردانی پوران درخشنده از محصولات فارابی به اتمام رسیده است، همچنین فیلم سینمایی «پدر و پسر» که از تولیدات سال آینده این بنیاد به شمار می‌آید مراحل پیش‌تولید را سپری می‌کند.
 
* ساخت فیلم‌‌های «چمران» و «سلام خداحافظ» با حمایت فارابی
 
وی در ادامه گفت : انشاء‌الله در سال 91 با مشارکت و حمایت فارابی «پرویز شهبازی» فیلم سینمایی «سلام، خداحافظ» و فیلم سینمایی «چمران» به کارگردانی «ابراهیم حاتمی‌کیا» تولید خواهد شد.
 
لشکری‌پور در ادامه به تولیدات مختلف و فیلمنامه‌های ارایه شده به فارابی اشاره کرد و گفت: مجموعه تولیدات عملیاتی فارابی را در بالا ذکر کردم، بسیاری از فیلمنامه‌های قابل اعتنا و قابل حمایت به فارابی ارایه شده است که آنچه از شواهد و قراین برمی‌آید، سال 91 با سال کیفی به لحاظ تولیدات سینمایی مواجه خواهیم بود و شاهد آثار متنوع از کارگردانان مختلف و نسل‌های متفاوت فیلمسازی خواهیم بود. در تولید آثار فارابی به تنوع نسل‌های مختلف فیلمسازی توجه داشتیم و امسال نیز علاوه بر حضور سینماگران صاحب نام و با تجربه از سینماگران نسل سوم نیز استفاده شده است تا تنوع نگاه و تجربه را نیز شاهد باشیم.
 
* مهم‌تر از برگزاری جشنواره فیلمنامه‌نویسی انقلاب اسلامی اثرات آن در تولیدات سینمای ایران است
 
معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی درباره جشنواره فیلمنامه‌نویسی انقلاب اسلامی، گفت: از میان 200 فیلمنامه ارایه شده 33 فیلمنامه انتخاب شد. از اوایل سال آینده برگزیده‌های این جشنواره تولید خواهند شد. مهم‌تر از برگزاری جشنواره اثرات آن است که طرح‌های برتری است که دستمایه برای سینمای انقلاب قرار می‌گیرد.
 
وی در خاتمه به آثار تولید شده در حوزه سینمای کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: «روییدن در باد» (رهبر قنبری) که آماده نمایش شده، افسانه گرداله (نادره ترکمانی) مراحل فیلمبرداری را سپری می‌کند. «مروارید» (سیروس حسن‌پور) مرحله فیلمبرداری، «دامنه‌های سفید» (محمدابراهیم معیری) به تازگی فیلمبرداری‌اش به اتمام رسیده است. «فرزند خوانده» (وحید نیکخواه‌آزاد) مراحل تدوین را سپر‌ی می‌کند‌ و «بچگیتو فراموش نکن» آماده نمایش شده است.
 
وی در خاتمه افزود: «آب‌نبات قرمز» به کارگردانی محسن دامادی مراحل مقدماتی عقد قرارداد را سپری می‌کند. در آستانه سال نو از همه همکاران مطبوعاتی که با انعکاس اخبار تولید که همواره دلنشین است و نشان‌دهنده عدم رکود و رخوت است و موجب دلگرمی و شور و شوق می‌شود تشکر می‌کنم و احوالات بهتر و حال احسن را برای سینمای ایران آرزومندم.

90/12/21
11:32 صبح

تحلیلهای رسانهای درباره خبر اکران جهانی «جدایی نادر از سیمین» در

بدست عبدالله در دسته تحلیل‌های رسانه‌ای درباره خبر اکران جهانی «جدایی نادر از سیمین»

ز مناسبات پخش جهانی تا سکوت دست‌اندرکاران فیلم؛ تحلیل‌های رسانه‌ای درباره خبر اکران جهانی «جدایی نادر از سیمین» در

سینماهای رژیم صهیونیستی

انتشار خبر نمایش فیلم «جدایی نادر از سیمین» در سینماهای رژیم صهیونیستی، تحلیل‌های مختلف و متفاوتی را به دنبال داشته است.

در خبرها منتشر شد که فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی که نماینده ایران در مراسم اسکار است، به زودی در سینماهای رژیم صهیونیستی به نمایش در می آید.

این خبر واکنش هایی را در سایت های خبری و خبرگزاری ها به دنبال داشت، در این خبر آمده که قرار است فیلم نماینده سینمای ایران در بیت‌المقدس، تل‌آویو و چند شهر و شهرک صهیونیستی به روی پرده برود.

این فیلم با عنوان «فریدا» که به معنی وداع و جدایی است در این شهرها اکران می شود.

برخی تحلیل‌های رسانه‌ای این اقدام را در راستای جو سیاست‌زده ایجاد شده توسط تریبون‌های غربی - که از انتشار خبر دروغ بی‌مجوز ساخته شدن فیلم اصغر فرهادی هم ابایی ندارد- یک اقدام سیاسی علیه سینمای ایران و سازنده این فیلم می‌دانند.
برخی از معتدلیون عقیده دارند که اکران این فیلم در یک برنامه «اکران جهانی» قابل تعریف است و نمی‌توان آن را نقد کرد.
امروز خبر جالبی هم در این زمینه روی خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت.
در این خبر آمده بود: 
یک سایت خبری از خریداری این فیلم توسط یک واسطه سوم خبر داده، برخی از منابع خبری اعلام کردند خریدار اسرائیلی فیلم جدایی نادر از سیمین، صاحبان رشته سینماهای «لِو» است.
این در حالی است که پایگاه «عین هاداگ»(چشمان ماهی)، که از سایت‌های برتر سینمایی در رژیم صهیونیستی است با اشاره به پخش این فیلم در سینماهای اسرائیل برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» ابراز نگرانی کرده و نوشته است: اکران «جدایی نادر از سیمین» در اسرائیل می‌تواند برای فرهادی و سایر دست اندرکاران آن دردسر ساز باشد.
به گزارش فارس، رقابت فیلم «جدایی نادر از سیمین» با یک فیلم از رژیم صهیونیستی در اسکار و ماندن این دو فیلم بر روی یک رینگ باعث شده که رسانه‌های این رژیم به این رقابت چشم بدوزند.

فیلم «جدایی نادر از سیمین» توسط سونی پیکچرز پخش جهانی می شود و مسئولیت اکران های جهانی آن را این پخش کننده به عهده دارد و تهیه کننده، کارگردان و دست‌اندرکاران این فیلم تاثیری بر روند انجام یا عدم صورت گرفتن این امر ندارند.

خبرنگار سینماپرس برای جویا شدن نظرات کارگردان و مجری طرح تلاش کرد که تاکنون بی ثمر بوده است.

«جدایی نادر از سیمین» که حضور گسترده‌ای در جشنواره‌های جهانی داشته و درحال حاضر در کشورهای کانادا، برزیل، بلژیک، فرانسه، تایلند، ترکیه، انگلیس، آلمان، هلند، مجارستان، سوئد، یونان، لهستان، اسپانیا، کره‌جنوبی، ایتالیا، آمریکا و دانمارک درحال نمایش است.


90/12/21
11:23 صبح

اسکار سیرکه سرمایه داری

بدست عبدالله در دسته اسکار سیرکه سرمایه داری

تریبون مستضعفین- هدی حسینی

چندی پیش معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصاحبه ای اظهار داشت: «اسکار یک جشنواره بین المللی نیست بلکه منحصر به کشورآمریکا است و جنس آن شبیه به جشن سینما در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویر احمد است .» اما او حالا عقیده دارد که آمریکا و سینمای آن مقهور هنر ایرانی شده است

شمقدری پیش تر درباره گلدن گلوب گفته بود:« انقلاب اسلامی ایران آغاز رویش یک تمدن بزرگ است»پس دور از انتظار نیست که برای اسکار که حاشیه اش از آن هم به مراتب کمتر بود این کلمات را به کار برد.

البته تنها جواد شمقدری نیست که بدست آوردن اسکار را موفقیتی بزرگ می داند، بلکه بسیاری دیگر از سینماگران نیز بر این عقیده اند. و بدون در نظر گرفتن اینکه فرهادی به عنوان نماینده ایران در کنار کارگردان اسرائیلی می نشیند و جایگاه ایران را به عنوان حامی بیداری اسلامی و دشمن شماره یک رژیم اشغالگر نادیده می گیرد، به تعریف و تمجید  و تبریک این موفقیت می پردازند.

فرهادی با بنیه ای که مسئولین فرهنگی برایش فراهم کردند متاسفانه بازیچه دست سران آمریکا قرار می گیرد و وی و همراهانش به جامه آنان در می آیند و بلند گوی آنان می شوند برای اعلام این بیانیه سیاسی که: «از ایران به عنوان کشوری با فرهنگی باشکوه یاد می شود، فرهنگی غنی و کهن که در زیر گرد و غبار سنگین سیاست پنهان شده است.»

هاشم زاده: اسکار ذوق زده ام نمی کند

در این میان هنوز تحلیل درستی از صاحبنظران در خصوص اسکار فرهادی صورت نگرفته است و کسانی که می توانند به تحلیل درستی از آن بپردازند ترجیح می دهند بیشتر در مورد آن فکر کنند و بعد نظرشان را اعلام کنند، یکی از این افراد ناصر هاشم زاده است. وی که از فیلمنامه نویسان به نام با تفکرات فلسفی منحصر به فرد است می گوید: «به نظر من از مسوولانی که گلدن گلاب را زیر سوال بردند و حالا اسکار را تبریک می گویند تحلیل بخواهید. وقتی دوستان همه تبریک گفتند نمی توانیم مخالفت کنیم.و بهتر است من سکوت کنم.»

هاشم زاده با اشاره به بیانیه ی فرهادی در گلدن گلوب گفت:«بیانیه ی اصغر فرهادی در گلدن گلاب چیست ؟حالا خودتان ربط شان را با اسکار پیدا کنید.بنده به شخصه نه از اسکار و نه از هر جایزه ی دیگری ذوق زده نمی شوم.این همه جایزه گرفتیم چه کردیم؟ چه شدیم؟ امیدواریم همه تحلیل خوبی از این جریان پیدا کنند.»

سربخش: جای شکی در سیاسی بودن اسکار وجود ندارد

صحبت های سربخش مدیر مسوول سینما رسانه هم در مورد ماهیت اسکار و بخشی که به ایران تعلق گرفت هم جای تامل دارد.

سر بخش از منتقدان قدیمی سینما است که نقدهایش همیشه شکلی متفاوت داشته است وی معتقد است: «اسکار یک جایزه کاملا سیاسی بود چراکه از قبل معلوم بود چه سرمایه گذاری هایی روی آن صورت گرفته است. فیلمی که در جشنواره برلین مورد تمجید قرار می گیرد و بلافاصله قرار داد فروش آن در 70 کشور جهان بسته می شود معلوم است چه سرنوشتی در انتظارش است.»

وی تصریح کرد: «به نظرم غرب که موقعیت ها را خوب می شناسد و با جنگ نرم آشنایی کافی دارد چراکه دست روی فیلمی گذاشت که درست در تضاد با اهداف وشعارهای انقلاب اسلامی در جهان بود. ایران الگوی کشورهای اسلامی برای بیداری اسلامی شده بود و می خواستند ان پیام را برای کشورهای اسلامی داشته باشند که در ایران خانواده در حال فروپاشی است و این برای آنها بهترین پیام جنگ نرم بود.»

سربخش گفت: «75درصد هالیوود را صهیونیست ها تشکیل داده اند و فیلم های بسیاری هم از صهیونیست ها در اسکار بالا آمدند و جایزه گرفتندقالب تحلیل گران هم نسبت به آن فیلم ها نظر خوبی ندارند. این نشان می دهد که اسکار فضایی کاملا سیاسی دارد.سیاه نمایی که از جمهوری اسلامی شده است و ایران در موقعیتی قرار گرفته است که نه الگویی برای کشورها است و نه قابلیت زندگی در ان وجود دارد در واقع سرزمینی است که از آن برای یافتن آزادی باید فرار کرد هدف اسکار این بوده است.»

وی در خصوص علت مباحثه فرهادی با کارگردان اسراییلی گفت: «در واقع اینها تبعات جایزه است. وقتی کارگردانی برای اسکار می رود دیگر خودش انتخاب نمی کند که با چه کسی دیدار داشته باشد و اینها را سیاست گذاری جشنواره مشخص می کند و کارگردان هم ناگزیر است بپذیرد.»

سر بخش در مورد اثرات این جایزه بر سینمای ایران گفت:«در واقع یکی از پیامدهای آن برای سینمای ایران الگو برداری سینماگران و جوانان از خط تفکر فرهادی است و وقتی اسکار مبنا باشد فرهادی مبنا می شود مسوولین از این مسئله باید هراس داشته باشند.سینما ایران نیاز به یک نفس جدید دارد و رایحه ی خوبی که نیاز به دمیدن خون جدید در کالبد آن است و با تزریق نیروی انسانی خوب باید از هالیوودی شدن سینما جلو گیری کرد.دوستان ما به خودشان بیایند از اینکه مبنای فجر برلین شود، مبنای اسکار نیز جو سیاسی حاکم بر یک کشور.»

مستغاثی: مسوولین تحلیل دقیق تری داشته باشند

سعید مستغاثی که سالها در زمینه یهودیت و تفکرات حاکم بر آن پژوهش می کند میگوید:«اسکار به طور کلی یک شو است و به هیچ وجه یک مراسم سینمایی نیست بلکه بازاری برای مد و لباس و جواهرات است. آرایش بازیگران را صاحبان مراسم تعیین می کنند و هر جیزی جز هنر در آن دیده می شود.و در واقع سیرکی است که نظام سرمایه داری راه انداخته است و جز دنبال کردن منافع سیاسی برای آمریکا هیچ ماهیت دیگری ندارد.»

وی افزود: «در اسکاری که در این سالها برگزار شده است هیچ سینماگر جدی وجود ندارد نیویورکی ها هم آن را قبول ندارند و بسیاری از سینماگران از ورود به این سیرک خودداری کرده اند و خیلی از فیلم های خوب تاریخ سینما هرگز به اسکار راه نیافتند و در مقابل بسیاری از فیلم های اسکار گرفته هم فیلم های با محتوایی نبوده است.»

کارگردان مستند معروف راز آرماگدون درباره صحبت های فرهادی با برنده اسراییلی حاضر در آکادمی اسکار گفت:«کسی که وارد اسکار می شود ناگزیر است که قوانین اسکار را هم بپذیرد. لباس آنها را بپوشد و با کسانی که آنها می گویند دیدار داشته باشد. خیلی از کارگردانان بزرگ به خاطر چنین وضعیتی هر کز در اسکار وارد نشدند ،آقای فرهادی هم قبول کرد این شرایط را وارداسکار شد.»

مستغاثی علاوه بر توصیفاتی که از اسکار ارائه داد در مورد منافع ایران در این جریان گفت:«مشخص نیست مسوولین چگونه تحلیل می کنند که متوجه این مسائل نشده اند وان را یک افتخار و فرصت برای جمهوری اسلامی ایران می دانند.»

با توجه به نظرات این منتقدان باید منتظر ماند جو گیری و ذوق زدگی اسکار تمام شود و از مسوولین پرسید که آیا شما همان هایی نبودید که خانه سینما را به دلیل حذف نام خدا از اساسنامه ،ورود چهره سیاسی به خانه سینما ، حمایت از مخالفین نظام ، و حضور در فتنه 88 غیر قانونی اعلام کردید؟ و آیا زمانی که به عنوان« بی هنران تنگ نظر» از سوی کارگردانان مخالف انحلال خانه سینما مورد خطاب قرار گرفتید نباید دارای موضعی مشخص باشید و در چنین هنگامه ای که یک ایرانی روی سن و اسکار به دست قرار می گیرد فرق هنر و سیاست را تشخیص بدهید ؟حالا سابقه سیاسی چنین محافلی که تنها منحصر به ایران نیست هم جای خود دارد. مسوولین باید به خودشان بیاند که عدو همیشه سبب خیر نمی شود.


90/12/21
11:13 صبح

تصویر برگزید? روز یاهو: اکران جدائی نادر از سیمین در اسرائیل!

بدست عبدالله در دسته تصویر برگزید? روز یاهو: اکران جدائی نادر از سیمین در اسرائیل

ه گزارش تریبون مستضعفین سایت یاهو روز گذشته عکس روز خود را به اکران جدایی نادر از سیمین در تل آویو اختصاص داد. این سایت درتوضیح این عکس آروده است: در این عکس اسرائیلی ها منتظر اکران فیلم ایرانی «یک جدایی» در یک سینما تئاتر در اورشلیم هستند.روزنامه های اسرائیلی هر روز درباره تهدید هسته ای تهران هشدار می دهند، اما یک هفته و نیم گذشته، فیلم دوستان اسرائیلی برای تماشای فیلمی که در تهران ساخته شده به سسینما تئاتر ها می روند. «یک جدایی» درامی خانوادگی است که توسط اصغر فرهادی کارگردانی شده و توانست رقیب اسرائیلی خود را به همراه سه رقیب دیگر پشت سر گذاشته و توانست در روز یکشبنه برنده جایزه بهترین فیلم خارجی شود.


<      1   2   3   4   5   >>   >